![]() |
|
Dat heb ik ook.
![]() ''Er is er maar een die me aan kan raken zonder dat ik verkramp en dat is Ara. Zij zegt vaak dat ik heel raar ben met aanraken en dat ik mij gedraag als een mishandeld dier, zo schichtig ben ik. 'Maar hoe kan dat nou,' heb ik tegen Ara gezegd, 'ik ben in mijn hele leven niet één keer geslagen.' 'Je bent ook in je hele leven niet aangeraakt,' zei Ara rustig. 'Niet aangeraakt worden is ook een mishandeling.' '' Ripper
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het ken komen door een kriebel, ik ken ook iemand die daar last van heeft.
Anderzijds kan het komen doordat je ongemerkt niemand toelaat in je persoonlijke ruimte. Die is ongever 80cm om je lichaam. Sommige mensen laten veel makkelijker mensen toe, anderen veel makkelijker. Misschien moet je leren mensen toe te laten in die ruimte. Maar als je nooit mishandeld bent lijkt me dat niet nodig.
|
Ik heb het ook heel erg, overal. Ik heb het zelf nooit echt door gehad, omdat het 'gewoon' was voor mij, maar ik kwam er achter toen ik naar een haptonoom ging.
Nu doet ik elke week oefeningen bij de haptonoom, en na een oefening heb ik er geen last meer van. Bij mij komt het denk ik doordat ik heel gespannen ben, en na een oefening ben ik even ontspannen en heb ik erg geen last van. En ik hoop datik ooit altijd ontspannen zal blijven. |
![]() |
|
|