Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2010, 19:26
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ik wil als geen ander bij mijn vriendin blijven.
't Gaat allemaal heel soepeltjes en alles. Ik doe heel rustig an.
Maar ik wil echt een ideale langdurige relatie. Ik wil niet bij haar weg, begrijp je. Ik wil niet dat het zo afloopt als in al die andere relaties. Ik neem aan dat iedereen die dit leest nml niet met de eerste de beste getrouwd is en dat diegene ook echt de beste bleek.

Ik ga nu een maand met 'r, hebben afgelopen avond voor het eerst het bed gedeeld. Maar wat moet ik nu doen om het steeds beter te laten worden, yet dat ze bij me blijft.

PS: ja, mede naar aanleiding van jou Sudoku, jij hebt me tot uitvoeren van dit idee gebracht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2010, 20:29
Rysair
Rysair is offline
Leuke dingen blijven doen, elkaar vaak blijven zien en niet dingen later verwateren.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 21:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat als je een goede relatie hebt waarin je elkaar graag ziet, dat het dan vanzelf gaat? Ik heb me nooit zo bewust bezig gehouden met dat het goed moest aan in onze relatie, dat gaat eigenlijk al drie jaar lang vanzelf. Ik ben gewoon graag bij hem en hij bij mij, we vinden het fijn samen en hebben veel aan elkaar en houden heel veel van elkaar en dat maakt alles goed.

Ík wil hier mee niet zeggen dat jullie geen goede relatie hebben maar denk dat het na een maand ook gewoon nog heel erg moet groeien allemaal. Ik kreeg pas na drie maanden het idee van 'goh, ik houd echt van je', dan ga je elkaar ook een beetje kennen, weet je hoe je allebei bent en hoe het samen is.
Oud 13-06-2010, 21:32
Iduna
Iduna is offline
Het moet vanzelf gaan, leuke dingen doen, verrassen en interesse blijven tonen in elkaar.
Als je bang bent om haar kwijt te raken, kun je gekke dingen gaan doen, zoals haar controleren, elk moment bij haar willen zijn, haar claimen, dan gaat het juist mis.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 22:24
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
PS: ja, mede naar aanleiding van jou Sudoku, jij hebt me tot uitvoeren van dit idee gebracht
Ik voel me zeer vereerd.

Je moet niet zo negatief na gaan denken over de toekomst! ('ik wil niet dat het zo afloopt als in al die andere relaties.') Je moet inderdaad, zoals Iduna zegt, niet bang zijn haar kwijt te raken. Je moet ook niet wanhopig proberen een relatie in stand te houden. Je moet er niet teveel over nadenken. Anders wordt het sowieso niks.

Daarbij zijn jullie pas één maand samen! Misschien zeg je zelf over een paar maanden wel 'toedeloe', misschien blijkt ze over een tijdje helemaal niet de ware te zijn. Het moet nog groeien. Je kunt nu nog niet weten of je dat echt wil. En ideaal is geen enkele relatie.

Maar voor nu: ga leuke dingen doen, verras haar, hou het leuk en ga geen rare dingen doen waar je later spijt van gaat krijgen. Eigenlijk alle dingen die al eerder genoemd zijn. Doe ook niets in overdreven mate, want als dit werkelijk je ideale langdurige relatie wordt moet je later ook nog wat te doen hebben. Je hebt alle tijd. En stel dát het verkeerd loopt, dan blijkt maar weer dat dit toch niet jouw 'ideale' meisje was.
Oud 13-06-2010, 23:57
AzN
AzN is offline
Leer haar zo goed mogelijk kennen door tijd met haar door te brengen, interesse in haar te tonen en naar haar te luisteren. Dan kom je te weten wat ze bijvoorbeeld graag doet, waar ze juist 'n hekel aan heeft, waar ze zich zorgen om maakt, wat ze belangrijk vindt, etc. en dan kun je 't in ieder geval niet zo gauw 'verpesten' voor jezelf .
Oud 14-06-2010, 00:12
Qimm
Qimm is offline
Zorg dat je lekker te tijd neemt voor jezelf (en zij voor haarzelf) niet bij elkaar op de lip gaan zitten van nu-moeten-we-iets-samen-doen-anders-gaat-het-niet-goed, verder go with the flow, een gfoede relatie kun je niet forceren
Oud 14-06-2010, 01:12
Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
go with the flow, een goede relatie kun je niet forceren
Idd, als je goed samen past zal de relatie lang duren, als je karakters toch niet zo blijken te matchen ga je vroeg of laat uiteen...het is nogal naïef om te denken 'nu gaat het goed in het begin dus het gaat altijd zo blijven als ik gewoon dit of dat doe'. Aspecten van een karakter kunnen pas na lange tijd tot uiting komen, en mensen veranderen ook. Wees jezelf, en zie gewoon hoe het loopt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 05:39
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Al het bovenstaande. Plus blijven praten met elkaar
Oud 14-06-2010, 13:13
Volk
Volk is offline
Het mooie is juist dat als je de juiste hebt gevonden het allemaal vanzelf lijkt te gaan. Je hoeft je niet af te vragen wat de juiste volgende stap is, dat gaat vanzelf. Ik denk dat het het beste is niet te stressen en gewoon te genieten van je relatie. Je ziet vanzelf wel waar het schip strandt. En natuurlijk bovenstaande.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 16:05
Afwezignummer2
Mooi, gewoon doorgaan en zo door
En jullie hebben ook gelijk, als ze de ware is komt alles vanzelf goed

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 18:11
Verwijderd
ff 2 citaatjes van je:
Ik doe heel rustig an.
Ik ga nu een maand met 'r, hebben afgelopen avond voor het eerst het bed gedeeld

dit is niet rustig aan jongen... rustig aan is als je na 3-6 maanden elkaar eens gaat betasten onder de kleding en eventueel na 9-12 maanden 'seks' hebt met elkaar. en dan is het mischien nog te snel.

Ik denk dat de meeste relatie's door die haast van na 1 maand het bed al in willen daardoor kapot gaan. door die snelheid gaat het niet meer om liefde of houden van, maar gewoon om we willen ff klaarkomen, er bestaat een kans dat het enige wat jullie bind seks is, dat jullie relatie als het ware stand houd doordat jullie constant de liefde bedrijven. en dan is het voor 1 van de 2 partners of allebei heel makkelijk om de relatie te verbreken, want seks KUN je met iedereen hebben. Liefde en houden van echter niet. dat is iets wat je moet opbouwen voordat je seks hebt. pas dan is er een mogelijkheid tot seks in mijn ogen en zal je relatie niet al te snel kapot gaan. mischien wel nooit.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 18:36
Afwezignummer2
Was dat te snel? o.o
Het was puur liefde. Zij was ervaringloos, en nog was dat moment onuitdrukbaar beter dan wanneer dan ook.
Het échte betasten was op diezelfde avond. 9-12 maanden wachten, het kan misschien heel egoïstisch overkomen, maar dat red ik niet.

Heel erg?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 18:45
Verwijderd
sorry, maar na 1 maand kan het geen pure liefde zijn, dan is het gewoon sterke verliefdheid. in je verliefdheidsroes zul je dit wat ik nu zeg waarschijnlijk nooit accepteren, maar naar mijn mening gaan de meeste relatie's zo kapot
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 18:56
Afwezignummer2
Ik blijf wel doorgaan met haar, kijken of ik een uitzondering ben?^^
Met citaat reageren
Oud 14-06-2010, 19:06
Volk
Volk is offline
Ik ben het wel eens met herrtim1992 dat als je meteen begint met aanraken je helemaal niet rustigaan doet. Maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat het niet goed zal aflopen. Ik denk ook niet dat seks voor een bepaalde tijd persé een negatief iets hoeft te zijn. Ik denk zelfs dat het erger is voor een relatie om als je er allebei klaar voor bent en het allebei wil om het dan niet te doen 'omdat het nog niet lang genoeg aan is.' Volgens mij is het veel belangrijker te weten met wie je een relatie begint dan om de eerste x aantal maanden geen seks te hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 15:50
I C U
I C U is offline
Citaat:
ff 2 citaatjes van je:
Ik doe heel rustig an.
Ik ga nu een maand met 'r, hebben afgelopen avond voor het eerst het bed gedeeld

dit is niet rustig aan jongen... rustig aan is als je na 3-6 maanden elkaar eens gaat betasten onder de kleding en eventueel na 9-12 maanden 'seks' hebt met elkaar. en dan is het mischien nog te snel.

Ik denk dat de meeste relatie's door die haast van na 1 maand het bed al in willen daardoor kapot gaan. door die snelheid gaat het niet meer om liefde of houden van, maar gewoon om we willen ff klaarkomen, er bestaat een kans dat het enige wat jullie bind seks is, dat jullie relatie als het ware stand houd doordat jullie constant de liefde bedrijven. en dan is het voor 1 van de 2 partners of allebei heel makkelijk om de relatie te verbreken, want seks KUN je met iedereen hebben. Liefde en houden van echter niet. dat is iets wat je moet opbouwen voordat je seks hebt. pas dan is er een mogelijkheid tot seks in mijn ogen en zal je relatie niet al te snel kapot gaan. mischien wel nooit.
Mwah, dat ervaar ik heel anders. Tuurlijk moet je niet direct met iemand het bed in duiken, maar voelt het goed, gewoon doen. Als je daarnaast al die andere verliefderige dingen blijft doen is er niets aan de hand. Na negen of twaalf maanden pas met elkaar het bed in duiken vind ik rijkelijk lang, zeker als je in die tijd ook al flink aan het daten bent.

Ikzelf heb heus geen negen maanden gewacht en ook geen drie maanden, maar inmiddels zijn we wel ruim twee jaar samen en wonen sinds drie maanden samen. Als je naast seks genoeg andere interesses deelt, is er niets aan het handje.
Oud 15-06-2010, 17:30
Verwijderd
Oef dan hebben vriendlief en ik een probleem, want we hadden dezelfde dag dat we iets hadden seks Of nou ja, het feit dat we seks hadden maakte het een relatie, meer andersom eigenlijk. Zal 'm eens meedelen dat het bij ons dus alleen om klaarkomen ging
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 18:21
Verwijderd
Heheh na een maand seks is te snel? Hou is op bas van der vlies.... En verder kun je het, zoals qimm zegt, niet forceren...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 18:29
Verwijderd
tsja, zo zie ik het maar ik heb wel een vermoede dat die vele schijdingen overal met mijn verhaal te maken hebben
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 18:36
Verwijderd
Dus 'vroeg' seks hebben heeft, volgens jou, invloed op het verloop van de relatie. Is het volgens jou dan ook zo dat wanneer je met dezelfde partner langer wacht met seks de kans groter wordt op een succesvolle relatie?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 19:25
Volk
Volk is offline
Citaat:
tsja, zo zie ik het maar ik heb wel een vermoede dat die vele schijdingen overal met mijn verhaal te maken hebben
Pff... Ben nog nooit mensen tegen gekomen die zijn gescheiden/uit elkaar gegaan omdat ze te vroeg seks hadden. Ik had zelf seks met mijn vriend voor hij mijn vriend was. Maar ik kan zeggen dat we een betere relatie hebben dan wie dan ook, al bijna 3,5 jaar. Klinkt arrogant, maar als je niet zo denkt snap ik niet waarom je in een relatie zou zitten.

Mij werd vroeger ook verteld dat mensen die te snel seks hebben hun relatie verpestten (religie-indoctrinatie). Maar ik zie niet in hoe zo'n fijne manier van genegenheid tonen je relatie kan schaden als je er allebei aan toe bent. En ik ben dus ook nog steeds NIEMAND tegen gekomen waarbij het uit is gegaan omdat ze te vroeg seks hadden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten