Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 15:23
Sade
Sade is offline
Ik had niet gedacht dat ik hier ooit een 'Help! Wat nu?' topic zou openen, maar ik ben bang dat ik het nu toch aan het doen ben.

Ik zit in een rare situatie, het voelt kut, en ik weet niet hoe het af gaat lopen. Ik heb een soort van ruzie met m'n vriend.
Eigenlijk is het geen ruzie, want we weten beiden niet van elkaar wat er aan de hand is. Vanaf een paar dagen geleden deed m'n vriend anders tegen me. Hij kwam een uur te laat toen ik voor hem ging koken, en ging ook vroeg weg. Daardoor ging ik nadenken, want het is echt niets voor hem. Normaal gesproken zijn we niet bij elkaar weg te slaan, bij wijze van spreken.
Hij gaf aan dat er iets aan de hand was, en zich ergens niet goed over voelde. Ik vroeg wat er dan was, maar hij wilde het er niet over hebben. Gisteravond ging ik bij hem langs, maar we hebben het er uiteindelijk niet over gehad. In eerste instantie deed hij ook heel afstandelijk, daarna was het weer als normaal maar ik wist dat we beiden aan hetzelfde dachten. Ik stelde wel wat vragen erover om hem aan de praat te krijgen, maar kennelijk wou hij er niet over praten. Ik wil het ook niet uit hem trekken.

Vandaag voelde ik me echt heel slecht. Ik ben door het vriendje dat ik voor hem had, vrij hard gedumpt op een moment dat ik het niet verwachte. En eigenlijk ben ik bang dat dat nu weer gaat gebeuren.
Aan de ene kant maak ik me misschien zorgen om niets natuurlijk, want ik weet niet eens of het uberhaupt wel iets met mij te maken heeft. Wel weet ik dat hij wel wil dat ik kom vanavond, maar toen ik vertelde dat ik m'n werk had afgezegd, zei hij dat hij moest trainen. Als hij niet zou gaan, zouden we veel meer tijd hebben om te praten. Want dat wil ik doen vanavond, even een keer heel goed praten met elkaar.

Er zit geen discussiewaarde aan dit topic natuurlijk, maar hebben jullie misschien nog ideeen, tips?
Oud 11-06-2004, 15:24
leucomelas
leucomelas is offline
je hebt toch recht op de waarheid? je wil hem toch alleen maar helpen? dat kun je toch alleen als ie totaal erlijk tegen je is?
Oud 11-06-2004, 15:25
Sade
Sade is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 11-06-2004 @ 16:24 :
je hebt toch recht op de waarheid? je wil hem toch alleen maar helpen? dat kun je toch alleen als ie totaal erlijk tegen je is?
Ja, daar heb je gelijk in Hij heeft een probleem, en dat wordt dus ook mijn probleem.

Laatst gewijzigd op 11-06-2004 om 15:32.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 15:58
luchtballon
luchtballon is offline
Ik snap dat het heel frustrerend is. Ik kan er echt niet tegen als mijn vriend niet wil zeggen wat er is, hoe klein het ook is. Ik vind dat je wel in ieder geval recht hebt om te weten of het met jou te maken heeft en waarom hij het er niet over wil hebben.
Het is idd ook jou probleem nu, jij wil hem waarschijnlijk helpen en je bent ook bang dat hij misschien van je af wil. Maar wat zegt hij dan als jij dat zegt?
Oud 11-06-2004, 16:38
little nemo
little nemo is offline
ik zou m gewoon duidelijk zeggen dat je weet dat er iets is en dat je het wil weten omdat het ook jouw probleem aan het worden is...maar t lijkt me idd wel lastig, sukses dr mee !!
Oud 11-06-2004, 16:40
Gnothe seauton
Gnothe seauton is offline
het lijkt mij dat je elkaar kan vertrouwen als je wat hebt, dus ik snap niet waarom hij niets wil vertellen. probeer het toch maar uit te trekken. ga niet meteen van het ergste uit. ik vind ook, net als eerder gezegd, dat jij recht hebt om het te weten, mits hij je kan verzekeren dat het niet ernstig is, hij gewoon een dipje heeft, etc.
Oud 11-06-2004, 17:05
Verwijderd
Hmmz.. ik zou daar ook wel van schrikken idd.. Ik begrijp niet zo goed hoe je het uithoudt om zolang niet te weten wat er aan de hand is. Je ging voor hem koken, hij kwam een uur te laat.. Ik zou het dan meteen willen weten. Maargoed, je moet zorgen dat je er zo snel mogelijk achter komt. Laat je niet weer afwijzen met dat "ik wil er niet over praten", dat hij dat nou 1x doet.. Jij hebt ermee te maken, je wordt er op deze manier onzeker door..
Sterkte.. k hoop dat er niks ergs is.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 17:44
Verwijderd
Mij lijkt het dat het ofwel iets met jouw te maken heeft, en dan zal het waarschijnlijk niet bepaald goed nieuws zijn.
Ofwel heeft het niets met jouw te maken en dan zal het waarschijnlijk iets vrij belangrijks zijn waar hij zelf nog teveel mee zit om het je te vertellen.
Probeer hem rustig te overhalen en ik zou mij alvast voorbereiden op wat negatief nieuws . Succes
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 18:36
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Ik weet niet of dit wel goed is, ik herken het wel, heb ook zo gedaan bij iemand, en vraag me niet om een reden want die was er niet echt, en kort daarna heb ik het uitgemaakt..
Oud 11-06-2004, 18:41
Verwijderd
Ik heb dat gehad bij een ex. Hij zei alleen maar dat er iets was, maar niet wat. Hij hield voortdurend zijn vrienden om zich heen zodat we niet konden praten en als ze even weg waren en ik vroeg ernaar, had hij geen zin.

We gingen uit op de zaterdagavond en toen was ik het op een gegeven moment echt zat. Ik heb hem aan zijn mouw mee naar buiten gesleurd, ben naar een rustig plekje gegaan en heb hem gezegd dat ik nu wou weten wat er aan de hand was.

Hij bleek te zijn vreemdgegaan.

Ik wil je niet bezorgd maken of iets, misschien heeft het inderdaad helemaal niets met jou te maken, maar zo laat hij het wel lijken. Misschien kun je dat in ieder geval aan hem vragen.. Wanneer hij zegt van niet ben jij misschien een beetje gerustgesteld en kun je het misschien laten tot hij er zelf over wil praten en wanneer hij zegt van wel vind ik dat je kwaad op hem mag worden en mag eisen dat hij je verteld wat er is omdat jij je echt opvreet hierdoor.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-06-2004 @ 19:41 :

Hij bleek te zijn vreemdgegaan.
Ik denk ook dat hier sprake is van hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 19:24
Sprinkle
Sprinkle is offline
Zou best kunnen dat hij vreemgaat, maar er kunnen natuurlijk ook nog genoeg andere redenen zijn. Afwachten totdat hij het uit zichzelf met je wilt delen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 19:47
stinkdiertje
stinkdiertje is offline
ik vind dat je recht hebt op de waarheid, dus vraag hem er gewoon naar, alhoewel ik dat ook niet echt meer zou durven geloof ik (het is bij mij ook uitgegaan op een moment dat ik dacht van huh??!). Maar misschien is het niets en ben je na zijn verklaring weer opgelucht. En mocht er nu wel iets mis zijn, de waarheid is hard, maar over een paar weken is zal ie ook hard zijn..dus laat niet met je sollen!

succes
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 20:12
Sade
Sade is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-06-2004 @ 20:03 :
Ik denk ook dat hier sprake is van hetzelfde.
Ik denk niet dat hij is vreemdgegaan. Hij is heel erg anti-vreemdgaan, en hij is ook wel zo trouw dat hij dat nooit zou doen.
Vandaag hebben we vijf maanden, en daarvoor hebben we nog twee a drie maanden om elkaar heen gedraaid. We wonen dicht bij elkaar, en zien elkaar vrijwel elke dag. Dit alleen maar omdat we elkaar willen zien, niet omdat we dat als een soort gewoonte zien ofzo. We hebben allebei een hekel aan sleur, het moet wel speciaal blijven.
We kennen elkaar al aardig goed ondertussen en ik weet wat ik aan hem heb. Tot nu dan. Ik ga zo naar hem toe, en dan kom ik er hopelijk achter wat er aan de hand is.
Oud 11-06-2004, 20:36
justlikeme!
justlikeme! is offline
je moet inderdaad gewoon vragen wat er is.. Ik heb dat ook wel eens gehad, bij het minste of geringste dacht ik dat er wat was, en toen er echt wat was, liet hij niks merken .... (dat was niet zo leuk dus..)

Maar goed, je hebt gewoon recht om te weten wat er is, en je maakt je gewoon zorgen, en daar moet hij wel begrip voor hebben.. Maar als hij je duidelijk maakt dat er echt niks is, of het iig niet met jou te maken heeft, moet je hem op een gegeven moment wel gaan geloven... niets is namelijk vervelender voor hem dan dat je de hele tijd vraagt of het toch echt niet met jou te maken heeft.. Het klinkt wel hard, maar ik denk dat dat toch het beste is.. Maak hem gewoon duidelijk dat je je er kut over voelt, en dat je je zorgen maakt...

succes en sterkte ermee....
Knuffel
Oud 11-06-2004, 21:05
Verwijderd
Natuurlijk mag jij weten wat er aan de hand is, maar hij mag ook wel iets voor zichzelf hebben. Echter (!) vind ik dat dat niet je relatie (of een ander) zodanig mag beinvloeden dat er langere tijd een vervelende situatie ontstaat.
Neem bijvoorbeeld het feit dat iemand misschien chaggie is. Ja, dat reageert diegene af op anderen en dan is t daarna over vaak. (ik ga hier uit van 1 dag)
Wat er in jouw situatie gebeurd duurt volgens mij dus al langer en het beinvloed jou en je relatie volgens mij. Mijn mening is dus alsvolgt (*heeft een ex die nooit wat zei*): Vertel hem hoe je je onder deze situatie voelt. Wat het met je doet en dat je hem graag wilt helpen als er iets is. Je kan proberen het een beetje uit m te krijgen maar als je door hebt dat hij toch niets zal zeggen denk ik dat je hem een beetje moet laten, maar wel zeggen dat als hij dan niets wilt zeggen, je dan wel verwacht dat hij ook rekening met jou en je gevoelens houdt. Hij heeft het recht om het voor zichzelf te houden, maar dat geeft hem niet het recht om jou op welke negatieve manier dan ook te laten voelen.
Ik hoop dat je snapt wat ik probeer te zeggen.
Succes en sterkte! Probeer je niet al te veel zorgen te maken. *knuffelt*
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:34
Sade
Sade is offline
Ik ben even bij hem langsgeweest, we hebben even gepraat, en het is uit. Hij was sinds een paar dagen niet meer verliefd, maar wilde eerst zeker weten of het gevoel over was. Dat was dus zo.
Natuurlijk voel ik me heel slecht, en het zal ook heel lang duren voordat het gevoel voor hem weg is. Maar ik voel me nu wel een soort van opgelucht, dat het eruit is.

Maar het blijft heel erg
Oud 11-06-2004, 23:10
PV
PV is offline
klote
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 23:30
Verwijderd
sterkte..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 23:36
Phie.
Phie. is offline
Sterkte... Maar je hebt het wel getypt alsof het heel snel uit was. Alsof jullie maar heel even kort gepraat hebben, of viel dat wel mee?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 00:16
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Doet me denken aan een nummer van The Hives (alleen bij titel en op een positieve manier bedoelt) Hate To Say I Told You So.

Sterkte ermee
Oud 12-06-2004, 06:17
Sade
Sade is offline
Citaat:
EHVJ schreef op 12-06-2004 @ 00:36 :
Sterkte... Maar je hebt het wel getypt alsof het heel snel uit was. Alsof jullie maar heel even kort gepraat hebben, of viel dat wel mee?
Ja dat klopt, ik ben maar een halfuurtje bij hem geweest. Hij kwam binnen, we gingen naar z'n kamer, ik gaf hem nog een soort onhandige zoen en hij zei: ik ben niet meer verliefd op je.
Aangezien m'n tranen eigenlijk al op waren kon ik er niet echt direct om huilen. Hij ging nog uitleggen hoe het gegaan was, maar ik hoorde dingen die ik al vaker heb gehoord, en heb hem gevraagd om alsjeblieft niets meer te zeggen. Misschien ken je het wel "er is absoluut geen goede reden om het met jou uit te maken, aangezien ik nog nooit zo'n lief, leuk, mooi meisje als jou heb gekend, blablabla"...

Toen heb ik nog een glas whiskey-cola bij hem gedronken for old times sake en hem nog een dikke knuffel gegeven. En toen ben ik zo snel mogelijk naar huis gegaan.

Later hebben we het misschien er nog wel over, en ik wil hem ook graag weer gaan zien als het gevoel weg is, maar nu hoef ik even niets van hem te horen of te zien.
Oud 12-06-2004, 06:24
Phie.
Phie. is offline
Mja hij was wel eerlijk tegen je. Maar verder is het kut, en dat kost tijd. Maar ach die dag dat je het leuk hebt zónder hem en dat je een gesprek met m kan voeren zonder rare gevoelens die komt ook.. ooit.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 06:27
Sade
Sade is offline
Citaat:
EHVJ schreef op 12-06-2004 @ 07:24 :
Mja hij was wel eerlijk tegen je. Maar verder is het kut, en dat kost tijd. Maar ach die dag dat je het leuk hebt zónder hem en dat je een gesprek met m kan voeren zonder rare gevoelens die komt ook.. ooit.
Ja, je hebt gelijk Ik het ook het gevoel dat het ook niet zo'n drama gaat worden. Het is wel goed voor me om gewoon eens een tijd vrijgezel te zijn, denk ik. Ofzo
Oud 12-06-2004, 06:29
Phie.
Phie. is offline
het blijft natuurlijk rotvolk die jongens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2004, 06:30
Sade
Sade is offline
Citaat:
EHVJ schreef op 12-06-2004 @ 07:29 :
het blijft natuurlijk rotvolk die jongens
Dat staat vast
Oud 12-06-2004, 07:41
Verwijderd
*geeft hele stevige knuffel*
Dat doet me weer denken aan mn ex. Bij hem was de verliefdheid etc ook weg. Hij hield nog wel van me, maar als vrienden.
Nog kort heb ik de hoop gehad dat het weer goed kwam, maar toen is hij ook heeeeel eerlijk tegen me geweest en heeft me gezegd dat ik daar maar niet op moest hopen, want het gebeurde toch niet. Dat is even hard om te horen, maar je hebt wel duidelijkheid.

Sterkte meisje!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 11:18
Verwijderd
Ik begrijp de reden 'ik ben niet meer verliefd op je' nooit zo goed.

Maar ja, veel sterkte in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 12:02
Dzjes
Dzjes is offline
Veel sterkte.. je hebt in elk geval dan toch duidelijkheid..
Wil je nog bevriend met hem blijven? Of wil je momenteel even nix meer van hem horen of zien?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 12-06-2004 @ 13:02 :
Veel sterkte.. je hebt in elk geval dan toch duidelijkheid..
Wil je nog bevriend met hem blijven? Of wil je momenteel even nix meer van hem horen of zien?
Als je wil antwoorden, lees het topic dan tenminste.

"Later hebben we het misschien er nog wel over, en ik wil hem ook graag weer gaan zien als het gevoel weg is, maar nu hoef ik even niets van hem te horen of te zien."

En zoals Dusjcrib al zei, ik vind het een vreemde reden. Ik weet uit ervaring dat een relatie niet hoeft te vallen wanneer je op een ogenblik niet verliefd meer bent.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 12:45
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Spare schreef op 12-06-2004 @ 13:10 :
Als je wil antwoorden, lees het topic dan tenminste.

"Later hebben we het misschien er nog wel over, en ik wil hem ook graag weer gaan zien als het gevoel weg is, maar nu hoef ik even niets van hem te horen of te zien."

En zoals Dusjcrib al zei, ik vind het een vreemde reden. Ik weet uit ervaring dat een relatie niet hoeft te vallen wanneer je op een ogenblik niet verliefd meer bent.
Geloof het of niet..maar ik heb het idd volledig gelezen.. ik bedoelde meer of ze kwaad op hem was of niet.. maar heb me nogal verkeerd uitgedrukt..

voor de rest.. of een relatie hoeft idd niet direct te vallen als je op een ogenblik niet meer verliefd bent, maar als het al langer zit aan te slepen.. hij zal er wrs al langer mee in zijn hoofd gezeten hebben ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 13:07
jij
jij is offline
zegt ze toch:
Hij was sinds een paar dagen niet meer verliefd, maar wilde eerst zeker weten of het gevoel over was.

Persoonlijk snap ik niet echt hoe zijn gevoelens in slechts een paar dagen tijd plots weg zijn, zonder duidelijk reden...ik vind dat hij z'n beslissing een beetje snel gemaakt heeft. (het komt zo over bedoel ik)

TS: sterkte in ieder geval..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 13:44
Verwijderd
Op iedereen die het niet snapt:
Tja, het is natuurlijk een raar iets, maar ik denk niet dat je er mee bezig moet gaan waarom dat zo is en hoe dat nou zo eenmaal kan. Want daar zul je geen antwoord op vinden vrees ik..
Mijn ex voelde ook niet meer dan vriendschap meer voor me (volgens mij duurde dat al een tijdje), maar we hadden wel nog seks etc.. Tja, hoe zou je dat uitleggen? Niet... Daar hou ik me ook niet mee bezig. Het is gebeurd en het is jammer, maarja.. meer kan ik er ook niet mee...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 14:24
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Spare schreef op 12-06-2004 @ 13:10 :
Als je het niet meer wil, wil je het niet meer...

Ik heb een keer aan de andere kant van de situatie gestaan, met het verschil dat ik nooit verliefd geweest was. Hij wist dat, maar zette toch alle zeilen bij om me te 'houden' want hij wilde me niet kwijt. Volgens hem was die verliefdheid helemaal niet nodig, het was toch leuk samen... Dat was heel beklemmend. Ik voelde het niet en wilde niet meer... Dat hij dat niet kon accepteren maakte het alleen nog maar (wederzijds) pijnlijker.
Oud 12-06-2004, 14:48
ilse
ilse is offline
ik vind de reden ook lekker vaag maar heb het zelf een keer om die reden uitgemaakt. ik vond het gewoon niet zo leuk meer, irriteerde me om nix, en kwam er achter dat ik niet meer verliefd was. maar ik maakte het niet na een paar dagen uit...

ik vind het rot voor je, heel veel sterkte! (K)
Oud 12-06-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef op 12-06-2004 @ 15:24 :
Als je het niet meer wil, wil je het niet meer...

Ik heb een keer aan de andere kant van de situatie gestaan, met het verschil dat ik nooit verliefd geweest was. Hij wist dat, maar zette toch alle zeilen bij om me te 'houden' want hij wilde me niet kwijt. Volgens hem was die verliefdheid helemaal niet nodig, het was toch leuk samen... Dat was heel beklemmend. Ik voelde het niet en wilde niet meer... Dat hij dat niet kon accepteren maakte het alleen nog maar (wederzijds) pijnlijker.
Ik vind niet dat je die 2 kunt vergelijken.
In een langdurige relatie komt en gaat verliefdheid. Je hebt niet continu dat gelukzalig gevoel dat je in het begin van de relatie had. Dat is normaal en ik vind dat dat aanvaarden een deel van je relatie vormt.
Als je echter nooit verliefd bent geweest zie ik niet waarom je een relatie zou aangaan, dan kan het volgens mij sowieso niet goed gaan.
Lekker vaag geformuleerd...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:46
Sade
Sade is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 12-06-2004 @ 13:45 :
Geloof het of niet..maar ik heb het idd volledig gelezen.. ik bedoelde meer of ze kwaad op hem was of niet.. maar heb me nogal verkeerd uitgedrukt..

voor de rest.. of een relatie hoeft idd niet direct te vallen als je op een ogenblik niet meer verliefd bent, maar als het al langer zit aan te slepen.. hij zal er wrs al langer mee in zijn hoofd gezeten hebben ofzo?
Nee, ik ben niet boos op hem, heb ik ook geen reden voor. Hij is eerlijk tegenover mij geweest, en tegenover zichzelf. Hij heeft het ook verteld op het juiste moment denk ik, als we langer op deze manier door waren gegaan, en zelfs nog steeds seks ed. gehad zouden hebben zoals Loontjuh zegt, zou ik me nog veel raarder gevoeld hebben, en zou ik ook wel boos op hem zijn.

Over de vraag of je constant verliefd ben in een lange relatie of niet, heb ik geen antwoord. Een langere relatie dan dit heb ik nog steeds niet gehad. Hij wel, hij is vijf jaar met een meisje samen geweest. Dus ik denk dat hij z'n beslissing wel om de juiste redenen genomen heeft.
Reageren

Regels voor berichten