Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2010, 01:52
SonjaK
SonjaK is offline
Is het zo dat je met C&M profiel bijna tot alle studies toegang hebt als je ook nog Wiskunde A of B in je pakket hebt (behalve de technisch/wetenschappelijke studies)?

Doet iemand hier met C&M profiel een studie in de richting van economie op de universiteit? Heeft iemand hier ervaring mee? ik zou graag jullie mening weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2010, 07:14
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ja, toegang tot zo'n beetje alle studies.
Behalve dan nog de studies waar je natuurkunde of biologie voor moet hebben inderdaad.
Econometrie kan je ook niet doen met wiskunde A.
Alle andere economische studies kunnen wel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 10:23
Verwijderd
Ja, voor economische studies heb je vaak (minimaal) wiskunde A nodig. Dus als het kan met je CM profiel zou ik het zeker nemen. Of beter nog Wiskunde B, maar dat is meteen veel lastiger.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 12:21
Scoot
Scoot is offline
Bij Economie (weet er zelf niets van af, dus neem dit alsjeblieft met een korreltje zout) kan ik me zo voorstellen dat Wiskunde A de voorkeur geniet boven Wiskunde B, aangezien ik me voor kan stellen dat kansrekening bij Economie terugkomt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Bij Economie (weet er zelf niets van af, dus neem dit alsjeblieft met een korreltje zout) kan ik me zo voorstellen dat Wiskunde A de voorkeur geniet boven Wiskunde B, aangezien ik me voor kan stellen dat kansrekening bij Economie terugkomt.
Ik heb wiskunde B met economie en ik heb er nog geen last van gehad. Af en toe is het zelfs wel handig, maar de leerlingen met wiskunde A doen het ook prima.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 13:26
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ik heb wiskunde B met economie en ik heb er nog geen last van gehad. Af en toe is het zelfs wel handig, maar de leerlingen met wiskunde A doen het ook prima.
Ik had het meer over een studie Economie.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Ik had het meer over een studie Economie.
Oh zo, ik las laatst in de krant een stukje over dat mensen met wiskunde B beter af waren dan mensen met wiskunde A bij een studie economie.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 16:58
Verwijderd
Op de middelbare school liggen de cijfers bij Economie in elk geval hoger bij de Wiskunde B mensen. Ik denk dus dat je -als je het aankan- zeker Wiskunde B in combinatie met Economie moet nemen.

Maar bij Economie krijg je geen kansrekening oid, eerder basisvaardigheden zoals procenten, indexcijfers en vergelijkingen oplossen. Is niet specifiek voor een bepaald soort wiskunde. Vaak wel lastig als Wiskunde niet je sterkste kant is.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 01:25
SonjaK
SonjaK is offline
Bedankt voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 09:46
Verwijderd
Oké succes met je keuze!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren