Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2010, 06:54
Wouterh
Wouterh is offline
Wat zijn de verschillen tussen harry Potter en de steen der wijzen in het Nederlands en Engels ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2010, 06:56
Infidel
Infidel is offline
Ik vind ze allebei slecht, maar de Nederlandse vertaling vind ik zo mogelijk nog kinderlijker dan de oorspronkelijke versie. Als je twijfelt over de taal waarin je de serie wilt lezen, zou ik voor Engels gaan.
Oud 28-06-2010, 12:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind ze allebei goed, het enige verschil is dat de Nederlandse een vertaling is van de Engelse, de verhalen zijn verder hetzelfde hoor De namen zijn wel anders en als je wat Engels kunt, zou ik voor de Engelse versie gaan
Oud 28-06-2010, 15:11
Ieke
Ieke is offline
Ik vind de Nederlandse vertalingen eigenlijk wel heel prima. Het is jammer dat ze bepaalde namen ook heel erg vernederlandst hebben, maar aan de andere kanten zijn sommige vonsten best wel prima. Overgens, de nieuwere uitgaven zijn iets minder vernederlandst dan de oudere uitgaven.
Oud 29-06-2010, 19:40
Giles
Giles is offline
De Engelse is beter, de Nederlandse is een redelijke vertaling.
Oud 29-06-2010, 19:42
Verwijderd
Hangt af van je niveau van Engels. Wanneer je behoorlijk Engels kan, zijn de originele een meerwaarde.
Wanneer je er minder goed in bent, is het minder ontspannend omdat je je te hard moet concentreren.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 19:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja precies, dus eigenlijk raad ik je aan om eerst de Nederlandse te lezen, zodat je gewoon lekker het verhaal kunt lezen, en daarna de Engelse, zodat je ook de meerwaarde van de originele versie kent
Oud 03-07-2010, 15:55
lunaaah
lunaaah is offline
ik heb eerst de nederlandse (meerdere keren) gelezen en nu ga ik aan de engelse beginnen

HARRY POTTER RULEZ
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 15:58
lunaaah
lunaaah is offline
Citaat:
Ik vind ze allebei slecht, maar de Nederlandse vertaling vind ik zo mogelijk nog kinderlijker dan de oorspronkelijke versie. Als je twijfelt over de taal waarin je de serie wilt lezen, zou ik voor Engels gaan.
natuurlijk heeft iedereen zijn eige mening en die respecteer ik ook. Maar ik vroeg me af of je ook maar 1 boek van harry Potter gelezen hebt. Want als je dat niet hebt gedaan heb je vind kan je ook niet weten hoe de boeken zijn. Als je dat wel hebt gedaan respecteer ik je mening . Want iedereen heeft recht op zijn eige mening
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 17:40
Megan Cleo
Megan Cleo is offline
heb de boeken allemaal in het engels gelezen, deel 3 in het Nederlands & tja. als je eerst de engelse
hebt gelezen is het wel even overschakelen qua namen en shit, maar goed. ik zou beginnen met de nederlandse.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 19:18
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ja precies, dus eigenlijk raad ik je aan om eerst de Nederlandse te lezen, zodat je gewoon lekker het verhaal kunt lezen, en daarna de Engelse, zodat je ook de meerwaarde van de originele versie kent
Mijn ervaring is dat het nogal lastig overschakelen is naar de Engelse namen. Ik heb zowaar nog een lijst met de namen EN-NL geprint! Maar het was wel de moeite waard. Ik vond zelf dat de boeken in het Engels op de een of andere manier 'echter' waren. Het voelde anders om ze in het Engels te lezen.
Oud 03-07-2010, 20:31
Volk
Volk is offline
Naar mijn mening moet je een boek lezen in de taal waarin hij is geschreven. Als je die taal niet beheerst pas een vertaling lezen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 09:48
Infidel
Infidel is offline
Citaat:
natuurlijk heeft iedereen zijn eige mening en die respecteer ik ook. Maar ik vroeg me af of je ook maar 1 boek van harry Potter gelezen hebt. Want als je dat niet hebt gedaan heb je vind kan je ook niet weten hoe de boeken zijn. Als je dat wel hebt gedaan respecteer ik je mening . Want iedereen heeft recht op zijn eige mening
Ik heb ze allemaal gelezen, in het Engels en in het Nederlands. De Engelse versie heb ik echt gelezen. Na drie boeken wilde ik eigenlijk stoppen, maar het was zo'n hype dat ik toch ergens wel wilde weten hoe het verhaal verder ging. Die laatste epiloog vond ik echt het toonbeeld van slecht. De Nederlandse versie heb ik voorgelezen, aan mijn broertje. Die vond ze helemaal geweldig.
Reageren

Regels voor berichten