Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2010, 14:48
kartboybo
kartboybo is offline
Hallo,

Ik ben vorige maand dus geslaagd voor mijn Gymnasium. Nu ga ik dit jaar niet studeren omdat ik daar simpelweg nog geen zin in heb en begin dus in de zomer van 2011 aan Technische Bedrijfskunde. Wel zit er in de planning dat ik in Jan/Feb 2011 3maanden naar engeland ga om daar goed engels te leren.

Dan blijft dus de periode september-december open. Aangezien mijn ouders me niet 4maanden thuis op de bank willen hebben, moet ik iets gaan doen natuurlijk.
Werken ligt natuurlijk voor de hand, maar is voor mij geen optie, en ga dit dan ook niet doen, anders was de keuze natuurlijk veel makkelijker geweest. Ik wil dus van sept-dec iets in NL gaan doen, maar heb geen idee wat.

Zijn er mensen die dezelfde keuze moeten maken als ik, die suggesties hebben, of dit ook hebben meegemaakt?

Graag hoor ik van jullie

Groetjes Bo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2010, 22:28
Noddy
Noddy is offline
Ik snap niet waarom werken geen optie is? Heb je er gewoon geen zin in? Liever lui dan moe? Dat is dan toch zonde? Je kan lekker geld verdienen, je leert nieuwe mensen kennen, je doet nieuwe ervaringen op. Altijd handig, en bovendien is het maar voor een paar maanden. Desnoods ga je parttime werken. Kan je ook nog een beetje van je vrije tijd genieten.

Je zegt dat werken geen optie is, maar ik zeg het toch maar: vrijwilligerswerk. Leuk op je cv, misschien minder leuk in de praktijk (ik heb er geen ervaring mee). Kan altijd.

Tsja... anders kan je jezelf opgeven als zwarte piet/kerstman? Moet je alleen voor september nog wat bedenken.

Aangezien je Engels wil gaan leren in Engeland... misschien kan je je daar al vast op voorbereiden? Er zijn vast wel talencursussen voor korte tijd te volgen. LOI of zo? Ik noem maar wat.
Als je daar geen zin in hebt: een andere cursus volgen? Bloemschikken, schilderen.

Ik neem aan dat je 18 bent, omdat je net je gymnasium hebt gehaald. Je kan ook je rijbewijs halen (als je die niet al hebt). Duurt vast geen vier maanden, maar het is iets waar je je op kan richten.

Tsja... ik kan wel een miljoen dingen bedenken die je zou kunnen doen. Maar ik denk dat een baantje zoeken de verstandigste oplossing is. Tenzij je echt een goede reden hebt om niet te werken. Ik ben nu wel erg nieuwsgierig.
Oud 03-07-2010, 23:41
Verwijderd
Baantje zoeken en rijbewijs halen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 12:30
kartboybo
kartboybo is offline
Citaat:
Ik snap niet waarom werken geen optie is? Heb je er gewoon geen zin in? Liever lui dan moe? Dat is dan toch zonde? Je kan lekker geld verdienen, je leert nieuwe mensen kennen, je doet nieuwe ervaringen op. Altijd handig, en bovendien is het maar voor een paar maanden. Desnoods ga je parttime werken. Kan je ook nog een beetje van je vrije tijd genieten.

Je zegt dat werken geen optie is, maar ik zeg het toch maar: vrijwilligerswerk. Leuk op je cv, misschien minder leuk in de praktijk (ik heb er geen ervaring mee). Kan altijd.

Tsja... anders kan je jezelf opgeven als zwarte piet/kerstman? Moet je alleen voor september nog wat bedenken.

Aangezien je Engels wil gaan leren in Engeland... misschien kan je je daar al vast op voorbereiden? Er zijn vast wel talencursussen voor korte tijd te volgen. LOI of zo? Ik noem maar wat.
Als je daar geen zin in hebt: een andere cursus volgen? Bloemschikken, schilderen.

Ik neem aan dat je 18 bent, omdat je net je gymnasium hebt gehaald. Je kan ook je rijbewijs halen (als je die niet al hebt). Duurt vast geen vier maanden, maar het is iets waar je je op kan richten.

Tsja... ik kan wel een miljoen dingen bedenken die je zou kunnen doen. Maar ik denk dat een baantje zoeken de verstandigste oplossing is. Tenzij je echt een goede reden hebt om niet te werken. Ik ben nu wel erg nieuwsgierig.
Hey thanks voor je reply.
Kan er niet heel veel over zeggen, maar voor het geld hoef ik niet te werken, doe iets anders waar ik veel meer geld mee verdien en wat leuker is. (Nee ik krijg niet alles van mijn ouders, nee ik doe geen illegale dingen) Rijbewijs heb ik al in de pocket. Zat te kijken naar het taleninstituut Jeroen Bosch in Vught. Iemand hier ervaring mee? Lijkt me wel goed engels daar. Want dan kan ik in Januari als ik Engels ga doen in Engeland op een hoger Cambridge nivo beginnen. Bovendien zijn de meeste goede taleninstituten 21+.
Dus iemand ervaring hier met Jeroen Bosch taleninstituut?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 12:01
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik zou zeggen zoek een Engels taalinstituut op dat je voorbereidt op IB niveau, ik meen me te herinneren dat st-Clares in Oxford wel prima programma's heeft.

Als je toch sep-dec nog iets wil gaan doen, waarom dan niet naar de RWC 2011 in Nieuw Zeeland?
Oud 10-07-2010, 11:27
Balance
Balance is offline
Je blijft nogal vaag over waarom werken geen optie is. Is het geen optie als in dat je ziek bent en dus niet kán werken? Of is het gewoon iets wat jij niet wil, o.a. omdat je al geld verdient (met iets waar je blijkbaar ook heel vaag over moet doen)?
Als dat laatste het geval is, dan zie je mijns inziens wel e.e.a. over het hoofd. Werken is lang niet alleen om geld te verdienen. Door te werken doe je (levens)ervaring op die je goed van pas kan komen. Je hoeft niet perse betaald werk te doen, er zijn ook zat buurthuizen of verenigingen die een handje kunnen gebruiken. Het staat straks na je studie ook goed op je CV dat je dergelijke activiteiten hebt gedaan. Dit kun je natuurlijk ook in het buitenland op gaan zoeken, i.v.m. je doel om Engels te leren.
Ik ga er hierbij wel vanuit dat datgeen waar je je geld mee verdient iets is als websites maken of pokeren ofzo, dus dat dat niet iets is waar je al soortgelijke ervaring mee op doet.
Oud 18-07-2010, 12:44
Verwijderd
zoek anders een bedrijf in de technische bedrijfskunde en vraag of je daar wat klusjes kan opknappen ofzo voor wat geld(niet verwachten dat het veel is maar beter dan niets), dan heb je alvast wat ervaring opgedaan en ik weet niet of je toelatingsexamen moet doen voor die opleiding die je wilt maar dan heb je wel iets voor in je cv!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 23:18
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Wat Balance zegt. Jezelf ontplooien is altijd handig voor je aan een studie begint. Dit kan door middel van reizen, maar ook door middel van een baan nemen. Als het echt geen optie is kan ik het me voorstellen.

Om het geld hoef je het inderdaad niet te doen en je leert jezelf echt kennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten