Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2010, 18:35
Verwijderd
Advertentie
Oud 18-09-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Zo had ik het nog niet bekeken. Maar toch vind ik het stom.
Is het ook. Ik wil die megagênante foto's toch onderhand wel eens zien
Oud 18-09-2010, 18:36
Verwijderd
Lorelei, veel mensen die spinazie opwarmen doen dit uit de pan van gisteren en niet vanuit de koelkast of de vriezer. Daarom blijft het nog steeds valide om te zeggen; niet doen.

Sowieso is spinazie vrij ongezond.
Oud 18-09-2010, 18:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Lorelei, veel mensen die spinazie opwarmen doen dit uit de pan van gisteren en niet vanuit de koelkast of de vriezer. Daarom blijft het nog steeds valide om te zeggen; niet doen.

Ja ok.. maar dat is gewoon stom

En ik kan niet altijd 100% gezond eten hoor
Oud 18-09-2010, 18:38
Verwijderd
Citaat:
sann schreef: Godver, een kennis van mij is vorig jaar verongelukt met de auto, maar nu zit er sinds een week of 2 ofzo een soort van virus op haar oude mail, met onderwerpen als: "Long time no see" enzo. Prf.
Da's niet leuk natuurlijk, maar waarom blokkeer je het adres dan niet?
Oud 18-09-2010, 18:38
Verwijderd
Nee, maar kies dan iets waar je tanden niet van schuurpapier van gaan voelen
Oud 18-09-2010, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Eh? Omdat het bespoten is ofzo?
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nee, maar kies dan iets waar je tanden niet van schuurpapier van gaan voelen
Dat gebeurt niet/nauwelijks als je t in je lasagne verwerkt
Verwijderd
Citaat:
Da's niet leuk natuurlijk, maar waarom blokkeer je het adres dan niet?
Omdat ik er nog niet over na had gedacht dat dat kon!
Oud 18-09-2010, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Eh? Omdat het bespoten is ofzo?
Bespoten groenten zijn gezonder dan onbespoten groenten want minder ongedierte, maar nee dat is het niet. Spinazie zorgt voor uitbarstingen van vrije radicalen en bevat vrij veel stoffen die niet gezond voor je zijn. Het is ook een fabeltje dat het enorme hoeveelheden ijzer bevat.
Oud 18-09-2010, 18:42
Verwijderd
Wie wil er voor me komen koken?
Oud 18-09-2010, 18:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wie wil er voor me komen koken?
Ik niet, maar je mag hier de rest van de lasagne komen opeten
Oud 18-09-2010, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Bespoten groenten zijn gezonder dan onbespoten groenten want minder ongedierte, maar nee dat is het niet. Spinazie zorgt voor uitbarstingen van vrije radicalen en bevat vrij veel stoffen die niet gezond voor je zijn. Het is ook een fabeltje dat het enorme hoeveelheden ijzer bevat.
Naja, slecht opneembaar ijzer, dacht ik. En nitraat, wat in je lichaam ook niet zulke fijne reacties kan opleveren. Maar goed, er zitten volgens mij meer voordelen dan nadelen aan spinazie, mits vers/diepgevroren.En wat je tanden betreft, als je het à la creme (of a la lasagne) eet, voelen je tanden niet ruw aan.
Oud 18-09-2010, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is de impact van die vrije radicalen en antioxidanten nog allerminst duidelijk.
Oud 18-09-2010, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is de impact van die vrije radicalen en antioxidanten nog allerminst duidelijk.
Van vrije radicalen toch wel?
Verwijderd
Citaat:
Ik niet, maar je mag hier de rest van de lasagne komen opeten
Ja maar dat is niet het idee! Ik wil dat iemand hier komt en hier voor me kookt
Lorelei
Lorelei is offline
Nou ja, gelukkig heb ik vanmorgen 2 glazen granaatappelsap met antioxidanten gedronken dus impact of geen impact.. compensatie ftw
Verwijderd
Citaat:
Naja, slecht opneembaar ijzer, dacht ik. En nitraat, wat in je lichaam ook niet zulke fijne reacties kan opleveren. Maar goed, er zitten volgens mij meer voordelen dan nadelen aan spinazie, mits vers/diepgevroren.En wat je tanden betreft, als je het à la creme (of a la lasagne) eet, voelen je tanden niet ruw aan.
En sowieso meteen tanden poetsen na spinazie. Ik vind spinazie lekker, maar dat gevoel van je tanden is echt naar altijd, ja.
Oud 18-09-2010, 18:48
Verwijderd
Ik voel nooit iets aan m'n tanden als ik spinazie eet
Oud 18-09-2010, 18:49
Verwijderd
Citaat:
En sowieso meteen tanden poetsen na spinazie. Ik vind spinazie lekker, maar dat gevoel van je tanden is echt naar altijd, ja.
Tandenpoetsen vlak na het eten van spinazie (of wat dan ook) maakt het alleen maar erger.
Oud 18-09-2010, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Tandenpoetsen vlak na het eten van spinazie (of wat dan ook) maakt het alleen maar erger.
Dat ligt dan aan je tandpasta, neem ik aan? Wat maakt wat erger? Mijn tanden voelen glad na het poetsen en ruw na het eten van spinazie.
Oud 18-09-2010, 18:52
Carn
Carn is offline
spinazie <3
Carn
Carn is offline
+

Citaat:
Verwijderd
Grappig, bij mij voelt het altijd heel ruw echt. Vervelend
Oud 18-09-2010, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Ik ook niet.

En spinazie is de koning der groenten staat vandaag ook op het menu
Advertentie
Oud 18-09-2010, 18:55
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Dat ligt dan aan je tandpasta, neem ik aan? Wat maakt wat erger? Mijn tanden voelen glad na het poetsen en ruw na het eten van spinazie.
Je glazuur is na t eten vaak zacht, poetsen van zacht glazuur is nooit goed
Oud 18-09-2010, 18:56
Verwijderd
Mozzzzzz, ken je deze aflevering van Wife Swap al? OEI OEI OEI wat een naar wijf Tevens Rationeel Uice Pip naamzoek.

Het schijnt dat die ouders na 't programma gearresteerd zijn voor o.a. fraude, en dat die dochter toen het netwerk heeft aangeklaagd voor honderd miljoen dollar. Honderd miljoen
Oud 18-09-2010, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat ligt niet aan je tandpasta, maar met dat geschrob op je tanden zorg je ervoor dat de stof (oxaalzuur, dat calcium aan je tanden onttrekt waardoor het ruw aanvoelt) nog dieper en grondiger op je tandoppervlak terecht komt dat het nog meer schade aanricht.

Sowieso moet je niet poetsen nadat je iets hebt gegeten omdat zuur ook je tandoppervlak aantast, en met schrobben wordt dat verergerd. Dat zou tanderosie kunnen veroorzaken.
Beter spoel je dus gewoon grondig je mond met water, om de boel te neutraliseren.

En while you're at it, gebruik ook geen whitening-tandpasta's, de korreltjes erin tasten ook je tanden aan bij langdurig gebruik.
Verwijderd
Citaat:
Mozzzzzz, ken je deze aflevering van Wife Swap al? OEI OEI OEI wat een naar wijf Tevens Rationeel Uice Pip naamzoek.

Het schijnt dat die ouders na 't programma gearresteerd zijn voor o.a. fraude, en dat die dochter toen het netwerk heeft aangeklaagd voor honderd miljoen dollar. Honderd miljoen
Dat is een van de betere
Verwijderd
Of nouja, schijnt, schijnt, het is gewoon zo. In ieder geval wat die rechtzaak betreft, daar heb ik vannacht nog het officiële verslag (de akte? de aanklacht? de notulering? het hoi-we-klagen-je-aan-en-wel-hierom-briefke van de advocaat, in elk geval) van opgezocht.
Oud 18-09-2010, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Van vrije radicalen toch wel?
Van teveel vrije radicalen kun je stralingsziekte krijgen, maar dan is de dosis hoog en de impact acuut.
Verwijderd
Citaat:
Dat is een van de betere
Ja <3

De aflevering van The Young Turks over dat wuuf is ook leuk.

[edit] Het commentaar bij de fragmenten zat erbij ingebakken, dat hebben ze niet zelf gedaan.
Verwijderd
Citaat:
Je glazuur is na t eten vaak zacht, poetsen van zacht glazuur is nooit goed
Ach, op die manier. Ik ben daar niet heel erg in thuis Maar ik heb zo enorm de neiging om mijn tanden te poetsen na de spinazie dat ik daar dan ook niet over zou nadenken al zou ik er wel in thuis zijn
Oud 18-09-2010, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat ligt niet aan je tandpasta, maar met dat geschrob op je tanden zorg je ervoor dat de stof (oxaalzuur, dat calcium aan je tanden onttrekt waardoor het ruw aanvoelt) nog dieper en grondiger op je tandoppervlak terecht komt dat het nog meer schade aanricht.

Sowieso moet je niet poetsen nadat je iets hebt gegeten omdat zuur ook je tandoppervlak aantast, en met schrobben wordt dat verergerd. Dat zou tanderosie kunnen veroorzaken.
Beter spoel je dus gewoon grondig je mond met water, om de boel te neutraliseren.

En while you're at it, gebruik ook geen whitening-tandpasta's, de korreltjes erin tasten ook je tanden aan bij langdurig gebruik.
Oeh joh

Neem dat wist ik. En ook geen antitandsteenpasta, want daarmee poets je ook het beschermlaagje eraf, of zoiets.
Oud 18-09-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:

oei, dat heb ik echt al te lang niet gekeken <3 Prima vermaak voor vanavond n
Oud 18-09-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
oei, dat heb ik echt al te lang niet gekeken <3 Prima vermaak voor vanavond n
Ah ik hoop dat je die aflevering nog niet gezien hebt, want hij is wel een van de hoogtepunten van de serie tot zo ver
Oud 18-09-2010, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Ah ik hoop dat je die aflevering nog niet gezien hebt, want hij is wel een van de hoogtepunten van de serie tot zo ver
Ik zit nu op 4 minuten en vind 'm nu al fantaaaastisch <3. Ken 'm nog niet dus. Thanks!
Oud 18-09-2010, 19:09
Paperz
Paperz is offline
ik mis bier in dit topic!
Verwijderd
Een biertje zou er best ingaan Maar werk morgen, wederom
Verwijderd
Citaat:
Dat komt omdat het allemaal hier staat
Oud 18-09-2010, 19:10
Missy
Missy is offline
Citaat:
Huppakee.
Oud 18-09-2010, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Huppakee.
[afbeelding]
Bier over Missy gooit
Oud 18-09-2010, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Huppakee.
[afbeelding]
Ah de traktatie!
Oud 18-09-2010, 19:16
Missy
Missy is offline
Citaat:
Bier over Missy gooit
Mietje.
Oud 18-09-2010, 19:17
Paperz
Paperz is offline
dank u missy!
Oud 18-09-2010, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Mietje.
Bier gooien is helemaal niet mietje Dat is Normaal
Oud 18-09-2010, 19:18
Macrador
Macrador is offline
Oow gelukkige verjaardag missy
Oud 18-09-2010, 19:21
Verwijderd
Serieus, waar halen ze die mensen in wife swap in godsnaam vandaan?!
Oud 18-09-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Mietje.
Tutje
Oud 18-09-2010, 19:29
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Huppakee.
[afbeelding]
Mijn lichaam reageert wat afstotend op deze foto