Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2010, 14:13
Verwijderd
Ben ik weer(voor de zoveelste keer)

problem number 13223482289374928734(nee grapje zoveel zijn t er niet, maar inmiddels wel veel)

nu weer n probleem met concentratie of weet ik hoe ik het moet noemen

telkens als ik denk zo van ja ik ga dadelijk tekenen ofzo,
duik ik automatisch achter mn laptop, en kom er pas na gemiddeld een uur ofzo weer vanaf, maar meestal lukt dat zelfs niet eens en blijf ik nog veel langer op mn laptop.
ik kan gewoon niet die stap nemen om mijn stoel op te pakken en aan mijn tekentafel te gaan zitten,
kei raar.
want zo lastig zou het toch niet moeten zijn

echt super raar probleem.

iemand tipzzz??? want ervaringen zullen er wel niet zijn met dit rare probleem of wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2010, 14:25
Volk
Volk is offline
Ik denk dat dit meer met discipline dan met concentratie te maken heeft. Laat je laptop uit tot je niks anders meer hoeft te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 15:09
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Natuurlijk zijn er wel ervaringen, dit heeft echt bijna iedereen. De vloek van de computer, of zo. Ik probeer mezelf ook al vanaf half negen vanochtend ertoe te zetten om te gaan schrijven en dat is ook nog niet gelukt. Er valt niets aan te doen, het is ongeneeslijk. Het enige wat je kan doen, is jezelf proberen dwingen. Of je computer het raam uit flikkeren.
Oud 17-08-2010, 20:32
Balance
Balance is offline
Ach dat heeft iedereen denk ik wel. Als het iets is wat je echt moet doen is het een kwestie van een schop onder je kont geven.
Oud 18-08-2010, 11:29
Bregje
Bregje is offline
Ik zou naar Jeruzalem gaan, daar hebben ze een perfecte muur voor je ...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Ik zou naar Jeruzalem gaan, daar hebben ze een perfecte muur voor je ...
uuuhm welke muur bedoel je en wat heeft dat met dit probleem te maken??
want ik snap t niet helemaal??:
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 15:09
mathfreak
mathfreak is offline
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Klaagmuur en dan vooral "Doordat vele joden aan de muur klaagden vanwege de verwoesting van de tempel en de diaspora, vooral tijdens de rouw- en vastendag Tisja Beav, wordt de muur vaak ook de klaagmuur genoemd".
Oud 18-08-2010, 15:32
Verwijderd
nou ff serieus over dit onderwerp okee??
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 16:47
Verwijderd
Citaat:
nou ff serieus over dit onderwerp okee??
Ik snap niet hoe je echt ''serieus'' over dit onderwerp kunt zijn.. Je maakt (naar mijn idee) zoveel problemen van van alles. Dit heeft iedereen en het heeft niet met concentratie te maken. Zet je computer uit en ga eerst tekenen. En je hoeft jezelf toch niet te verplichten om te gaan tekenen?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 18:55
Daboman
Daboman is offline
Uitstelgedrag dus. Heeft iedereen wel eens. Neem hier eens een kijkje. Hoewel het over schoolwerk gaat, geldt het net zo goed voor andere dingen.
Oud 19-08-2010, 18:42
Verwijderd
Ik denk ook dat het meer discipline dan met concentratie te maken heeft. Ik zelf heb daar ook wel eens last van (alleen dan met andere dingen, maarja). Ik denk eigenlijk dat iedereen hier wel eens last van heeft (de een misschien erger dan de andere), maar ik denk niet dat je er echt veel aan kunt doen. Het beste lijkt me genoeg om tegen jezelf te zeggen, NU ga ik tekenen i.p.v. laptoppen en het dan ook daadwerkelijk te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 20:46
Verwijderd
Verkoop je laptop en gebruik de pc van je ouders. Die kunnen er dan voor zorgen dat je niet meer dan een uur per dag kan computeren.

Verder moet het ook uit jezelf komen, als je denkt van: "ik blijf toch wel 2 uur achter de laptop hangen", dan probeer je het gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 20:06
sarah_d
sarah_d is offline
Dat heet inderdaad discipline en karakter, niet concentratie. Ik heb het zelf ook wel, maar ja, ik kan er niet echt iets tegen beginnen lijkt me zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten