Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2010, 18:32
Eend
Eend is offline
Hij was er bij mij na 5 jaar eindelijk afgehaald (wat ik niet wist), maar sinds gister heb ik weer een tijdelijke maatregel

Hebben jullie wel eens een dwang en drang maatregel gehad?
Oud 09-08-2010, 18:53
Verwijderd
Ik heb het nooit gehad, maar wat houdt dat eigenlijk precies in, zo'n maatregel?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 19:30
Verwijderd
Wat houd het in?
Dat je in de separeer terecht komt.

Heb je nog een vraag erover, of wil je dit topic gebruiken om ervaringen uit te wisselen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 22:32
Eend
Eend is offline
Ik wou ervaringen delen. Die maatregel is, dat ze me kunnen dwingen naar de separeer, zodra die regel niet er niet is, wordt er een dwangprotocol aangemaakt, dat ze je tegen je zin dingen kunnen dwingen. Bij anorexia patiënten kan het bijv. sonde voeding zijn. Bij mij is het dan de separeer. Hoe erg getraumatiseerd ik ook ben, ze blijven het gebruiken. En ik geef toe, ik ben niet altijd een lieverdje. Ik zit tussen 15 jongens en ben het enige meisje.

Ik heb sinds vandaag een "maatje" van het vrijwilligersteam. Daarmee kan ik naar het strand of gewoon bij de Mac wat te snacken halen. Of gewoon binnen een spelletje spelen. Het kan allemaal. Het grappige is dat ze ook een lichte vorm van borderline heeft. Ze wist helemaal niet dat ik dat ook had. Ze vond Libby, één van mijn caafs zo lief. Iedereen is dol op Libby Arme Pruttel

Maar weer ff on-topic. Ik zoek dus mensen die hier ook mee te maken hebben gehad.
Oud 10-08-2010, 04:51
Verwijderd
Ik heb nog nooit van zo maatregel gehoord. En destijds moest ik als het nodig was gewoon de separeer in en ik had niks te willen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 12:59
Bregje
Bregje is offline
Nee, maar mijn cliënten wel
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar mijn cliënten wel
Leg uit?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 08:09
Bregje
Bregje is offline
Citaat:
Leg uit?
Werk o.a.met cliënten met complex probleemgedrag icm verstandelijke beperking/autisme. Die gaan ook met regelmaat ar in.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 21:58
Eend
Eend is offline
@Queasy: Werkte jij ook de hele tijd tegen als ze je separeerden? Dat deed ik namelijk wel altijd...
Oud 15-08-2010, 23:54
MooZboot
MooZboot is offline
Citaat:
@Queasy: Werkte jij ook de hele tijd tegen als ze je separeerden? Dat deed ik namelijk wel altijd...
Wat is separeren?
Oud 16-08-2010, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Wat is separeren?
Dat is iemand afzonderen. Als iemand heel angstig wordt, en er niks mee te beginnen is kunnen ze je afzonderen, en dan zit je voor een bepaalde tijd in een ruimte met een camera, een bed, en een bekertje water om rustig te worden.

@eend ja dat heb ik destijds wel gedaan. Heel plezierig vond ik het niet
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 17:59
Eend
Eend is offline
Nee, dat geloof ik! De eerste keer voelde als een verkrachting. Het waren twee mannen en ik moest tegen de muur staan en toen kleedden ze me uit Sindsdien ben ik elke dag wel gesepareerd geweest, totdat het op mijn huidige afdeling steeds beter ging. Dus ik hoop op het CIB dat t ook zo blijft.
Oud 17-08-2010, 18:44
melovescrizzle
melovescrizzle is offline
ik heb een ibs en een vm gehad op een gesloten crisisafdeling. in die periode ben ik regelmatig lichamelijk ingeperkt en ik heb 1x in de separeer gezeten. t was natuurlijk niet fijn, maar ik snap wel dat ze niet echt een andere mogelijkheid zagen om mij rustig te krijgen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten