Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2010, 22:00
Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Even ter info:
Ik ben een vrouw van 18, en zij is een vrouw van 21

Ik ken haar, laten we haar voor het gemak S. noemen, nu een half jaar.
Ik woon hier nu een half jaar, en zo hebben we elkaar leren kennen, en vanaf minuut 1 gaan we super goed met elkaar om.
Het lijkt alsof ik haar al jaren ken, en voor S is het hetzelfde.

Elke dag spreken we elkaar wel, zien elkaar minimaal om de dag, en smsen veel.
Maar sinds 2/3 maanden heb ik het idee dat er meer is dan alleen vriendschap.
Dit basseer ik niet zomaar op niets, maar het zijn 'kleine dingen' die het mij duidelijk maken..
Bijna ieder weekend gaan we samen uit, en de laatste tijd, als we het over jongens hebben, of over liefde, dan maakt S de opmerking: "Nou voor mij geen jongens. En als ze naar me toekomen, ga ik gewoon met jou tongzoenen. Dan hoeven die mannen niets meer van me, haha"
En vaak krijg ik midden in de nacht een sms, "Ik mis je."

Laatst bleef ik bij haar slapen, en toen we eenmaal in bed lagen, kletsten we nog wat, en op een gegeven moment kuste ze me op me mond. (Zag het niet aankomen, was donker)
En na de kus ging ze tegen me aan liggen(lepeltje-lepeltje). Zo vielen we in slaap.

Voor mij is het duidelijk dat ik verliefd op haar ben, ik word zo vrolijk als ik haar zie. Ze betekend heel veel voor me, en dat weet ze ook.
Ze weet alleen niet dat ik verliefd op haar ben.
Niemand weet ook dat ik lesbisch ben, maar dat is meer uit principe. Daar komen ze vanzelf wel achter, ik bedoel, hun vertellen toch ook niet dat ze hetero zijn?

Ik vraag me alleen af of zij misschien ook verliefd is op mij.

Over een maand ga ik voor een jaar weg, en ik weet niet of ik het haar moet vertellen dat ik verliefd op haar ben..

Laatst gewijzigd op 09-08-2010 om 14:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2010, 22:14
Verwijderd
Tuurlijk wel. Als ze niet verliefd op je zou zijn zou ze je toch niet kussen of zo'n dingen zeggen.

Verder vind ik je uitspraak 'anderen zeggen toch ook niet dat ze hetero zijn' volledig terecht

Suc6
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 23:20
Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Ja, daar heb je natuurlijk wel gelijk in..

Maar, weet je, ik zit er behoorlijk mee. Straks is ze niet verliefd op mij, en als ik dan heb vertelt dat ik wel verliefd ben op haar, hoop ik zo niet dat onze vriendschap anders word.

&Ik weet ook niet of zij wel op vrouwen valt.. Ze heeft altijd maar vriendjes gehad, en oke, die zijn nooit langer dan 6 maanden gebleven.

Ik weet gewoon niet helemaal wat ik moet doen... T is best lastig. Als ze nou een "vreemde" was, was het misschien makkelijker. Als ze dan niet op vrouwen valt of verliefd is op mij, dan hoef ik haar in principe nooit meer te zien, snap je.
Het is gewoon lastig omdat ze een hele goede vriendin is..

Oud 08-08-2010, 23:26
Em.
Em. is offline
Misschien kun je een uitzondering maken en haar wel vertellen dat je lesbisch bent. Dat is een stapje minder ver dan 'ik ben verliefd op je' en ook minder eng, denk ik zomaar. En aan je verhaal te zien, ziet ze jou ook wel zitten. Het lijkt me tenminste dat je niet zo doet tegen 'normale' vriendinnen. Als ze verliefd op je is - wat wel zo lijkt - zou het voor haar ook eerder bespreekbaar zijn om te zeggen dat ze op vrouwen valt en eventueel dat ze je leuk vindt. En zo niet, nou ja, dan heb je nog steeds de vriendschap niet 'verpest'.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 23:28
-Mara-
-Mara- is offline
Als ze echt zo'n goede vriendin is, zal ze daarom niet de vriendschap verbreken, lijkt mij. Je gooit zoiets niet zomaar weg.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 09:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zou het vertellen, of in elk geval op een gesprek proberen aan te sturen waardoor je duidelijkheid krijgt of zij gevoelens heeft voor jou. Als het mis gaat, ach, over een maand ben je toch een jaar weg. En als zij ook verliefd is op jou, dan wordt het vast nog leuker dan dat het nu is
Oud 09-08-2010, 10:36
Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Oh men..
Dit is echt super moeilijk, wat een rot situatie..

Ik wil het haar wel vertellen, maar ik durf het niet. Bang voor haar reactie, terwijl ze een hele goeie vriendin is.
Het is misschien echt super dom, maar ik durf het op 1 of andere manier niet.. DAMN!

Ergens hoop ik gewoon dat ze er zelf over begint
Oud 09-08-2010, 10:41
Verwijderd
Je kunt haar toch gewoon vertellen dat je lesbisch bent? Kijken wat haar reactie is? Misschien zegt ze ik ook .. Dan is het mooi toch voor jou
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het vertellen, of in elk geval op een gesprek proberen aan te sturen waardoor je duidelijkheid krijgt of zij gevoelens heeft voor jou. Als het mis gaat, ach, over een maand ben je toch een jaar weg. En als zij ook verliefd is op jou, dan wordt het vast nog leuker dan dat het nu is
Dit. Alle moed bij elkaar verzamelen, en als je een keer rustig met haar wat aan het drinken bent het vertellen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 10:44
Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Haha, het klinkt inderdaad allemaal behoorlijk simpel zo!

Ik moet het ook gewoon maar vertellen denk ik..
In ieder geval dat ik op vrouwen val (:
Oud 09-08-2010, 14:22
Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Citaat:
Ik zou het vertellen, of in elk geval op een gesprek proberen aan te sturen waardoor je duidelijkheid krijgt of zij gevoelens heeft voor jou.
Maar hoe stuur ik een gesprek die kant op??
Oud 09-08-2010, 17:19
dr.rootz
dr.rootz is offline
Het eerste waar ik aan dacht was inderdaad ook vertel dat je op vrouwen valt. Met deze hint (daar zijn vrouwen toch zo goed in?) kun je een stuk wijzer worden. En zoniet, dan maar terugzoenen de volgende keer. Dan kun je altijd nog zeggen dat je je liet meeslepen, mocht blijken dat ze andere bedoelingen heeft.

dr.rootz
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 17:40
Verwijderd
Zoenen vrouwen elkaar ook als ze alleen maar bevriend zijn? Dat kan ik me namelijk totaal niet voorstellen (ik zou never-de-nooit-niet een man zoenen, behalve m'n opa als begroeting).
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 12:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Maar hoe stuur ik een gesprek die kant op??
Ja, dat is wel lastig, maar maak je niet te druk, of je er nu morgen of volgende week over praat, maakt op zich niet heel veel uit, toch? Ja, dan zit je nog langer in onzekerheid, dat wel... En ik weet niet, waar praten jullie normaal over? Je kan misschien zo'n vragen stellen dat het onderwerp vanzelf wat meer over 'de liefde' gaat, dat je haar kan vragen of ze nu iemand leuk vindt?
Oud 10-08-2010, 14:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Zoenen vrouwen elkaar ook als ze alleen maar bevriend zijn? Dat kan ik me namelijk totaal niet voorstellen (ik zou never-de-nooit-niet een man zoenen, behalve m'n opa als begroeting).
Sommige wel, anderen moeten er niet aan denken maar voor zover mijn vriendenkring gaat, sms ik niet 'ik mis je' midden in de nacht. Zelfs mijn beste vriendin krijgt niet zulke smsjes van mij, en anders staat er iets van: Hallo, ik heb je echt lang niet gezien, ik mis je joh, we moeten echt wat gaan doen.'

@TS: Vertel haar gewoon hoe je je voelt, hoe moeilijk het ook lijkt. Als ze echt zo'n goede vriendin is als jij zegt, zal ze echt niet de vriendschap verbreken om iets waar jij niks aan kan doen. Mocht ze niet hetzelfde voelen, hebben jullie een jaar de tijd om erover heen te komen en mocht ze wél hetzelfde voelen, wat ik van harte voor je hoop, dan kunnen er alleen maar goede dingen gebeuren dit jaar en daarna Succes.
Oud 11-08-2010, 10:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zou er eigenlijk niet zomaar van uit gaan dat een vriendschap bestand is tegen zoiets, als zij bijvoorbeeld haar gevoelens niet zou kunnen beantwoorden, ik zou het zelf echt alleen zeggen als ik zeker wist dat zij ook op mij verliefd zou zijn. Maar het is ook lastig voor ons te beoordelen, op zich zou je denken dat er met zulke sms'jes toch van haar kant ook wel gevoelens zijn.

Ik zat later nog te denken, nu de Gay Parade net is geweest, kun je ook aan haar vragen wat ze daarvan vindt, dat biedt ook een opening tot een gesprek?
Oud 12-08-2010, 00:35
Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Nou, ik ben echt behoorlijk in de war.
Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken, en dingen die ze doet, maken me alleen maar meer in de war.

Vanavond gingen we naar de bios met z´n 2e, en deden bij haar thuis nog een borreltje.
Ik was iets aan het vertellen, en ze legde haar hand op mijn knie (als geruststelling, niets raars op zich) maar ze bleef een tijd lang me been wrijven..

Ik raak hierdoor echt in de war, want ik weet niet hoe ik erover moet beginnen, durf het niet, en door dat soort dingen weet ik niet hoe zij erin staat..

Whhhaaaaa...

Laatst gewijzigd op 12-08-2010 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 10:14
Verwijderd
Haar op dat momenten er toch mee confronteren waarom ze dat doet, en dan kun je er altijd nog achteraan zeggen dat je het wel oke vindt. En die van de gayparade vind ik best een goed idee, dat biedt inderdaad opening tot een gesprek.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 21:52
Verwijderd
Van wat ik hier lees, is het duidelijk dat ze je leuk vindt. Anders vertoont ze wel heel abnormaal gedrag...
Je moet ooit het gesprek die kant opsturen, zoals dat idee van de gayparade, en als ze daar niet "gatveeeerrr" op reageert, al je moed bij elkaar schrapen en haar vertellen dat je lesbisch bent.

Als er dan een goed moment is, en de sweer is goed, (Bijvoorbeeld als ze weer over je knie wrijft ofso) raak haar dan ook is aan (Zij doet het zelf ook!) en kijk hoe ze daarop reageert. Vind ze het niet erg of zelfs leuk,
vertel haar dan dat je haar leuk vind. Dit is verschrikkelijk moeilijk, maar ik duim voor je!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten