Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2010, 18:17
marrel
marrel is offline
Ik weet niet of er echt een antwoord op te geven is of dat het meer persoonlijk is maar toch een poging.

Ik heb al 20 jaar hetzelfde matras en sinds een tijdje ook wat rugpijn, mogelijk heeft dit verband met elkaar en wil eens gaan kijken naar een nieuw matras.

Maar echt het varieerd van 50 euro tot 700 als je de gemiddelde folders door kijkt. Ok dat die van 25 euro simpele schuimmatrassen zijn waar je niet veel van moet verwachten snap ik maar waar moet je wel op letten en wat is goed? Is een winkel als Jysk net zo goed als BeterBed of moet je naar een echte speciaalzaak. Of is het gewoon naar de winkel gaan en "testen" wat bevalt.

Ik zie ook overal van die topmatrassen van een paar cm dik voor op je eigen matras. Is dat ook wat? En ist nuttig.
Oud 23-08-2010, 23:40
remy476
remy476 is offline
Ga erop liggen en als jij het goed vind is dat iig al een sterk punt.
De levensduur kan afhangen van de prijs maar daar kunnen ze je in de winkel beter mee helpen denk ik.
Oud 24-08-2010, 21:06
wup
wup is offline
Citaat:
Ga erop liggen en als jij het goed vind is dat iig al een sterk punt.
De levensduur kan afhangen van de prijs maar daar kunnen ze je in de winkel beter mee helpen denk ik.
Precies.. Ik heb ook vorig jaar een nieuw bed ( en matras) gekocht, na ook 20 jaar op hetzelfde matras te hebben gelegen, die ik zelf ook nog eens nooit omdraaide. Ik kwam er ook niet goed uit, vooral omdat ik geen 1000 euro had voor een bed.

Na veel matrassen te hebben geprobeerd heb ik een van ikea gekocht ( en superblij mee <3) Daar staat bij elk matras waar hij steun geeft en bij welk type lichaam dat past ( zwaar, licht, etc).
Of de kwaliteit goed is, kan ik nog niet echt zeggen. Maar hij voelt nog steeds als nieuw.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 06:16
fib
fib is offline
Twintig jaar is wel heel lang. Er staat me er iets van bij dat een matras gemiddeld zo'n 8 jaar mee gaat. Dus het is zeker tijd voor een nieuwe.
Ik zou zeker geen matras via Internet bestellen. Je ligt ten slotte 1/3e van je leven in bed, het matras moet daarom goed bij je passen. Er zijn een aantal aspecten belangrijk; zoals je lichaamsgewicht, slaaphouding en een goede lattenbodem is minstens net zo belangrijk. Omdat een matras jaren mee gaat moet je ook in de toekomst kijken, misschien een groter bed kopen?

check de matraswijzer van ikea.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/ca...bedroom/10609/

http://gezondheidsnet.rnews.be/medis...n-goede-matras
Oud 25-08-2010, 15:09
*amélie*
*amélie* is offline
Lastig he? Zou zeggen ga gewoon proberen en prijs in het midden van die 50 en 700 euro lijkt me dat je goed zit. Zelf heb ik er ook een van de Ikea (wel een van de duurdere). Alweer een jaar of 4 en ben er nog steeds super blij mee! Maar ga vooral proberen en bedenk bijvoorbeeld of je een hard of zacht matras wilt, met of zonder veren etc. Dan kun je gerichter zoeken.
Oud 25-08-2010, 22:29
marrel
marrel is offline
Thanx voor de tips Echt alles staat op internet behalve zoiets Vind vaak dat 10 jaar ongeveer de levensduur is maar ee als t nog goed is is het goed he. Een nieuw bed heeft geen voorkeur. Heb een kleine kamer waar max een 1persoons bed in past en hoop toch binnen een aantal jaar uit huis te gaan en koop dan wel een nieuw groot bed. En dan kan "dit nieuwe matras" nog goed als logeerbed dienen ofzo.

Regels voor berichten