Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2005, 08:16
hemhemhem
hemhemhem is offline
ik ben altijd moe als ik door de wekker wakker wordt...
terwijl, als ik niet m'n wekker zet
dan wordt ik altijd om ongeveer dezelfde tijd wakker en dan ben ik wel uitgerust

heeft iemand dit ook?
en waarom is dat zo?
Oud 18-09-2005, 08:59
rare kwast
rare kwast is offline
misschie komt het doordat je wakker wordt tijdens een diepe slaap..
en als je "gewoon" wakker wordt je al uit die diepe slaap gekomen bent..
Oud 18-09-2005, 11:23
Verwijderd
Idd, als je plots wakker wordt, word je echt uit je slaap gehaald. Als je vanzelf wakker wordt, bouwt je slaap langzaam af.

Je hebt speciale wekkers die langzaam de lampen aan laten gaan, daar word je ook langzaam wakker van. En werkers die beginnen met zachte piepjes en dat opbouwen, daar word je fijner van wakker.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:36
Hulk
Hulk is offline
heb ik ookja... doordeweeks als ik na school moet ben ik nog heel moe als ik wakker wordt door de wekker, en kan ik zo verder slapen als ik wil.
maar in het weekend als ik kan uitslapen ben ik altijd vroeg wakker terwijl ik later naar bed ga en lukt het me nooit verder te slapen.

Zal wel komen doordat je gewend bent vroeg op te staan dat je ook zo vroeg wakker wordt
Oud 18-09-2005, 13:17
wizkid
wizkid is offline
Misschien moet je eens proberen de wekker een half uurtje vroeger te zetten, dan wordt je er wakker van. Als je dan nog moe bent verzet je hem een half uur later. Misschien heb je dan toch een beetje het 'ik slaap nog een half uurtje uit' gevoel en helpt dat.
Of de wekker een kwartiertje later, dan wordt je wakker rond die tijd dat je normaal wakker wordt (en als dit niet zo is verslaap je je ook niet zo snel, omdat het maar een kwartiertje is). Natuurlijk is dat 'ik word rond die tijd wakker' effect snel weg, dat merk je wel in vakanties.
Volgens mij heeft het er iets mee te maken dat je op sommige momenten dieper slaapt dan op andere. En als je op zo'n moment wakker schrikt (door een wekker) is dat minder goed dan dat je rond die tijd rustig wakker wordt. Je bent gewend rond die tijd op te staan, en zo wordt je dan rustig wakker.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 08:27
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
wizkid schreef op 18-09-2005 @ 14:17 :
Misschien moet je eens proberen de wekker een half uurtje vroeger te zetten, dan wordt je er wakker van. Als je dan nog moe bent verzet je hem een half uur later. Misschien heb je dan toch een beetje het 'ik slaap nog een half uurtje uit' gevoel en helpt dat.
Of de wekker een kwartiertje later, dan wordt je wakker rond die tijd dat je normaal wakker wordt (en als dit niet zo is verslaap je je ook niet zo snel, omdat het maar een kwartiertje is). Natuurlijk is dat 'ik word rond die tijd wakker' effect snel weg, dat merk je wel in vakanties.
Volgens mij heeft het er iets mee te maken dat je op sommige momenten dieper slaapt dan op andere. En als je op zo'n moment wakker schrikt (door een wekker) is dat minder goed dan dat je rond die tijd rustig wakker wordt. Je bent gewend rond die tijd op te staan, en zo wordt je dan rustig wakker.
vroeger zetten doe ik al
maar dan ben ik de hele dag veel moeier
en later zetten is geen optie
ik heb al te weinig tijd

maar ik schrik nooit wakker, want m'n wekker staat heel zachtjes...
ik word er toch wel wakker van
Oud 21-09-2005, 12:41
Verwijderd
De meeste mensen worden wakker als ze genoeg geslapen hebben, dus als je wakker wordt door de wekker of iets anders wat veel lawaai maakt.. heeft je lichaam eigelijk nog meer slaap nodig. Heb ik zelfs bij biologie geleerd
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 19:26
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
Blush schreef op 21-09-2005 @ 13:41 :
De meeste mensen worden wakker als ze genoeg geslapen hebben, dus als je wakker wordt door de wekker of iets anders wat veel lawaai maakt.. heeft je lichaam eigelijk nog meer slaap nodig. Heb ik zelfs bij biologie geleerd
mjah...
maar als ik de wekker niet zet, word ik vaak eerder wakker dan m'n wekker anders af zou gaan...

ik was ook een keer m'n wekker vergeten
en die ochtend erna sprong ik precies om 7 uur m'n bed uit, omdat ik wist dat ik 'm vergeten was
Oud 21-09-2005, 19:30
Roos
Roos is offline
Je moet jezelf gewoon 10 minuutjes gunnen om goed wakker te worden. Nogal logisch dat je moe bent, 1 minuut nadat je bruut door de wekker uit je slaap bent gerukt
Oud 21-09-2005, 19:50
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-09-2005 @ 20:30 :
Je moet jezelf gewoon 10 minuutjes gunnen om goed wakker te worden. Nogal logisch dat je moe bent, 1 minuut nadat je bruut door de wekker uit je slaap bent gerukt
nou vooruit dan maar
Oud 21-09-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
hemhemhem schreef op 21-09-2005 @ 20:50 :
nou vooruit dan maar
ik geef mezelf altijd minstens een half uur
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 21:28
Verwijderd
Citaat:
hemhemhem schreef op 21-09-2005 @ 20:26 :
mjah...
maar als ik de wekker niet zet, word ik vaak eerder wakker dan m'n wekker anders af zou gaan...

ik was ook een keer m'n wekker vergeten
en die ochtend erna sprong ik precies om 7 uur m'n bed uit, omdat ik wist dat ik 'm vergeten was
Ja, dat soort dingen schijnt ten grondslag te liggen aan een vernuftig systeem van onze zgn. 'biologische klok' dat ervoor zorgt dat, wanneer je er genoeg over na hebt gedacht, je op een bepaald tijdstip wakker zult worden. Er schijnen bepaalde oefeningen te zijn om jezelf te trainen op een bepaalde tijd wakker te worden voor mensen die het niet zo goed kunnen, bijv. door tegen zichzelf te zeggen op een bepaald tijdstip wakker te zullen worden (hardop), daar heb ik zelf echter (nog) geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 07:39
Verwijderd
^dat gaat haast vanzelf. Als je jezelf maar genoeg inprent dat je je niet mag verslapen schrik je vanzelf (veel te) vroeg wakker.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 08:23
Verwijderd
Ik ben altijd moe als ik wakker word, of ik nou de wekker wel of niet zet.

Anyway, wat ik doe als ik de wekker zet is een cd in cd-speler met rustige muziek op, waarop je gewoon langzaam wakker kan worden. Werkt wel beter dan gelijk zo'n enorme loeiwekker naast je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 11:01
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
Mushu schreef op 22-09-2005 @ 09:23 :
Ik ben altijd moe als ik wakker word, of ik nou de wekker wel of niet zet.

Anyway, wat ik doe als ik de wekker zet is een cd in cd-speler met rustige muziek op, waarop je gewoon langzaam wakker kan worden. Werkt wel beter dan gelijk zo'n enorme loeiwekker naast je hoofd.
jah
ik heb m'n wekker op wekker-radio staan
en heel zachtjes...
ik word er toch wel wakker van

en hij staat minstens m'n halve kamer doorlopen van me af
Oud 22-09-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 21-09-2005 @ 22:28 :
Ja, dat soort dingen schijnt ten grondslag te liggen aan een vernuftig systeem van onze zgn. 'biologische klok' dat ervoor zorgt dat, wanneer je er genoeg over na hebt gedacht, je op een bepaald tijdstip wakker zult worden. Er schijnen bepaalde oefeningen te zijn om jezelf te trainen op een bepaalde tijd wakker te worden voor mensen die het niet zo goed kunnen, bijv. door tegen zichzelf te zeggen op een bepaald tijdstip wakker te zullen worden (hardop), daar heb ik zelf echter (nog) geen ervaring mee.
Ik wordt altijd op tijd wakker (ik ben noggal panish om te laat te komen) Als ik dus mijn wekker vergeet wordt ik alsnog op tijd wakker. Of ik denk, hey ik zet mn weker wat later, ik mis wel en uurtje, dat gaat meestal ook niet door. Wordt alsnog wakker, handig, maar soms frustrerend
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 15:37
Nyawa
Citaat:
Arenda schreef op 22-09-2005 @ 17:00 :
Ik wordt altijd op tijd wakker (ik ben noggal panish om te laat te komen) Als ik dus mijn wekker vergeet wordt ik alsnog op tijd wakker. Of ik denk, hey ik zet mn weker wat later, ik mis wel en uurtje, dat gaat meestal ook niet door. Wordt alsnog wakker, handig, maar soms frustrerend
Komt heel erg bekend voor. Eigenlijk ben ik altijd moe als ik wakker word, dat gaat pas na een uurtje of wat over. Stress, denk ik. Het is jaren geleden dat ik echt goed uitgerust opstond.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 16:50
f1sven
f1sven is offline
Klinkt misshien stom maar is bij mij echt waar.
Ik stond de afgelopen tijd niet echt fit op, maar sinds ik een nieuw matras met pocketvering heb(lekker dik matras)sta ik zo fit als een hoentje op
Dus mensen die oude matrassen hebben, schaf een goed degelijk matras aan!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 13:52
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-09-2005 @ 20:30 :
Als ik dan meteen opsta voel ik me de hele dag brak, terwijl als ik nog even blijf liggen en weer een beetje in slaap dommel ik me veel fitter voel.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 22:26
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
f1sven schreef op 01-10-2005 @ 17:50 :
Klinkt misshien stom maar is bij mij echt waar.
Ik stond de afgelopen tijd niet echt fit op, maar sinds ik een nieuw matras met pocketvering heb(lekker dik matras)sta ik zo fit als een hoentje op
Dus mensen die oude matrassen hebben, schaf een goed degelijk matras aan!
ik zat pas te denken aan een nieuw kussen...
maarja
dat krijg je van soms tell-sell kijken
Oud 11-10-2005, 23:20
Verwijderd
Ik moet inderdaad ook maar eens een nieuw matras kopen, er zit gewoon een kuil in en ik krijg er rugpijn van. Ik heb er alleen helaas geen geld voor...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 07:05
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Blush schreef op 21-09-2005 @ 21:41 :
ik geef mezelf altijd minstens een half uur
Ik ook, kzet de wekken een half uur voordat ik er uit moet. dan snoozzt ie verder tot dat ik er echt uit wil.
Meestal ben ik dan wel wakker, maar dan ligt mn bed nog zo lekker Das bij mij meestal de reden dat ik er niet uti kan komen...omdat mn bed zo lekker ligt.
Oud 12-10-2005, 10:18
pyres
pyres is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-09-2005 @ 12:23 :
Idd, als je plots wakker wordt, word je echt uit je slaap gehaald. Als je vanzelf wakker wordt, bouwt je slaap langzaam af.

Je hebt speciale wekkers die langzaam de lampen aan laten gaan, daar word je ook langzaam wakker van. En werkers die beginnen met zachte piepjes en dat opbouwen, daar word je fijner van wakker.
zo'n wekker wil ik ook
Oud 12-10-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 02-10-2005 @ 14:52 :
Als ik dan meteen opsta voel ik me de hele dag brak, terwijl als ik nog even blijf liggen en weer een beetje in slaap dommel ik me veel fitter voel.
Ik vind dat juist vreselijk. Als ik er niet meteen uitga, wil ik er nooit meer uit. Wekker -> uit bed -> wakker. Gemakkelijkste methode.

En die wekkers die je langzaam wakker laten worden, werken bij mij niet... Ik word namelijk altijd al wakker van het klikje vóórdat de wekker begint te piepen. Zou bij de eerste lichtstralen of zachte piepjes al wakker worden, dus die helpen niet echt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 16:43
Anno2007
Anno2007 is offline
als ik een wekker heb staan, ben ik misschien wel moeier asl ik uit bed moet (en veel meer moeite met mn lenzen), maar ben de rest van de dag een stuk frisser. Als er geen wekker staat, wor ik de eerste dag rond de normale ''wektijd'' wakker, de dag daarna slaap ik veel langer door, maar dan ben ik de rest van de dag een stuk moeier.

ik heb overigens een wekkeradio

dit is trouwens niet zo als ik die avond dervoor hard heb getraind (voor de korfbal), dan blijf ik een hele dag moe
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten