![]() |
|
Verwijderd
|
Hoii iedereen, ik geloof heel sterk in reïncarnatie. Ik geloof dat iedereen (die een ziel heeft, want aangezien er meer mensen zijn dan zielen heeft niet iedereen een onstervelijke ziel) na de dood naar een andere dimesie toegaat en na zoveel jaar opnieuw op de wereld geplaatst wordt. Mijn geloof in reïncarnatie is gebasseerd op herinneringen uit mijn vorige leven. Ik heb er ook iets over op youtube gezet; http://www.youtube.com/watch?v=2oWYOM5g0cQ
Greetz me. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar eigenlijk verwacht ik wel antwoord op mijn vraag. Hoe kun je weten dat er minder zielen zijn dan mensen? En hoe weet je dat mensen duidelijk geen 'ziel' hebben? Hebben we het dan over mensen als Hitler? Staat een ziel gelijk aan mooie gevoelens kunnen hebben? Wat ís een ziel dan precies? Ik bedoel, ik zie geen zielen in mensen, dus ik zou niet weten of iemand een ziel heeft of niet. Ik weet ook niet wat het verschil zou moeten zijn tussen wel/geen ziel. Als er een ziel bestaat (en dat sluit ik zeker niet uit) vermoed ik dat het bestaat ervan meer met leven en dood te maken heeft. En dan zou - in mijn ogen - ieder levend mens een ziel hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De ziel IS de mens. Het lichaam is slechts een vervoersmiddel. En personen die bijvoorbeeld helemaal geen emoties hebben en ook zo overkomen zouden geen ziel kunnen hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien heb je gewoon wel eens een Déja Vu http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu Laatst gewijzigd op 13-08-2010 om 20:01. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1808629 ![]() |
![]() |
|
Als homo Sapiens, of de 5e aap, zou ik niet weten hoe en waarom een verzameling hersencellen. gedachten en herinneringen na de dood zouden transporteren naar een andere verzameling hersencellen elders op de wereld.
Bang dat het leven en de onvermijdbare dood nutteloos is? Verzin een "after life" zoals een hemel of retourtje leven. En verschil in mensen is er nu eenmaal; zoals mensen met meer pit, fantastisch geheugen, fantasie of voorstellingsvermogen. |
![]() |
||
Citaat:
verdorrie, ik begin weer te raaskallen. ho ho. Wat definieer jij dan als 'mens'? Bedoel je dat de ziel al het niet-vleselijk is? Gedachten, dromen, hoop, verlangen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk dat de ziel alles belichaamt wat de wetenschap niet beschrijft. Een beschrijving is altijd gelimiteerd. Wetenschap maakt deelbaar, maar wat als het in de kern nou niet deelbaar is? Leven en dood zijn dan constructies van de geest, niet de ziel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
die ik net als ''geen ziel'' verwoord heb. Omdat het geen onstervelijke is rekende ik hem niet mee. De tijdelijke ziel kan leegte inhouden maar iemand met een tijdelijke ziel kan ook juist wel dingen voelen. Moeilijk te onderscheiden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(http://en.wikipedia.org/wiki/God_of_the_gaps) Het lijkt mij enorme onzin dat een verzameling hersenen niet in staat is tot alles wat wij ervaren. Juist de enorme complexiteit van de hersenen maakt dat mijn inziens zeer logisch dat je niet alles direct kan 'bewijzen', maar dat er voldoende verklaring is om geen gaten over te laten voor een ziel.
|
Ik geloof niet in reïncarnatie, eerder in uiteenvallen en formeren en zodoende oneindig voortbestaan in de een dan wel de andere al dan niet vaste vorm.
||
Citaat:
Maar de volgende zin vind ik interessant. Het is logisch dat niet alles direct valt te bewijzen, maar toch is er voldoende verklaring om geen gaten over te laten voor een ziel. Kun je dat toelichten? Wat bedoel je daar precies mee? Dat alles wat een mens ervaart te verklaren valt?
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
het "mensen kunnen niet compleet beschreven worden door mensen" dogma is er een die voortkomt uit enorme onzekerheid en een compleet misbegrip van mythologie. bovendien als een ziel-individu gebonden zou zijn, hoe wil je dat dan bolwerken met bevolkingsgroei?
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
eigenlijk niet logisch is. Een beschrijving is een oppervlakte-idee. Wat heeft het voor waarde?
||
Citaat:
Als jij zegt dat ze geen ziel hebben, bedoel je dan niet dat ze geen goedaardige gevoelens hebben? Hitler bijvoorbeeld, om ff een persoon te noemen, was niet erg aardig inderdaad. Toch had ie bijvoorbeeld een vrouw/vriendin(geen idee wat). Ook was het een beetje een zenuwachtig mannetje heb ik gehoord. Dit komt ook door emoties, gevoelens. Om het nog duidelijker te maken: hij had syfilis, wat voor stemmingswisselingen kan zorgen. Daar had hij duidelijk last van ![]() En jij denkt dat je herinneringen van je vorige leven hebt. Ik geloof dat 4 op de 5 herinneringen nooit zijn gebeurt. Zo blijkt het zelfs zo erg te zijn dat mensen er helemaal van overtuigd zijn dat ze vroeger een bepaalde sport hadden gedaan, terwijl daar helemaal niks van klopt(ik mag hopen dat dit ook wel een extreem geval is ![]() Verder is het onwaarschijnlijk dat er zoiets als een ziel bestaat, aangezien het gevoelens moet ervaren en het bewustzijn moet ervaren en beide hebben de waarnemingen van het lichaam nodig. Dat betekent dat er interactie tussen het lichaam en de ziel moet zijn. Een ziel moet dan van materie zijn gemaakt, of van een soort energie(wat onwaarschijnlijk is, omdat er dan wss energie omgezet wordt en dan hou je geen ziel meer over ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand met een tijdelijke ziel kan emoties hebben! Of die dingen exact gebeurd zijn als ik me herinner zal misschien niet 100% het geval zijn, maar ikzelf geloof zeker dat dat wel zo is! Een ziel bestaat niet uit materie, wordt niet naar de aarde toegetrokken door de zwaartekracht... Waar de ziel dan wel uit bestaat los van energie weet ik niet. |
![]() |
||
Citaat:
Jouw herinneringen uit een voorgaand leven kan net zo goed een boek zijn geweest die je moeder op je 3e jaar eens voorgelezen heeft. Dat herinner je je niet meer maar zit nog wel in je hersenpan. Ik heb eens verhaal gehoord van iemand die in een bibliotheek één zijlingse blik had geworpen op een bladzijde met een oude, niet meer bestaande taal erop. Hij kon zich dat moment niet meer herinneren maar nog wel de tekst onder hypnose over"tekenen". Die persoon had blijkbaar een fotografisch geheugen, zag de tekst terug en dacht dat het uit een vorig leven kwam. |
![]() |
|
Kuthippies!
![]() Maargoed, ik neem aan dat reïncarnatie bullshit is, niet dat ik dit topic ff snel heb gelezen of maar iets ervan weet uit het hippie handboek, alleen alle obvious shit. Jij gaat je later zeker zo hard schamen, als je meer weet kom je er wel uit dat in tegenstelling tot reïncarnatie de meeste andere geloofsrichtingen wél ergens op gebaseerd zijn en mogelijk kunnen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Het ene leven zou best verbonden kunnen zijn met het volgende, energie sterft niet (wedergeboorte), maar een eigen ziel (reïncarnatie) is denk ik een gedachte beïnvloed door het grijpen naar identiteit. Het ene leven is het andere niet. Identiteit en persoonlijkheid kan niet overgebracht worden. Maar positieve energie lijkt me wel. Positieve of negatieve energie in de vorm van daden en gedachten kunnen invloed uitoefenen op andere energie/materie. Ook omdat gedachten vormen van energie zijn, zou het logischerwijs kunnen dat men beelden uit een ander leven doorkrijgt.
||
Citaat:
Ja, het brein krijg impulsen binnen via al onze zintuigen. Nee, zonder deze zintuigen gebeurt er helemaal niets en ben je een plantje. Daar kun je uren tegen praten en "positieve energie" aan geven, maar het enige waar het sneller van groeit is de kooldioxide die je uitademt. |
![]() |
||
Citaat:
Als je ergens niet in geloofd, moet je het niet negeren, maar onderzoeken. Zo kan je een heleboel dingen ontdekken. Het heeft helemaal geen zin je hoofd dicht te gooien met een idee en daar aan vast te houden. Dan hou je jje vooruitgang tegen. Misschien moet je eens kijken naar de talloze onderzoeken zoals vermeld in Het Veld en Het intentie experiment van Lynne Mctaggart (www.theintentionexperiment.com), en natuurlijk de beroemde foto's van Emoto: http://www.youtube.com/watch?v=0ZYwR...eature=related
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Universum is een verouderde term |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Discussieer hier over wetenschap, religie en filosofie. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
dit is hetzelfde concept binnen meerdere dimensies te zien. ff een video om het toe te lichten en het is nog meer uber omdat het sagan is ![]() http://www.youtube.com/watch?v=UnURElCzGc0 ok, sagan heeft het ook over het UNIversum hoewel er steeds meer bewijs komt ter conformatie van de theorie (plus het is een verouderde video ![]() iig, dit is hetzelfde effect met enkel-dimensionaire wezens tegenover multi-dimensionaire wezens. vrij vertaald: je bent niet geschikt om het te zien. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het met je eens dat als je positief ingesteld bent, je lichaam erop kan reageren, maar zou dit niet gewoon door de zelf aangemaakte hormonen zijn? Desondanks worden ras-optimisten ook gewoon ziek. Ontdekken is prima, maar wel met eerlijk onderzoek en geen onzin zoals de geposte filmpjes/sites. Als dit bewijsbaar materiaal geweest zou zijn zou ik het wel op betrouwbare sites tegen zijn gekomen (of denk je dat echte wetenschappers zoiets niet dieper zouden willen onderzoeken?) Overigens heb ik me over het samenvoegen van levensbeschouwing (&religie) en wetenschap al een jaar verwonderd. Kwam scholieren.com forumbazen tekort? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Er zijn zo ongelooflijk veel onderzoeken gedaan naar buitenzintuiglijke waarneming en beinvloeding op afstand (via intentie) dat het eigenlijk geen vraag meer is of de geest invloed heeft op energie/materie. De geposte links waren geen onzin. Het wordt wel degelijk door echte wetenschappers onderzocht. Maar, alles draait om geld. Overal moet subsidie vandaan komen. De hele farmaceutische industrie heeft voor onderzoek uiteraard een hoop voor over, maar wie subsidieert iemand die wil onderzoeken of je met helende gedachten en een verzoek aan het universum iemand sneller kan laten genezen? Als je hier echter verder over willen discussieren wil ik wel een nieuw topic openen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|