Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2010, 00:22
DeKoning
DeKoning is offline
Hoi allemaal!

Ik word vaak overmand van gevoelens van nostalgie. Natuurlijk niet zo gek natuurlijk, maar soms kan het me ook heel ongelukkig maken, omdat ik dat dan spiegel met de situatie zoals ie nu is. Vroeger, toen alles aangeleerd werd op een leuke manier, zoals het gezamenlijk fruit eten aan het eind van de middagen op de basischool, vrienden, het schaatsen waar je naar uitkeek elk jaar, toen oud&nieuw en verjaardagen nog een hele happening was..

Soms heb ik dat ook wel met bepaalde muziek/foto's, dat ik terugdenk aan vroeger. Alles in de wereld leek toen nog zo onschuldig, en jezelf bezighouden met het nieuws/actualiteit deed je toen nog niet, dus alles om je heen zag er veel 'luchtiger' uit, ook qua sfeer.

Dat gevoel mis ik soms heel erg. Natuurlijk kom je er wel gauw overheen, maar toch denk ik er regelmatig aan. Ik zou het graag over doen, maar dat is onmogelijk natuurlijk .

Dus...dit topic is bedoeld om nostalgie-gevoelens/beelden met elkaar te delen en op die manier jezelf weer een beetje klein te voelen
Advertentie
Oud 04-09-2010, 00:43
Em.
Em. is offline
Haha, daar heb ik nooit zo'n last van. Tenminste, van mijn basisschooltijd herinner ik me de sleur, de verveling, hoe ik helemaal niets durfde en lamgeslagen was van verlegenheid, stoïcijns staren naar de tv, omdat ik niet wilde buitenspelen, al die dingen herinner ik me ook nog. Ik vond het helemaal niet zo leuk. :') Als ik al 'nostalgie' heb dan is het naar de derde of vierde, en ik zit nu nét in de vijfde. En natuurlijk, er waren ook leuke dingen en het wordt ook allemaal wat roziger en liefelijker, de scherpe randjes slijten eraf als je herinneringen ouder worden. Maar terug, brr, voor een dagje is het misschien wel leuk, maar de hele tijd... nee. Nee alsjeblieft niet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 10:32
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Ik heb nostalgie naar de zorgeloosheid van oneindige zomervakanties als kind zijnde. Dat vakantiegevoel was het ware leven. Geen haast, geen angst, geen beperkingen, geen negativiteit, geen zorg, geen planning en geen besef van tijd. Alleen die constante verheugenis op het leven.
Oud 04-09-2010, 11:26
Verwijderd
Als ik veel huiswerk heb gekregen en een verslag moet maken denk ik nog wel eens terug aan de tijd dat niks hoefde. Wat lijkt het leven toen makkelijk te zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 13:03
AzN
AzN is offline
Oh, dat heb ik regelmatig! Dan kijk ik weer 'n aflevering van Calimero of Ducktales, 'n paar themesongs van andere oude tekenfilms of 'n paar reclamespotjes uit de jaren '90, die zijn allemaal te vinden op YouTube. Echt heel leuk om terug te denken aan vroegâh en ik mis m'n tijd op de basisschool ook, maar daar blijft 't bij .
Oud 04-09-2010, 17:37
Henck
Henck is offline
Ja ik herken het. Als ik zoiets meemaak, verlang ik weer naar de tijd toen er niets van mij verwacht werd en ik 24/7 kon chillen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 18:05
Daboman
Daboman is offline
Herkenning. Maar ach, soms bedenk ik me dan dat ik over 5 jaar weer nostalgisch terug kijk op dit jaar.
Oud 04-09-2010, 23:51
Gilraen
Gilraen is offline
Ik ben nooit gelukkiger geweest dan op dit moment, ik verlang eigenlijk nooit terug naar vroeger, ik vind het niet waard wat er toen allemaal gebeurd is.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 00:11
Verwijderd
Vroeger keek je uit naar later. Nu denk je weer aan die tijden hoe het was.
Naamloos

Ja, Nostalgie is geweldig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten