Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2010, 08:54
Jannaaa
Jannaaa is offline
Hoi allemaal,

Gisteravond kreeg ik een sms bericht van tele2 dat ik aan mijn krediet limiet van €150 zit op mijn mobiele telefoon. Dit houdt in dat ik niet meer kan bellen/smssen tot dat de factuur betaald is, tenzij ik mijn limiet verhoog. Deze maatregel is niet bedoeld als straf, maar meer als middel om misbruik te voorkomen bijvoorbeeld als een telefoon gestolen wordt.
Ik heb besloten mijn krediet niet te verhogen, aangezien 6 september mijn abonnement wordt omgezet naar Ben, met als gevolg dat ik tot die tijd mijn telefoon even niet kan gebruiken.
Nu belde ik de klantenservice van tele2, en die vertelde mij dat ik toch een factuur ga ontvangen voor de periode 1 september tot 6 september, ook al kan ik in deze periode mijn telefoon niet gebruiken.
Ik vind het onredelijk dat ik moet betalen over die periode nu ik geen gebruik kan maken van hun service, aangezien mijn telefoon afgesloten is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2010, 09:13
ganralph
ganralph is offline
Als je de rekening van 150,- betaalt, kun je je telefoon toch gewoon gebruiken? Het is dus je eigen verantwoordelijkheid of jij wel of niet kunt bellen. Tele2 mag je dus gewoon een factuur sturen voor 1-6 sept.

Waarom betaal je die factuur van 150,- niet gewoon?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 10:32
Jannaaa
Jannaaa is offline
Omdat die factuur pas betaald kan worden op het moment dat je hem binnen krijgt. Rond 5 september dus. Eerder kan ik hem niet betalen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 10:41
ganralph
ganralph is offline
Ah, dat verklaart Ik dacht dat je hem al had

Maar dan nog vrees ik dat Tele2 zal zeggen: het is niet ons probleem dat jij niet kunt bellen, dus je moet gewoon betalen. Jij hebt getekend voor deze limiet (en de daarbij horende blokkering). Zou ook een beetje vreemd zijn om iedereen die de limiet bereikt een paar dagen "korting" op het abonnement te geven totdat de rekening betaald is
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 10:58
Jannaaa
Jannaaa is offline
haha tja daar heb je ook eigenlijk wel een punt.. Het ging me ook meer om het principe want de rekening van 1 tot 6 september komt neer op 1/5 deel van me abonnement. €5,00 om precies te zijn. Maargoed ik zal het dan toch maar braaf betalen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten