Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik weet verder niet wat de regels zijn ofzo,
maar mss als je aan mensen uit de straat enz. vraagt wat zij ervan vinden kunnen jullie met zn allen naar de gemeente gaan om bezwaar te maken. ik heb zulke situaties nog nooit gehoord. wel dat de gemeente een wijk wilde veranderen maar dan ook echt alle huizen slopen enzo, toen werden die mensen gedwongen hun huis uit te gaan, ze kregen toen wel vergoeding van de gemeente(best veel zelfs) en ze hadden 2 jaar de tijd om een nieuwe woning te vinden. |
![]() |
|
![]() |
Nou ja, zoals gezegd ben ik niet per se tegen (het is nog niet duidelijk wat er aan onze woning precies gedaan "moet" worden). Maar gezien de dwingende toon van het geheel, wil ik een beetje een weerwoord kunnen hebben zodra er een gemeentefiguur langskomt. Ik wil me niet laten overrompelen zeg maar.
Kortom, ik ben me niet aan het voorbereiden op een rechtszaak of zo ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
"..die niet voldoet aan de op de staat van dat gebouw van toepassing zijnde voorschriften, bedoeld in artikel 2, tweede.."
Wat is voor zijnde voorschriften zijn voor jouw huis van toepassing? Ik zou dit bij de gemeente opvragen. Kijk ook heel goed in de lokale krant ed. Meestal (altijd) publiceren ze daar maatregelen / besluiten waartegen je beroep kunt instellen. Dat kunnen ze heel stiekem doen, als ze dingen erdoor willen krijgen. Bij het verstrijken van de beroepstermijn kun je niet meer apelleren. Voor de rest: wat Mar_TFD zegt. Dit zijn heel complexe zaken, dat bestuursrecht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lucky Luciano Naamzoek |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nul relevante resultaten. Denk je serieus dat dit niet eerder gevraagd zou zijn als het opgelegd zou zijn? |
![]() |
|
![]() |
De basis voor dit alles is dat elk huis aan het Bouwbesluit moet voldoen. Op zich niet vreemd, alleen is het m.i. wat overdreven om elke woning in deze buurt van binnen en buiten te inspecteren of aan de eisen wordt voldaan. (Een buurman gaf al aan het inventariseringsbedrijf niet binnen te laten zonder bevel tot binnentreding
![]() Afijn, het punt waar ik het meeste mee zit, is dat de gemeente zelf eisen heeft toegevoegd. Het Bouwbesluit is een document van VROM en zal ongetwijfeld oplegbaar zijn, maar ik twijfel of elke gemeente hier zelf nog een schepje bovenop mag doen, en of deze aanvulling dan dezelfde status heeft als het echte Bouwbesluit. |
![]() |
|
![]() |
Een gebouw dient inderdaad aan het bouwbesluit te voldoen. Maar dan wel het geldende bouwbesluit ten tijde van de bouw of de laatste grondige renovatie.
Wanneer je nu kozijnen gaat vervangen, moet het glas in de nieuwe kozijnen voldoen aan de huidige eisen voor isolatie, dus dubbelglas. Maar zolang je gewoon elke 3 of 4 jaar je kozijnen goed in de verf zet en beginnende rotte plekken goed behandelt, mag je je enkel glas lekker laten zitten. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld het dak. Het vervangen van een kapotte dakpan of het aanbrengen van alleen een nieuwe bitumenlaag op een plat dak is geen reden om je dak meten te moeten isoleren. Zodra je ook het dakbeschot gaat aanpakken, zul je wel moeten gaan isoleren volgens de huidige normen. Voor zaken die bij een grote verbouwing of renovatie niet op een redelijke manier zijn aan te passen aan het huidige bouwbesluit en niet echt van invloed zijn op de veiligheid, kan ontheffing worden gevraagd. Denk hierbij aan plafondhoogtes of afmetingen van deuren. Daarvoor worden nu wat ruimere afmetingen aangehouden als vroeger, maar het nogal veel werk om alle deuren te vergroten zonder dat het nu echt veel meer wooncomfort oplevert. Voor wat betreft de veiligheid kan er wel aanvullende wetgeving zijn waaraan ELK gebouw moet voldoen (meestal na een overgangsperiode). Het gaat dan meestal echter om grotere gebouwen (denk aan rookmelders, noodverlichting, brandblussers, elektrische- en gas installatie etc). |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||