Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2011, 12:08
snoopy
snoopy is offline
Gezien de grote populariteit van het weerwolfspel hier op DK had sann het idee om een wwspelmeet te houden. Dit idee werd door een aantal mensen erg enthousiast ontvangen dus hier dan een topic

Weet niet wat handig is, misschien eerst kijken of we genoeg geïnteresseerden kunnen krijgen?

Willen graag komen:
* sann
* Absinthe
* Sarah + event. Theodoor?
* snoopy + event. man
* VeGs
* Uice
* Moz
* Etmakas
* Bright Blue
* Daboman

Willen misschien komen:
* Röps
* Syori

Laatst gewijzigd op 01-03-2011 om 12:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2011, 12:09
Verwijderd
Dat idee had ik niet Ik wilde een marathon weerwolfspel online houden (voor geintresseerden: 22 uur spelen elk uur een hangronde danwel eetronde )

Neemt niet weg dat ik het natuurlijk een ontzettend gaaf idee vind
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:09
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Dat idee had ik niet Ik wilde een marathon weerwolfspel online houden (voor geintresseerden: 22 uur spelen elk uur een hangronde danwel eetronde )

Oh, dan was het Absinte, sorry
Oud 01-03-2011, 12:12
Verwijderd
ja ik ben geïnteresseerd
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:12
Verwijderd
Ja, het was mijn idee, verdorie

Anyway, ik ben er dus zelf ook maar bij
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:14
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ja, het was mijn idee, verdorie

Anyway, ik ben er dus zelf ook maar bij
Sorry
Oud 01-03-2011, 12:15
Röps
Röps is offline
Mogelijk geïnteresseerd (tevens tvp).
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:15
Verwijderd
Citaat:

Dit vind ik echt een gaaf idee! Hier ben ik sowieso voor. Maar dan wel in het weekend, want door de week gaat echt niet lukken.

De meet. Not sure yet. Je hoeft mij in ieder geval niet in de planning mee te nemen, maar als ik dan uiteindelijk wel kan en wil, dan kan ik alsnog besluiten om te komen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:16
snoopy
snoopy is offline
Moeten we dan ook een marathontopic maken?
Oud 01-03-2011, 12:18
VeGs
VeGs is offline
Jezus, 22 uur weerwolven als je pech hebt Dat is wel heel die-hard.

Heb in beiden wel interesse. Weerwolf real life is heel tof
(Morgen weerwolfavond op de RAGweek van de RU, yay!)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:19
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Jezus, 22 uur weerwolven als je pech hebt Dat is wel heel die-hard.
Nooit 22 uur, want er zijn 22 spelers
Oud 01-03-2011, 12:20
Verwijderd
Ik maak er wel even een apart topic voor, de weerwolfspelmarathon.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:23
Uice
Uice is offline
Dat lijkt me ook wel leuk. Met name als spelleider.
Oud 01-03-2011, 12:27
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Dat lijkt me ook wel leuk. Met name als spelleider.
Oh ja, we moeten ook een spelleider hebben natuurlijk!
Eventueel kan mijn man ook spelleiden, maar als jij het graag doet is dat nog beter natuurlijk. Moeten er wel genoeg mensen komen natuurlijk!
Oud 01-03-2011, 12:29
snoopy
snoopy is offline
Willen graag komen:
* sann
* Absinthe
* snoopy + event. man
* VeGs
* Uice
* Moz
* Etmakas
* Bright Blue

Willen misschien komen:
* Röps
* Syori

Laatst gewijzigd op 01-03-2011 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:35
Verwijderd
Ik ben op zich wel geinteresseerd, uiteraard afhankelijk van wanneer en waar enzo. En ik heb nog nooit irl geweerwolfd.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:39
Verwijderd
Spelleider kan toch gewoon rouleren? Dat doen wij altijd. Ik wil heel graag komen!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Spelleider kan toch gewoon rouleren? Dat doen wij altijd. Ik wil heel graag komen!
Ja, precies
En je kunt zelfs ook nog de maffia-variant spelen, met blind schieten in de 'eetronde' enzo. Je kunt een hele avond vullen met van alles. En ook met bier natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:41
Spelleider
Spelleider is offline
Ik heb ook wel interesse!
Edit: verkeerd account ik ben Bright Blue.
Oud 01-03-2011, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Ja, precies
En je kunt zelfs ook nog de maffia-variant spelen, met blind schieten in de 'eetronde' enzo. Je kunt een hele avond vullen met van alles. En ook met bier natuurlijk.
Sowieso bier natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:42
Verwijderd
Het allergaafste is, met lekker weer, buiten rond een kampvuur of vuurkorf oid. Maar ja, zie dat maar eens te regelen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:43
Verwijderd
Sowieso wordt het lastig waar we zoveel mensen kwijt kunnen (er van uitgaande dat er veel mensen komen natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:44
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Het allergaafste is, met lekker weer, buiten rond een kampvuur of vuurkorf oid. Maar ja, zie dat maar eens te regelen.
In onze tuin
Oud 01-03-2011, 12:45
Verwijderd
Ik wil ook best een spel leiden
en misschien zou Theodoor nog mee willen ook maar ik denk niet dat hij durft
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Sowieso wordt het lastig waar we zoveel mensen kwijt kunnen (er van uitgaande dat er veel mensen komen natuurlijk)
Ik verwacht eigenlijk dat dat wel goed zal komen.

Citaat:
In onze tuin
Ha
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2011, 12:47
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Als er veel spelers komen alvast 1 tip: zorg voor een eierwekker.

Bij sommige spellen met vrienden van me duurde het wel eens een half uur voor er iemand gehangen werd en duurde 1 spel uren. Niet leuk als je er als eerste uit ligt.
Maximale tijd per hangronde is dan wel praktisch.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:48
Verwijderd
Ik heb trouwens nog nooit IRL weerwolfspellen gespeeld. Hoe gaat dat in z'n werk? Ik bedoel, valt het dan niet heel erg op als je als groepje aan het overleggen bent (als wolven), ofzo? Dan verraad je jezelf toch? Of heb ik er gewoon een slecht beeld van in mijn hoofd?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:48
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik wil ook best een spel leiden
en misschien zou Theodoor nog mee willen ook maar ik denk niet dat hij durft
snoopyman (klinkt nog steeds suf, maar hij vindt het niet zo leuk als ik zijn naam op s.com zet ) zou ook graag meedoen, die heeft veel meer ervaring dan ik.
Oud 01-03-2011, 12:49
Röps
Röps is offline
Citaat:
Als er veel spelers komen alvast 1 tip: zorg voor een eierwekker.

Bij sommige spellen met vrienden van me duurde het wel eens een half uur voor er iemand gehangen werd en duurde 1 spel uren. Niet leuk als je er als eerste uit ligt.
Maximale tijd per hangronde is dan wel praktisch.
Deden jullie de maffia-variant waarbij de gelynchte meer dan 50% van de stemmen moest hebben dan? Die kan lang duren iig ja
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:49
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik heb trouwens nog nooit IRL weerwolfspellen gespeeld. Hoe gaat dat in z'n werk? Ik bedoel, valt het dan niet heel erg op als je als groepje aan het overleggen bent (als wolven), ofzo? Dan verraad je jezelf toch? Of heb ik er gewoon een slecht beeld van in mijn hoofd?
Je overlegt niet echt, je gebaart (zogenaamd iedereen heeft z'n ogen dicht, maar de wolven dus stiekem niet) naar degene die je wilt opeten
Oud 01-03-2011, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Je overlegt niet met elkaar, in elk geval niet met tekst
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:50
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
IRL kun je dan ook niet overleggen als wolf zijnde.

De verschillen:
- Iedereen heeft een stem, ook wolven. Tijdens de hangronde geeft de spelleider aan wanneer er gestemd gaat worden en iedereen wijst tegelijkertijd naar degene op wie zij stemmen. Degene met de meeste stemmen ligt er uit.
- In de nacht heeft iedereen de ogen dicht. Wolven kunnen alleen via oogcontact en wijzen met elkaar communiceren.
- Een aantal rollen is anders / wordt anders gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:51
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Deden jullie de maffia-variant waarbij de gelynchte meer dan 50% van de stemmen moest hebben dan? Die kan lang duren iig ja
Nee; die variant ken ik ook niet.

Gewoon iets te veel mensen die iets te veel lullen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:52
Verwijderd
Ik bedoel de maffiavariant waarin de wolven/maffia ook hun ogen dicht hebben tijdens de eet/schietronde, en waarbij ze dus van tevoren, tijdens de hangronde stiekem moeten afspreken wie er geschoten of gegeten wordt. De spelleider noemt alle namen op en zij steken hun hand op bij degene die ze willen eten of schieten. Als ze niet allemaal dezelfde schieten/eten wordt er niemand gegeten/geschoten en zegt de spelleider wél wie ze probeerden te eten/schieten. Kan voor leuke tactieken zorgen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:53
Verwijderd
Oh god, dat lijkt me echt moeilijk. Volgens mij is dat echt niets voor mij.
Hoe weet je dan wie je moet opeten? En hoe kun je als geliefden dan de informatie delen (als één bijvoorbeeld wolf is en de ander ziener)?

Oh, nevermind; Ik zie dat de rollen ook anders zijn. Ik zal er wel eens op gaan nalezen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:54
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Oh god, dat lijkt me echt moeilijk. Volgens mij is dat echt niets voor mij.
Hoe weet je dan wie je moet opeten? En hoe kun je als geliefden dan de informatie delen (als één bijvoorbeeld wolf is en de ander ziener)?

Oh, nevermind; Ik zie dat de rollen ook anders zijn. Ik zal er wel eens op gaan nalezen.
geliefden zijn idd anders, volgens mij gaat er dan gewoon één dood als zijn geliefde doodgaat
Oud 01-03-2011, 12:55
Daboman
Daboman is offline
Ik wil ook wel graag komen. Hopelijk dan wel op een tijdstip dat mijn werkrooster dat toelaat
Oud 01-03-2011, 12:55
Röps
Röps is offline
Is het niet mogelijk om irl met de regels van het online spel te spelen? Of is dat onhaalbaar met stemmen?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:56
snoopy
snoopy is offline
@ Forumbaas: kun je de titel aanpassen naar iets met tags?

[MEET] Weerwolfspel-meet (irl)

oid?
Oud 01-03-2011, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Is het niet mogelijk om irl met de regels van het online spel te spelen? Of is dat onhaalbaar met stemmen?
Volgens mij is dat niet heel erg haalbaar, en waarom zou je ook? De IRL-versie is niet voor niets zo gemaakt en hij is tof
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Nou dat bedoelde ik dus. IRL valt het wel erg veel op als je groepjes mensen ziet overleggen (geliefden/wolven). Volgens mij verraad je jezelf dan. En het wordt een beetje lastig om zonder te spreken dezelfde rollen te hebben als online.. Denk ik.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
geliefden zijn idd anders, volgens mij gaat er dan gewoon één dood als zijn geliefde doodgaat
Ik dacht van niet. Maar goed, dat kunnen we ook allemaal tegen die tijd wel afspreken.
Met citaat reageren
snoopy
snoopy is offline
Willen graag komen:
* sann
* Absinthe
* snoopy + event. man
* VeGs
* Uice
* Moz
* Etmakas
* Bright Blue
* Daboman

Willen misschien komen:
* Röps
* Syori
Noedelhap
Noedelhap is offline
In irl 'overleg' je met elkaar door angstvallig 'ja' te schudden met vragende blik of 'nee' te schudden met een gedetermineerde blik, en als een malloot met je vinger te wijzen om je statement kracht bij te zetten. Dit alles uiterst geruisloos, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 12:58
Röps
Röps is offline
Citaat:
Volgens mij is dat niet heel erg haalbaar, en waarom zou je ook? De IRL-versie is niet voor niets zo gemaakt en hij is tof
Ik speel beide online, en de regels die hier online toegepast worden vind ik veel leuker. Maar nog nooit deze irl gespeeld dus geen vergelijkingsmateriaal, maar daarom vroeg ik het me af
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Nou dat bedoelde ik dus. IRL valt het wel erg veel op als je groepjes mensen ziet overleggen (geliefden/wolven). Volgens mij verraad je jezelf dan. En het wordt een beetje lastig om zonder te spreken dezelfde rollen te hebben als online.. Denk ik.
Je moet het gewoon een keertje spelen. Het is gewoon het spel op een andere manier spelen.
Met citaat reageren
snoopy
snoopy is offline
Noedel, jij komt toch ook wel?
Oud 01-03-2011, 12:59
Verwijderd
De IRL-versie gaat veel meer over bluffen en overtuigend liegen en acteren, en dat vind ik juist gaaf eraan.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 13:00
Verwijderd
Citaat:
De IRL-versie gaat veel meer over bluffen en overtuigend liegen en acteren, en dat vind ik juist gaaf eraan.
Ja, ik ook.

Ik heb het officiele spel ook trouwens, dus de rollenkaartjes en de spelregels. Als we met meer dan twintig zijn ken ik iemand die de uitbreiding voor max. 100 mensen heeft, die mag ik vast wel lenen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 13:00
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ja, ik ook.

Ik heb het officiele spel ook trouwens, dus de rollenkaartjes en de spelregels. Als we met meer dan twintig zijn ken ik iemand die de uitbreiding voor max. 100 mensen heeft, die mag ik vast wel lenen.
Ik ook! (allebei)
Reageren

Regels voor berichten