Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2010, 17:40
Verwijderd
Ik heb nu voor de 5e of 6e keer in 2 jaar tijd blaasontsteking. Maar goed, dat wordt dus weer naar de dokter en weer antibiotica.. Alleen vrijdag geef ik zelf een feestje, kan het kwaad als ik alcohol drink?
Als ik het op internet opzoek vind ik tegenstrijdige verhalen. Een vorige keer dat ik blaasontsteking had dacht ik er niet bij na en had ik een paar wijntjes op. Ik merkte wel dat ik sneller aangeschoten was, maar had er verder geen last van.

En ik weet bijna zeker dat de blaasontsteking door seks komt. Waardoor kan je dit voorkomen (behalve na de seks gaan plassen, want dit probeer ik al te doen)?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 18:01
Verwijderd
Altijd na de seks gaan plassen, en ook echt zo snel mogelijk.

Verder is het ook belangrijk dat je altijd goed uitplast, en dus niet gehaast plassen.

Zelf drink ik bij de eerste lichte verschijnselen meteen veel water (of cranberrysap) en slik ik cranberrycapsules, ik heb daardoor eigenlijk zelden dat een ontsteking echt doorzet. (Dus als ik bv. merk dat het een pietsie-beetje pijnlijk/gevoelig is, of dat ik merk dat ik ineens 5x naar de wc moet, maar telkens maar drie druppels hoef te plassen, dan ga ik aan het drinken en de capsules.)

Volgens mij kan alcohol geen kwaad, maar als je merkt dat je sneller aangeschoten wordt, kun je misschien tussen alcoholische dranken in fris drinken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 18:05
Verwijderd
Alcohol kan voor de blaasontsteking helemaal geen kwaad, maar het mag niet met alle antibiotica samen. Controleer dat dus even in de bijsluiter. Als alcohol afgeraden wordt, moet je er van uit gaan dat elk glas alcohol drie à vier keer zo hard aankomt, en je drinkgedrag daar op aan passen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 20:03
Verwijderd
Haha ja, de vorige keer voelde ik me na 2 wijntjes aangeschoten en toen bedacht ik pas dat het door de antibiotica kwam. Daar moet ik dan maar even op letten..

En dus toch maar elke keer naar de wc meteen na de seks.. Vind dat zo vervelend.

Bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Haha ja, de vorige keer voelde ik me na 2 wijntjes aangeschoten en toen bedacht ik pas dat het door de antibiotica kwam. Daar moet ik dan maar even op letten..

En dus toch maar elke keer naar de wc meteen na de seks.. Vind dat zo vervelend.

Bedankt voor de reacties
Idd, ik vind dat ook altijd zo vervelend, nooit samen meteen in slaap vallen erna. Maar ik krijg echt iedere keer een blaasontsteking als ik niet ga plassen, dus mja, er zit niets anders op.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 23:48
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Alcohol kan voor de blaasontsteking helemaal geen kwaad, maar het mag niet met alle antibiotica samen. Controleer dat dus even in de bijsluiter.
Ik heb het laatst aan m'n dokter gevraagd en volgens hem kan de combi alcohol en antibiotica niet zoveel kwaad, zolang het met mate is. Wat betreft de blaasontsteking is alcohol misschien minder verstandig aangezien het vocht aan je lichaam onttrekt maar zolang je genoeg water drinkt tussendoor moet ook daarbij een paar glaasjes wel kunnen.

Verder kun je blaasontsteking 'eruit plassen' door zodra je hem aan voelt komen heel veel te gaan drinken. Cranberry sap is inderdaad ook een goeie. Ik heb alleen zelf vrij vaak dat de blaasontsteking uit het niets vrij heftig toeslaat en dan is antibiotica echt het enige dat helpt.
Oud 29-09-2010, 10:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het ligt echt aan je antibiotica die je krijgt, bij de een kan het geen kwaad maar bij de ander wel.
Oud 30-09-2010, 07:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het laatst aan m'n dokter gevraagd en volgens hem kan de combi alcohol en antibiotica niet zoveel kwaad, zolang het met mate is. Wat betreft de blaasontsteking is alcohol misschien minder verstandig aangezien het vocht aan je lichaam onttrekt maar zolang je genoeg water drinkt tussendoor moet ook daarbij een paar glaasjes wel kunnen.

Verder kun je blaasontsteking 'eruit plassen' door zodra je hem aan voelt komen heel veel te gaan drinken. Cranberry sap is inderdaad ook een goeie. Ik heb alleen zelf vrij vaak dat de blaasontsteking uit het niets vrij heftig toeslaat en dan is antibiotica echt het enige dat helpt.
Alcohol onttrekt vocht aan je lichaam door je nieren te stimuleren om meer urine te maken, waardoor je meer gaat plassen. De reden dat je genoeg moet drinken bij een blaasontsteking, is dat je moet zorgen dat je genoeg blijft plassen om je blaas schoon te spoelen. Daar brengt alcohol dus geen verandering in . Het verloren vocht moet je natuurlijk wel aanvullen, maar dat moet altijd.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten