![]() |
|
Volgens de wet niet, geloof ik. Dan mag je pas seks hebben vanaf je 16e. Of nou ja, als je onder je 16e aangifte doet van verkrachting, hoef je alleen maar te bewijzen dat je seks hebt gehad. Dat is genoeg. Als je 16 of ouder bent is alleen het 'hebben (gehad) van seks' niet meer genoeg om iemand vast te zetten. Maar er zijn zoveel mensen die onder hun 16e seks hebben en zolang zij het geen probleem vindt, zal er ook niet echt iets aan gedaan worden, denk ik zomaar. Als ze nou acht was, was het een ander verhaal, natuurlijk.
![]() Maar misschien kan iemand het bevestigen die wat meer verstand heeft van wetten en dergelijke. :') Pedofilie zou ik het niet noemen. Dat is volgens mij pas bij een veel groter verschil, of zelfs met iemand die nog niet (lichamelijk) volwassen is. Niet geslachtsrijp. Klik. En hoewel ik 13 jaar ook wel jong vind, is het niet aan mij om te bepalen of het al kan. En zó jong is het nu ook weer niet. En daar ging het topic niet over. |
![]() |
||
Citaat:
En over het 'klachtrecht' (wordt pas wat mee gedaan indien klacht) volgens deze website geldt dat voor personen van 12 tot en met 16. 'Tot het indienen van een klacht is bevoegd, het slachtoffer, de met het gezag belaste ouder [4] en de Raad voor de Kinderbescherming. De klacht kan worden ingediend tot het misdrijf is verjaard, dat wil zeggen 12 jaar na het bereiken van de meerderjarigheid van het slachtoffer.' En: 'Seksuele handelingen tussen (onder andere) ouders en hun eigen kind, stief- of pleegkind zijn zelfs strafbaar als de jongere jonger is dan 18 jaar (dus in plaats van 16 jaar) en kunnen zonder klacht worden vervolgd.' En als ze het niet wilt, kan ze honderdtachtig zijn en dan mag het nog niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ben ik oud genoeg voor seks?
Het opgroeien zit vol juridische valkuilen en je zult jezelf het grootste deel van je tienerjaren behoedzaam een weg banen naar de tijd waarop je officieel alcohol mag nuttigen, mag autorijden en stemmen. De wet beïnvloedt zelfs wat er zich in je slaapkamer afspeelt. Dus je kunt de regels maar het beste volledig begrijpen voordat het allemaal wel erg intiem wordt. De wettelijke leeftijd voor seks verschilt van land tot land. In Nederland is de minimumleeftijd voor zowel homoseksuelen als heteroseksuelen 16 jaar en in Noord-Ierland en de Republiek Ierland bijvoorbeeld 17 jaar. De wet zegt interessant genoeg dat seks niet alleen geslachtsgemeenschap is, maar ook orale seks en wederzijdse masturbatie. Als je seks hebt voordat je 16 jaar bent, is dat in de ogen van de wet seksueel geweld, een strafbare overtreding. In Nederland staan er zware straffen op een dergelijke overtreding; een jongen die seks heeft met een meisje onder de 16 (zelfs als ze hiermee instemt) kan van aanranding worden beschuldigd en de gevangenis in gaan. Als het meisje jonger is dan 13 jaar, kan hij een levenslange gevangenisstraf krijgen. Meisjes die vriendjes hebben als zij jonger zijn dan de wettelijke leeftijd voor seks moeten zich ervan bewust zijn dat zij ook de wet overtreden en kunnen worden vervolgd. Dit kan misschien oneerlijk lijken. Waarom gooit de wet roet in je liefdesleven? Vergeet echter niet dat deze regels zijn opgesteld om jou en je vriendinnen tegen misbruik te beschermen en om volwassenen te straffen die je willen misbruiken. Wanneer je eenmaal 16 jaar bent, ben je wettelijk oud genoeg om seks te hebben, behalve met personen in een vertrouwenspositie, zoals leraren, zorgverleners en dokters. Maar denk niet dat je de minuut waarop je de kaarsjes op je taart uitblaast in een wilde seksgodin moet veranderen. Als je het gevoel hebt dat je er nog niet klaar voor bent, stort je er dan niet overhaast in en wees sterk genoeg om voet bij stuk te houden. Als je echter wel denkt klaar te zijn voor een intieme relatie na je 16e verjaardag, zorg er dan wel voor dat je veilige seks hebt. Bron : https://www.beinggirl.nl/seksrelatie...leleeftijd.php |
![]() |
|
![]() |
Zolang het 100% vrijwillig en uit vrije wil is moet je je echt niet druk maken.
De overheid/politie is er wanneer je een kilometer per uur te hard rijdt, je lampje op je fiets het niet doet, en nu dus ook wanneer je vrijwillige seks hebt blijkbaar. Maar niet als de drugsdealers hier weer eens straatracen, meiden verkrachten en de buurt terroriseren (en dit is geen grap, dit gebeurd echt zo hier) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Persoonlijk vind ik dit een ontiegelijk relatieve wet, net zoals het in Amerika verboden is om voor je 18e sex te hebben /een vriendin te hebben die een ''minor'' is.
Dus als jij 18 bent en je vriendin is 16 ben jij strafbaar, wat in mijn ogen niets minder dan achterlijk is. Als je mijn mening vraagt is als jij een vriendin van 13 hebt niets mis mee, Ik ken een stel die nu al 6 jaar bij elkaar zijn die elkaar leerde kennen toen zij 14 was en hij 23. Plus er moet in ogenschouw genomen worden dat niet iedere 13 jarige gelijk is aan elkaar, de een is nog een kind en de ander is al in volle vaart de Adolescentie ingeschoten |
![]() |
||
Citaat:
Serieus!? Dus jij zou ook naar bed gaan met een vrouw van 30 die 14 lijkt? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als jij als 30er met iemand van 14 gaat dan vraag je wel om problemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ TS - Heb je een schuldgevoel of niet? |
![]() |
||
Citaat:
Vanaf je 16e is alleen het hébben van seks niet meer strafbaar (tenzij met ouders/leraren/in die categorie waarbij je tot 18 moet wachten). Dus dan mag je vrijwillig seks hebben met leeftijdsgenootjes die dat toevallig ook willen. Hoe het allemaal zit met pedofilie en andere seks dingen die niet mogen, weet ik niet precies. Seks met iemand van 13 is volgens mij al geen pedofilie meer, zéker niet als diegene 17 is. Daar is het verschil te klein voor. ;p |
![]() |
|
Verwijderd
|
art 245sr:
Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie. art 247 sr Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijk onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden of met iemand beneden de leeftijd van zestien jaren buiten echt ontuchtige handelingen pleegt of laatstgemelde tot het plegen of dulden van zodanige handelingen buiten echt met een derde verleidt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie. Wat betreft de bewijslast: De rechter kan pas iemand veroordelen als er minimaal 2 bewijsmiddelen zijn. Bewijsmiddelen die tegen je gebruikt kunnen worden zijn: -spermadruppel bij haar geslachtsdelen -verklaring van getuige (slachtoffer) -verklaring van getuigen 'van horen zeggen' (je lult je mond voorbij) Zorg dat je 2 van de 3 mogelijke bewijsmiddelen vernietigd. Gebruik altijd een condoom en gooi het weg en houd voor de rest je waffel dicht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijk onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden of met iemand beneden de leeftijd van zestien jaren buiten echt ontuchtige handelingen pleegt of laatstgemelde tot het plegen of dulden van zodanige handelingen buiten echt met een derde verleidt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie. Maar pedofiele kan denk ik ook gewoon art 244 sr zijn. de delictsomschrijving voldoet aan de definitie van pedofilie: Hij die met iemand beneden de leeftijd van twaalf jaren handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie. Pedofilie kan ook een combinatie van 244 en 247sr zijn. Afhankelijk van het sexueel binnendringen van het slachtoffer door de dader. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
strafvervolging kan niet aanvang indien verdachten de leeftijd van 12 jaren niet hebben bereikt. (Ik kan dit wetsartikel niet vinden!!!) Zie verder art 77a sr ev |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() daar ben je togh vrij in als je het allebeide wilt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind je geloof ik een beetje raar. |
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: Nog een keer, Leeftijd is wat uitmaakt, hoe ze dr ook uitziet. ik heb zat meisjes in mijn vrienden/kennisen kring die net 1.60 halen maar 15 en 16 zijn ![]() en ook 15 jarige die langer als ik (dus meer dan 1.83) zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor de rest: wat SANN zegt. Als één van beide 'neukers' geen gebruik maakt van zijn klachtrecht, wordt het heel moeilijk om tot een bewezenverklaring te komen. Laatst gewijzigd op 22-09-2010 om 19:17. |
![]() |
|
Is het trouwens niet zo dat de jongen hier altijd in 'genaaid' word?
ik bedoel: Kan de jongen niet gewoon zeggen, ''maar ze is met MIJ naar bed geweest''
|
Er wordt in dit geval volledig voorbij gegaan aan de rol van de ouders. Ik vind dat een meisje van 13 in de gaten moet worden gehouden door hun ouders. Een goede moeder weet volgens mij wanneer haar dochter seks heeft en een goede vader weet hoe hij zelf was toen hij 17 was en zal zijn dochter van nature bewaken.
Ik vind dit een gebrek van de ouders.
||
![]() |
Citaat:
Want ze vond het lekker om te doen. Ze is al een half jaar mijn vriendin. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat nog steeds nergens op slaat...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, dat is zo. Ik zeg helemaal niet dat dat niet zo is. Een man heeft nou eenmaal iets waarmee -makkelijker- het lichaam seksueel binnengedrongen kan worden. Dat is nou eenmaal een competitief nadeel. Vrouwen kunnen die wet nou eenmaan moeilijker overtreden, omdat ze geen penis hebben.
Als een vrouw met een dildo een de lichaam van een man seksueel binnen zou dringen, dan moet je nog op zoek naar het 'bewijsmiddel.' Dat is nou eenmaal een competitief nadeel voor een man. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Daarnaast, waar blijft de ts in deze discussie? Want daar wil ik graag nog even tegen zeggen dat je dit Citaat:
Verder las mijn vriend dit topic laatst en hij zei: 'zeg maar tegen zijn vriendin dat ze op tijd moet beginnen met seksen, de eerste tien keer is er toch niks aan' <3 |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vriendin en 3 jongens. Illumnia | 17 | 28-05-2012 09:53 | |
Liefde & Relatie |
die leuke jongen of vriendin angel--1987 | 14 | 08-09-2005 20:26 | |
Liefde & Relatie |
Vriendin van m'n vader & vriendje Flutterbye | 13 | 11-01-2005 18:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jongen steekt vriendin twee keer in brand T_ID | 16 | 17-08-2004 15:16 | |
Liefde & Relatie |
Jonge vriendin stomme klachten van iedreen Avonkeltje | 46 | 21-08-2003 17:41 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 |