Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2010, 21:44
mundial
mundial is offline
Ik heb een vriendin van 13 jr.
En we hebben sex gehad met elkaar.
Het was de eerste keer voor haar.
zij vond het heerlijk en ik ook.
maar mogen we sex hebben met die leeftijden?
Als ik 17 ben en zij 13 jr is?
Want ze wil me niet meer kwijt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 21:49
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Volgens mij mag je volgens de wet geen seks hebben voor je 16de. (of 18de?)
Maar dat kan ik mis hebben en daarnaast komen ze niet je bed controlleren.
verder

Pedofilie is als een meerderjarige met een minderjarige gaat.
dat betekent dus dat het volgend jaar wel bij wet verboden is, maar ze controleren nogsteeds je bed niet.
verder... als het uit gaat kan ze je WEL aangeven. maar dat doen ze meestal niet >.>

Ook.
Ikzelf vind 17 - 13 wel een groot verschil, zeker om al seks te hebben.
Kon je niet wachtten?
maarja, none of my business
Oud 16-09-2010, 21:51
Verwijderd
Ze kunnen het toch niet controleren. Ze zou je wel aan kunnen geven volgens mij.

Persoonlijk vind ik 17-13 ook een groot verschil. Op je 13e seks hebben vind ik echt jong.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 21:52
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
ja ik vind 14 - 17 wel kunnen maar 13? ik val niet eens op meisjes van 13... mja jij moet t zelf weten kerel
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 21:53
Em.
Em. is offline
Volgens de wet niet, geloof ik. Dan mag je pas seks hebben vanaf je 16e. Of nou ja, als je onder je 16e aangifte doet van verkrachting, hoef je alleen maar te bewijzen dat je seks hebt gehad. Dat is genoeg. Als je 16 of ouder bent is alleen het 'hebben (gehad) van seks' niet meer genoeg om iemand vast te zetten. Maar er zijn zoveel mensen die onder hun 16e seks hebben en zolang zij het geen probleem vindt, zal er ook niet echt iets aan gedaan worden, denk ik zomaar. Als ze nou acht was, was het een ander verhaal, natuurlijk.

Maar misschien kan iemand het bevestigen die wat meer verstand heeft van wetten en dergelijke. :')

Pedofilie zou ik het niet noemen. Dat is volgens mij pas bij een veel groter verschil, of zelfs met iemand die nog niet (lichamelijk) volwassen is. Niet geslachtsrijp. Klik. En hoewel ik 13 jaar ook wel jong vind, is het niet aan mij om te bepalen of het al kan. En zó jong is het nu ook weer niet. En daar ging het topic niet over.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 22:06
Verwijderd
In het wetboek van Strafrecht is seks onder de 16 inderdaad strafbaar. Dit geldt voor de volwassene die seks heeft met iemand van onder de 16, maar ook voor diegene zelf. Wel hebben rechters uitgemaakt dat, al is het in principe strafbaar, het niet perse een 'ontuchtige handeling is'. Daarom is er klachtrecht. Vervolging(voor de rechter verschijnen) van degene die seks heeft gehad met iemand onder de 16 gebeurd dus alleen als er een klacht is ingediend. Deze klacht mag ook worden ingediend tegen iemand die niet volwassen is, tegen jou dus.

Overigens kunnen ook de ouders en de Raad van de Kinderbescherming die klacht indienen.

Zolang je vriendinnetje, haar ouders, of de Raad van de Kinderbescherming geen klacht indienen is er dus in principe niks aan de hand. Theoretisch gezien ben je wel strafbaar.

Edit: voor de compleetheid van het verhaal: bovenstaande gaat over vrijwillig seks met elkaar hebben. Is er sprake van dwang/geweld dan is het altijd strafbaar, ongeacht leeftijd enz.

Laatst gewijzigd op 16-09-2010 om 22:17.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 13:40
Verwijderd
Leeftijd is maar een getal. Het hangt vindt ik vooral ervanaf hoe oud haar lichaam is. Ik ben 13 en wordt vaak aangezien voor 15. Ik ken meisjes van 14 die eruitzien als mn kleine zusje van 10, en meisjes van 14 die worden aangezien voor docente. Zeg zelf maar waar zij zit.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 13:47
Verwijderd
@sabir; het draait natuurlijk niet om hoe oud iemand eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 15:12
anoniemuit1995
anoniemuit1995 is offline
volgens de wet mag je pas vanaf je 18 sex hebben ik ben zelf politie agent en als zij het ook wil zullen er geen problemen van komen maar vraag haar wel of ze het echt wil!!!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 15:18
Verwijderd
Citaat:
volgens de wet mag je pas vanaf je 18 sex hebben ik ben zelf politie agent en als zij het ook wil zullen er geen problemen van komen maar vraag haar wel of ze het echt wil!!!
In je naam staat ''1995'' en je bent politieagent?

Citaat:
Leeftijd is maar een getal. Het hangt vindt ik vooral ervanaf hoe oud haar lichaam is. Ik ben 13 en wordt vaak aangezien voor 15. Ik ken meisjes van 14 die eruitzien als mn kleine zusje van 10, en meisjes van 14 die worden aangezien voor docente. Zeg zelf maar waar zij zit.
Het gaat er echt niet om aan hoe oud je eruit ziet. Ik word ook altijd ouder geschat maar dat betekent niet dat ik op mijn 13e/14e al seks wilde.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 15:20
Verwijderd
Citaat:
16. Zie artt. 244, 245, 246 Wetboek van Strafrecht.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 15:23
Em.
Em. is offline
Citaat:
16.

En over het 'klachtrecht' (wordt pas wat mee gedaan indien klacht) volgens deze website geldt dat voor personen van 12 tot en met 16.

'Tot het indienen van een klacht is bevoegd, het slachtoffer, de met het gezag belaste ouder [4] en de Raad voor de Kinderbescherming. De klacht kan worden ingediend tot het misdrijf is verjaard, dat wil zeggen 12 jaar na het bereiken van de meerderjarigheid van het slachtoffer.'

En:

'Seksuele handelingen tussen (onder andere) ouders en hun eigen kind, stief- of pleegkind zijn zelfs strafbaar als de jongere jonger is dan 18 jaar (dus in plaats van 16 jaar) en kunnen zonder klacht worden vervolgd.'

En als ze het niet wilt, kan ze honderdtachtig zijn en dan mag het nog niet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 17:59
Verwijderd
Ben ik oud genoeg voor seks?

Het opgroeien zit vol juridische valkuilen en je zult jezelf het grootste deel van je tienerjaren behoedzaam een weg banen naar de tijd waarop je officieel alcohol mag nuttigen, mag autorijden en stemmen. De wet beïnvloedt zelfs wat er zich in je slaapkamer afspeelt. Dus je kunt de regels maar het beste volledig begrijpen voordat het allemaal wel erg intiem wordt.

De wettelijke leeftijd voor seks verschilt van land tot land. In Nederland is de minimumleeftijd voor zowel homoseksuelen als heteroseksuelen 16 jaar en in Noord-Ierland en de Republiek Ierland bijvoorbeeld 17 jaar. De wet zegt interessant genoeg dat seks niet alleen geslachtsgemeenschap is, maar ook orale seks en wederzijdse masturbatie.

Als je seks hebt voordat je 16 jaar bent, is dat in de ogen van de wet seksueel geweld, een strafbare overtreding. In Nederland staan er zware straffen op een dergelijke overtreding; een jongen die seks heeft met een meisje onder de 16 (zelfs als ze hiermee instemt) kan van aanranding worden beschuldigd en de gevangenis in gaan. Als het meisje jonger is dan 13 jaar, kan hij een levenslange gevangenisstraf krijgen. Meisjes die vriendjes hebben als zij jonger zijn dan de wettelijke leeftijd voor seks moeten zich ervan bewust zijn dat zij ook de wet overtreden en kunnen worden vervolgd.

Dit kan misschien oneerlijk lijken. Waarom gooit de wet roet in je liefdesleven? Vergeet echter niet dat deze regels zijn opgesteld om jou en je vriendinnen tegen misbruik te beschermen en om volwassenen te straffen die je willen misbruiken.

Wanneer je eenmaal 16 jaar bent, ben je wettelijk oud genoeg om seks te hebben, behalve met personen in een vertrouwenspositie, zoals leraren, zorgverleners en dokters. Maar denk niet dat je de minuut waarop je de kaarsjes op je taart uitblaast in een wilde seksgodin moet veranderen. Als je het gevoel hebt dat je er nog niet klaar voor bent, stort je er dan niet overhaast in en wees sterk genoeg om voet bij stuk te houden. Als je echter wel denkt klaar te zijn voor een intieme relatie na je 16e verjaardag, zorg er dan wel voor dat je veilige seks hebt.

Bron : https://www.beinggirl.nl/seksrelatie...leleeftijd.php
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 18:21
TBSpatient
TBSpatient is offline
Zolang het 100% vrijwillig en uit vrije wil is moet je je echt niet druk maken.

De overheid/politie is er wanneer je een kilometer per uur te hard rijdt, je lampje op je fiets het niet doet, en nu dus ook wanneer je vrijwillige seks hebt blijkbaar. Maar niet als de drugsdealers hier weer eens straatracen, meiden verkrachten en de buurt terroriseren (en dit is geen grap, dit gebeurd echt zo hier)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 18:59
Verwijderd
Persoonlijk vind ik dit een ontiegelijk relatieve wet, net zoals het in Amerika verboden is om voor je 18e sex te hebben /een vriendin te hebben die een ''minor'' is.
Dus als jij 18 bent en je vriendin is 16 ben jij strafbaar, wat in mijn ogen niets minder dan achterlijk is.
Als je mijn mening vraagt is als jij een vriendin van 13 hebt niets mis mee, Ik ken een stel die nu al 6 jaar bij elkaar zijn die elkaar leerde kennen toen zij 14 was en hij 23.
Plus er moet in ogenschouw genomen worden dat niet iedere 13 jarige gelijk is aan elkaar, de een is nog een kind en de ander is al in volle vaart de Adolescentie ingeschoten
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 21:10
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
Bullshit post van het jaar.
Serieus!?

Dus jij zou ook naar bed gaan met een vrouw van 30 die 14 lijkt?
Oud 21-09-2010, 09:39
E. 1994
E. 1994 is offline
iedereen zegt 16 het is togh echt als iemand onder de 18 seksuele "dingen" doet met iemand boven de 18 is dat voor de 18+er strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 10:16
Verwijderd
Citaat:
iedereen zegt 16 het is togh echt als iemand onder de 18 seksuele "dingen" doet met iemand boven de 18 is dat voor de 18+er strafbaar.
In principe niet, de wet is niet zo zwart wit als in amerika.
Maar als jij als 30er met iemand van 14 gaat dan vraag je wel om problemen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Als je zo een rapport typt ben je een belabberde agent.

@ TS - Heb je een schuldgevoel of niet?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 17:51
Em.
Em. is offline
Citaat:
En toevallig is ie 17!

Vanaf je 16e is alleen het hébben van seks niet meer strafbaar (tenzij met ouders/leraren/in die categorie waarbij je tot 18 moet wachten). Dus dan mag je vrijwillig seks hebben met leeftijdsgenootjes die dat toevallig ook willen. Hoe het allemaal zit met pedofilie en andere seks dingen die niet mogen, weet ik niet precies. Seks met iemand van 13 is volgens mij al geen pedofilie meer, zéker niet als diegene 17 is. Daar is het verschil te klein voor. ;p
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 21:53
Verwijderd
art 245sr:

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

art 247 sr
Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijk onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden of met iemand beneden de leeftijd van zestien jaren buiten echt ontuchtige handelingen pleegt of laatstgemelde tot het plegen of dulden van zodanige handelingen buiten echt met een derde verleidt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

Wat betreft de bewijslast:

De rechter kan pas iemand veroordelen als er minimaal 2 bewijsmiddelen zijn. Bewijsmiddelen die tegen je gebruikt kunnen worden zijn:
-spermadruppel bij haar geslachtsdelen
-verklaring van getuige (slachtoffer)
-verklaring van getuigen 'van horen zeggen' (je lult je mond voorbij)

Zorg dat je 2 van de 3 mogelijke bewijsmiddelen vernietigd. Gebruik altijd een condoom en gooi het weg en houd voor de rest je waffel dicht.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Belabberde agent ben je dan. Jij dient je zeker aan de wet te houden, gekkie.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 21:58
Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Ik vind het wel kunnen
er zijn meisjes die veel ouder overkomen dan ze zijn,
je ziet ook bijna dat in een relatie de jongen ouder is
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Ben ik oud genoeg voor seks?

Het opgroeien zit vol juridische valkuilen en je zult jezelf het grootste deel van je tienerjaren behoedzaam een weg banen naar de tijd waarop je officieel alcohol mag nuttigen, mag autorijden en stemmen. De wet beïnvloedt zelfs wat er zich in je slaapkamer afspeelt. Dus je kunt de regels maar het beste volledig begrijpen voordat het allemaal wel erg intiem wordt.

De wettelijke leeftijd voor seks verschilt van land tot land. In Nederland is de minimumleeftijd voor zowel homoseksuelen als heteroseksuelen 16 jaar en in Noord-Ierland en de Republiek Ierland bijvoorbeeld 17 jaar. De wet zegt interessant genoeg dat seks niet alleen geslachtsgemeenschap is, maar ook orale seks en wederzijdse masturbatie. De wet heeft het over 'binnendringen' of over 'ontuchtige handelingen'.

Als je seks hebt voordat je 16 jaar bent, is dat in de ogen van de wet seksueel geweld Onzin, een strafbare overtreding MISDRIJF, geen overtredring. In Nederland staan er zware straffen op een dergelijke overtreding; een jongen die seks heeft met een meisje onder de 16 (zelfs als ze hiermee instemt) kan van aanranding worden beschuldigd en de gevangenis in gaan. Dat is geen aanranding. Aanranding is altijd wederrechtelijk tegen de wil van meisje. art. 246sr. Als het meisje jonger is dan 13 jaar, kan hij een levenslange gevangenisstraf krijgen. Nee, staat er niet. 8 jaren als meisje wil. Bovendien is het niet 13 jaar maar 'beneden de leeftijd van 12 jaar.'. Meisjes die vriendjes hebben als zij jonger zijn dan de wettelijke leeftijd voor seks moeten zich ervan bewust zijn dat zij ook de wet overtreden en kunnen worden vervolgd. Niet volgens artikelen 244, 245 en 247.

Dit kan misschien oneerlijk lijken. Waarom gooit de wet roet in je liefdesleven? Vergeet echter niet dat deze regels zijn opgesteld om jou en je vriendinnen tegen misbruik te beschermen en om volwassenen te straffen die je willen misbruiken.

Wanneer je eenmaal 16 jaar bent, ben je wettelijk oud genoeg om seks te hebben, behalve met personen in een vertrouwenspositie, zoals leraren, zorgverleners en dokters. Maar denk niet dat je de minuut waarop je de kaarsjes op je taart uitblaast in een wilde seksgodin moet veranderen. Als je het gevoel hebt dat je er nog niet klaar voor bent, stort je er dan niet overhaast in en wees sterk genoeg om voet bij stuk te houden. Als je echter wel denkt klaar te zijn voor een intieme relatie na je 16e verjaardag, zorg er dan wel voor dat je veilige seks hebt.

Bron : https://www.beinggirl.nl/seksrelatie...leleeftijd.php
Conclusie: Ken je bronnen. Allemaal onzin!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel kunnen
er zijn meisjes die veel ouder overkomen dan ze zijn,
je ziet ook bijna dat in een relatie de jongen ouder is
Da's relatief, maar ik vind wel dat mensen geen regels moeten maken voor dingen die behoorlijk relatief zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
NEE!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 22:10
Verwijderd
Voor zover ik begrijp, is het nu je nog 17 bent nog niet strafbaar. Zodra je 18 bent kan je vriendin (of haar ouders) aangifte doen (ook al wil ze het nu wel).
Het lijkt me niet verstandig, op je achttiende nog seks met haar te hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
En toevallig is ie 17!

Vanaf je 16e is alleen het hébben van seks niet meer strafbaar (tenzij met ouders/leraren/in die categorie waarbij je tot 18 moet wachten). Dus dan mag je vrijwillig seks hebben met leeftijdsgenootjes die dat toevallig ook willen. Hoe het allemaal zit met pedofilie en andere seks dingen die niet mogen, weet ik niet precies. Seks met iemand van 13 is volgens mij al geen pedofilie meer, zéker niet als diegene 17 is. Daar is het verschil te klein voor. ;p
Volgens mij - maar dat weet ik niet zeker- pedofilie = ontucht met wilsonbekwame art 247sr.
Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijk onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden of met iemand beneden de leeftijd van zestien jaren buiten echt ontuchtige handelingen pleegt of laatstgemelde tot het plegen of dulden van zodanige handelingen buiten echt met een derde verleidt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

Maar pedofiele kan denk ik ook gewoon art 244 sr zijn. de delictsomschrijving voldoet aan de definitie van pedofilie:
Hij die met iemand beneden de leeftijd van twaalf jaren handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Pedofilie kan ook een combinatie van 244 en 247sr zijn. Afhankelijk van het sexueel binnendringen van het slachtoffer door de dader.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Voor zover ik begrijp, is het nu je nog 17 bent nog niet strafbaar. Zodra je 18 bent kan je vriendin (of haar ouders) aangifte doen (ook al wil ze het nu wel).
Het lijkt me niet verstandig, op je achttiende nog seks met haar te hebben.
Dat heb je dan verkeerd begrepen.

strafvervolging kan niet aanvang indien verdachten de leeftijd van 12 jaren niet hebben bereikt. (Ik kan dit wetsartikel niet vinden!!!)

Zie verder art 77a sr ev
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 09:46
Lorelei
Lorelei is offline
Nu we toch zo lekker over de wet bezig zijn: hoe werkt het als beide sekspartners onder de 16 zijn?
Oud 22-09-2010, 09:49
Verwijderd
Hetzelfde. Het mag niet, maar wordt door de vingers gezien als geen van beide gebruik maakt van z'n klachtrecht. (Klein voorbehoud dat ik ongelijk heb want ik ben een beetje te lui om nu mijn wetbundel te pakken)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 09:53
Lorelei
Lorelei is offline
Ok
Oud 22-09-2010, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Hetzelfde. Het mag niet, maar wordt door de vingers gezien als geen van beide gebruik maakt van z'n klachtrecht. (Klein voorbehoud dat ik ongelijk heb want ik ben een beetje te lui om nu mijn wetbundel te pakken)
Ja dit, al is het in dit geval natuurlijk ook mogelijk dat een van beider ouders dit aanhangig maakt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 10:22
E. 1994
E. 1994 is offline
Citaat:
wtf?? als je beide 16 bent boeit het echt niemand dat jij seks hebt togh?
daar ben je togh vrij in als je het allebeide wilt?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 10:35
Verwijderd
Citaat:
wtf?? als je beide 16 bent boeit het echt niemand dat jij seks hebt togh?
daar ben je togh vrij in als je het allebeide wilt?
Lorelei vroeg hoe het zat als je beide onder de 16 bent
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Ja dit, al is het in dit geval natuurlijk ook mogelijk dat een van beider ouders dit aanhangig maakt.
Uiteraard
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Bullshit post van het jaar.
Serieus!?

Dus jij zou ook naar bed gaan met een vrouw van 30 die 14 lijkt?
dat is ècht een extreem geval, ik bedoel dat als dat meisje van 13 eruitziet of ze 16 is is het minder erg dan als ze eruit zou zien alsof ze 10 was
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 14:54
Verwijderd
Citaat:
dat is ècht een extreem geval, ik bedoel dat als dat meisje van 13 eruitziet of ze 16 is is het minder erg dan als ze eruit zou zien alsof ze 10 was
Dat is echt de meest kromme beredenering ooit. Hoe iemand er uit ziet, zegt toch niks over zijn/haar geestelijke ontwikkeling? Het zegt dus ook helemaal niks over of je al klaar bent voor seks of niet, of je al aan een relatie toe bent. Als een meisje er uit ziet als negentien, maar veertien is en geen seks wil, zeg jij dan ook 'Ja maar het is neit zo erg als we nu gaan seksen, want je ziet er uit als negentien!'
Ik vind je geloof ik een beetje raar.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 16:32
Verwijderd
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 18:25
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zie door de algen het plankton niet meer

OT:
Nog een keer, Leeftijd is wat uitmaakt, hoe ze dr ook uitziet. ik heb zat meisjes in mijn vrienden/kennisen kring die net 1.60 halen maar 15 en 16 zijn
en ook 15 jarige die langer als ik (dus meer dan 1.83) zijn.
Oud 22-09-2010, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Nu we toch zo lekker over de wet bezig zijn: hoe werkt het als beide sekspartners onder de 16 zijn?
Zijn beiden strafbaar (beiden voldoen aan de delictsomschrijving art 245 sr) met dien verstande dat personen beneden 12 jaar niet gestraft kunnen worden.

Voor de rest: wat SANN zegt. Als één van beide 'neukers' geen gebruik maakt van zijn klachtrecht, wordt het heel moeilijk om tot een bewezenverklaring te komen.

Laatst gewijzigd op 22-09-2010 om 19:17.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 19:26
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Is het trouwens niet zo dat de jongen hier altijd in 'genaaid' word?
ik bedoel:
Kan de jongen niet gewoon zeggen, ''maar ze is met MIJ naar bed geweest''
Oud 22-09-2010, 19:34
Mark
Mark is offline
Er wordt in dit geval volledig voorbij gegaan aan de rol van de ouders. Ik vind dat een meisje van 13 in de gaten moet worden gehouden door hun ouders. Een goede moeder weet volgens mij wanneer haar dochter seks heeft en een goede vader weet hoe hij zelf was toen hij 17 was en zal zijn dochter van nature bewaken.

Ik vind dit een gebrek van de ouders.
Oud 22-09-2010, 20:13
mundial
mundial is offline
Citaat:
ik heb het haar gevraagd en ze zij dat ze het zeker wilde en nog vaker wil doen met me.
Want ze vond het lekker om te doen.
Ze is al een half jaar mijn vriendin.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Dat is echt de meest kromme beredenering ooit. Hoe iemand er uit ziet, zegt toch niks over zijn/haar geestelijke ontwikkeling? Het zegt dus ook helemaal niks over of je al klaar bent voor seks of niet, of je al aan een relatie toe bent. Als een meisje er uit ziet als negentien, maar veertien is en geen seks wil, zeg jij dan ook 'Ja maar het is neit zo erg als we nu gaan seksen, want je ziet er uit als negentien!'
Ik vind je geloof ik een beetje raar.
hij zegt zelf dat ze het ook heerlijk vond, dan vind ik dat er niks mis mee is. En ik bedoel het niet als argument om seks met haar te hebben
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 21:05
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
hij zegt zelf dat ze het ook heerlijk vond, dan vind ik dat er niks mis mee is. En ik bedoel het niet als argument om seks met haar te hebben
Het gaat niet om hem, maar om jouw argument.
wat nog steeds nergens op slaat...
Oud 22-09-2010, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Is het trouwens niet zo dat de jongen hier altijd in 'genaaid' word?
ik bedoel:
Kan de jongen niet gewoon zeggen, ''maar ze is met MIJ naar bed geweest''
De man heeft in dit geval altijd een nadeel. in art 245 staat o.a. '...mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam... Een vrouw kan moeilijk met haar poes het lichaam van een man binnendringen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 21:51
Verwijderd
Nee. Voor de wet zijn mannen en vrouwen gelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 22:44
Verwijderd
Ja, dat is zo. Ik zeg helemaal niet dat dat niet zo is. Een man heeft nou eenmaal iets waarmee -makkelijker- het lichaam seksueel binnengedrongen kan worden. Dat is nou eenmaal een competitief nadeel. Vrouwen kunnen die wet nou eenmaan moeilijker overtreden, omdat ze geen penis hebben.

Als een vrouw met een dildo een de lichaam van een man seksueel binnen zou dringen, dan moet je nog op zoek naar het 'bewijsmiddel.' Dat is nou eenmaal een competitief nadeel voor een man.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Het gaat niet om hem, maar om jouw argument.
wat nog steeds nergens op slaat...

Daarnaast, waar blijft de ts in deze discussie? Want daar wil ik graag nog even tegen zeggen dat je dit
Citaat:
Ik ga mijn vriendin ten huwelijk vragen op haar verjaardag de 28e deze maand.
misschien beter niet kunt doen als je nog twijfelt over of je wel seks mag hebben.

Verder las mijn vriend dit topic laatst en hij zei: 'zeg maar tegen zijn vriendin dat ze op tijd moet beginnen met seksen, de eerste tien keer is er toch niks aan' <3
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten