Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-09-2010 om 16:43. Reden: Caps lock wordt niet gewaardeerd. |
![]() |
|
mnooouuuuuu, op m'n zeventien zou ik het niet zo ernstig nemen... en het daarna alsnog gewoon uitmaken als de relatie me niet meer zo beviel, dus voor mij zou zo'n verloving totaal betekenisloos zijn.
op m'n 24ste verjaardag (zo oud was ik toen mijn man mij ten huwelijk vroeg) had ik het ook wel leuk gevonden, welke dag het is maakt uiteindelijk niet zo uit hoor... |
![]() |
||
mag wel eerder, maar niet aan te raden
![]() Citaat:
|
Verwijderd
|
Artikel 31 en 35.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW1.html Als ik het goed begrijp, mag het niet, tenzij zijn vriendin zwanger is én de vier ouders ermee instemmen. Ik weet niet wat die ''gewichtige redenen'' precies zijn, maar liefde zal er wel niet onder vallen. |
![]() |
|
Ik zou liever niet ten huwelijk worden gevraagd op mijn verjaardag. Dat zou voor mij toch een romantische dag moeten zijn en daar zou ik van willen genieten met mijn vriend samen, niet met ook nog een berg familie.
||
Citaat:
![]() Kanttekening is wel dat we geen gelegenheid hadden om mijn verjaardag uitgebreid te vieren; het huis lag over de kop. Mijn ouders zouden die dag langskomen, maar hebben afgebeld vanwege de rugklachten van mijn moeder. Ze vonden het wel een beetje vreemd dat wij erop stonden dat we dan bij hen langs zouden komen.
|
Volk en Miekmuis: hebben jullie op je verjaardag dan van 's ochtends tot 's avonds constant een héle hoop familie op bezoek?
![]() ![]() mijn man heeft mij ten huwelijk gevraagd bij mijn grootouders thuis, toen we samen in de tuin stonden te knuffelen, en daarna kwam nog half de familie bij mijn grootouders op bezoek en hebben we het gelijk aan (bijna) iedereen verteld en champagne gedronken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind ten huwelijk gevraagd worden op je verjaardag net zo iets als trouwen met kerstmis. Er zijn mensen die dat leuk vinden, maar ik heb mijn feestmomenten het liefst zo veel mogelijk verspreid over het jaar. Dus op mijn verjaardag vieren we mijn verjaardag, en op een andere dag vieren we dat we ons verloofden en weer op een andere dag dat we iets kregen en op een andere dag dat we het huwelijk in traden. Ik zou ook het gevoel hebben dat hij me de verloving cadeau doet (ook al bedoelt hij het misschien niet zo), en ik vind niet dat een verloving zo moet voelen. Maar ik ben ook raar, ik wil sowieso niet ten huwelijk gevraagd worden, ik vind dat het een besluit is dat je samen moet nemen. |
![]() |
|
Ik ben gevraagd toen ik barstende koppijn had en zei dat ik maar ff een middagje op bed ging liggen. Hij heeft toen stiekem lekker eten gemaakt en een heel mooi bord opgemaakt met in het midden een ring.
Ik was wel heel verbaasd ![]() ![]() We gaan januari 2012 trouwen. Het wordt een winterthema. ![]()
|
![]() |
Oké, ik had helemaal niet verwacht dat dat toch zoveel gedaan wordt! Ik zou zelf het liefst gevraagd worden als ik met mijn lover echt een moment alleen had en dat we er dan ook samen nog van konden genieten en romanties en dergelijke. Familie komt later wel. Maar ik ben ook abolsuut geen familiemens.
|
![]() |
|
Mijn neef heeft zijn vriendin/vrouw ten huwelijk gevraagd op een heel groot familiefeest waar in totaal wel 100 mensen waren. Was tegelijk om zijn verjaardag te vieren (hij werd 30, m'n oom 60 en m'n oudoom 90 daarom was het zo'n groot feest). Vond het wel tof eigenlijk. Genante is wel dat ze nu na minder dan een jaar getrouwd geweest te zijn uit elkaar zijn, dat lijkt me dan wel lastig om uit te leggen aan alle familie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kun je dus alleen doen als je het antwoord al héél zeker weet. |
![]() |
|
Ik zou het zelf ook nooit doen en niet willen. Als m'n vriend me ooit vraagt (wat wat mij betreft ook niet hoeft want ik vind het idd een beslissing die je samen maakt) wil ik het liefst gewoon met z'n tweetjes zijn en tijd hebben voor elkaar (en dus ook niet een verjaardag waar in korte tijd visite op de stoep kan staan ofzo).
||
Citaat:
![]() ![]() je vraagt toch niet iemand ten huwelijk als je het er nog nooit over gehad hebt, als je niet weet hoe je partner daar tegenover staat ... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, dat gaat bij mij vast niet lukken, want a) ik weet toch al dat als vriendlief en ik samen blijven, we over een jaar of 3 vast wel gaan trouwen, en we vragen elkaar nu al om de zoveel tijd voor de gein, en b) ik heb een conservatief vriendje die het volgens mij heel leuk zou vinden om mij 'echt' ten huwelijk te vragen met ring enzo, of c) te vinden dat ik hém dan maar ten huwelijk moet vragen als ik zo feministisch ben ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben niet gevraagd en ik heb hem ook niet echt gevraagd, we hebben gewoon samen besloten dat we zouden gaan trouwen en toen hij op het punt stond voor twee maanden naar de VS te gaan hebben we besloten dat ik in die twee maanden de papieren etc zou regelen om in ondertrouw te kunnen gaan. Ik heb het aanzoek ook niet gemist ofzo, vind hoe het gegaan is echt prima
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
bij ons was het eigenlijk zo dat we al wel ongeveer wisten wanneer we zouden gaan trouwen, namelijk een tijdje nadat ik ook vast werk had gevonden, dus de moment dat ik was afgestudeerd wist ik wel "dat hij het zo ongeveer wel zou gaan vragen binnenkort", want ik wist dat we na mijn afstuderen wel binnen het jaar getrouwd zouden zijn, ik wist alleen niet hoe lang de verloving precies zou duren, zeg maar ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 17-09-2010 om 14:55. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() /blaat ik kan het niet goed formuleren geloof ik ![]() |
![]() |
|
Ik vind dat je verloofd bent op het moment dat er een datum besproken wordt (of de maand waarin, datum hoeft niet precies op de dag zelf). En ik denk dat dat ook een heel mooi moment kan zijn: 'zullen we gaan trouwen? Wanneer dan?' etc.
Dus dan kun je altijd wel de intentie gehad hebben om te gaan trouwen, maar op het moment dat je het áfspreekt ben je pas verloofd. Neemt niet weg dat ik het superlief vond dat m'n man een echt aanzoek had gedaan. ![]() @ Kaa: begrijp ik nou goed dat je pas sinds kort verloofd bent? Gefeliciteerd dan!
|
Verwijderd
|
Hmmm ik zie de romantische meerwaarde van elkaar eeuwige trouw beloven zeker in, maar zou dat nooit van mijn leven willen doen ten overstaan van vrienden/ familie. Het hele ceremonieel en het gedoe om trouwen heen zou me ontzettend tegenstaan. Eeuwige trouw beloof je elkaar wanneer verstrengeld in elkaars armen ligt in een prachtige slaapkamer, niet in een kil gemeentehuis met een hakkelende ambtenaar van de burgerlijke stand voor je neus en ten overstaan van je familie die je plichtmatig een paar keer per jaar ziet.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() We zijn dus heel klein getrouwd, in het gemeentehuis, in een prachtige kamer, geen enorm uitgebreid verhaal van de ambtenaar (ik kan er niet tegen wanneer ambtenaren doen alsof ze het bruidspaar echt door en door kennen). Daarna hebben we met z'n 10'en uitgebreid koffie gedronken en taart gegeten, om vervolgens met z'n allen uitgebreid te gaan eten. Als ik het nog eens over zou moeten doen, zou ik weer precies hetzelfde doen. En als we ineens behoefte krijgen aan een groot feest met alle familieleden en vage kennissen, dan geven we gewoon een groot feest wanneer we 10 jaar getrouwd zijn ofzo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kijk als hij me nou zou vragen terwijl we nog helemaal niet bedacht hebben dat we binnen een jaar gaan trouwen, dan zou ik het wél weer geinig vinden - maar dan meer op zo'n manier van, "oh laten we morgen naar Italië liften en daar gaan trouwen", dan had ik het namelijk niet verwacht ![]() Maar goed, wat ik zei, ik vermoed dat dit vriendje precies zou doen wat die van jullie hebben gedaan, en dan zeg ik vast geen "nee" uit principe, hoor. Tenzij hij het over de radio doet of via een tekstvliegtuigje ofzo. Of in een hart van bloemblaadjes. Zelfs ik vind het leuk als hij stiekem een mooie ring voor me heeft uitgezocht en een romantische avond plant, hoor ![]() Laatst gewijzigd op 17-09-2010 om 21:55. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier in België is er een nieuw programma op tv: zo zijn wij getrouwd. Waar 4 bruiden elkaars huwelijk gaan beoordelen op de ceremonie, de bruid zelf en het feest. Vorige week lag ik in een deuk, echt zo'n bekakt wijf dat alles zat af te keuren 'want ik ben dan ook in de meest chique restaurants aan de côte d'Azur geweest', 'dat is goedkope cava',... En dan zo'n mens dat maar niet begreep dat iemand niet voor de kerk wilde trouwen, 'want dat hoort erbij'. De bekakte trouwde in Zuid-Frankrijk, echt een show-huwelijk, miljaar. Maar het eten was niet goed geregeld, want er was te weinig lams zodat sommige mensen toch voor de garnalen moesten gaan. En het dansfeest was een fiasco. Een van de anderen trouwde in 50-stijl, met een zelfgemaakt paars/roze jurk, prachtig <3 maar die trouwde dus niet voor de kerk, dus dat was al not-done. Ik heb me ziek gelachen. Deze week was er een homohuwelijk bij, maar ik ben vergeten te kijken, zondag nieuwe kans.
Maar ik ben wel gaan nadenken over mijn eigen huwelijk, als dat er ooit van komt ^^ Ik wist dat ik Middeleeuws wou gaan, maar dat lijkt me steeds leuker. Bos, kasteel of ruïne, middeleeuwse aankleding, valk die de ringen aanvliegt, banket met zwijn aan het spit, riddergevechten, jongleurs,... geweldig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
denk er ook aan om eventueel wat bestaande accesoires (ketting bv) mee te nemen. Zo kwam ik erachter dat mijn heel goedkope kettinkje echt heel mooi stond bij mijn jurk
![]() ![]() Maar zelfs al wil je nieuw, dan kun je een beetje zien wat wel en niet mooi staat en dan kun je die ervaring meenemen als je nog sierraden gaat uitzoeken. Bij mij zaten de hoepelrok en de schoenen bij de aanschaf van de jurk in. Ik had een strapless BH mee en naadloos ondergoed (huidskleurig was niet echt nodig gezien het dikke materiaal van de jurk) Oh en wat spullen voor mijn haar om te kijken wat mooi was (los laten, opsteken, half om half)
|
Verwijderd
|
Omg, het is echt spijtig dat jullie geen VT4 hebben en die reeks niet kunnen zien... Die commentaar onder elkaar
![]() Edit: hier korte filmpjes ervan: http://www.vt4.be/zo-zijn-wij-getrouwd Edit: enorme cultuurshock dat Marokkaanse huwelijk. Wel vond ik het jammer dat de andere bruiden hun jurken niet aantrokken. Als ik een Middeleeuws feest zou geven en ik zou kleding huren/kopen, zou ik toch wel verwachten dat daar iets mee gedaan wordt. Nu niet direct van mijn oma en opa, maar wel van de rest. Laatst gewijzigd op 19-09-2010 om 18:32. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik moet bekennen dat ik het als gast ook niet erg leuk zou vinden als ik in een middeleeuwse jurk zou moeten
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind themabruiloften ronduit afgrijselijk, omg, en dan zeker je ringen laten aanvliegen door een valk en van die gastjes met nepzwaarden die er rondlopen
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar misschien heb je gelijk, maar dan heb ik zoiets van, leef je eens een keer in, zit niet zo vast in je dagelijkse sleur. Verwacht niet dat iedereen voor de kerk in het wit trouwt en sta jezelf een keer toe iets nieuws te ervaren. Wie weet vind je het wel leuk... Ik denk dat de meesten schrik hebben om voor schut te staan, maar als iedereen er zo uitziet, dan maakt het toch niet uit? Dan sta je voor schut als je in je jeans bij wijze van bent gekomen. Wat dat betreft leef ik wel een beetje in een andere wereld, door larp. Ik hou ervan me te verkleden en een spelletje te spelen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #102 snowflakes | 476 | 17-10-2009 10:10 | |
De Kantine |
[Trouwtopic]"verboden toegang voor katje"-topic Verwijderd | 21 | 15-09-2008 11:07 | |
De Kantine |
Trouwtopic! Rabbi Daniel | 21 | 03-06-2002 21:12 | |
Lifestyle |
Trouwkleding.. Roos | 92 | 15-04-2002 22:20 |