Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2010, 17:54
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
hallo

Ik heb nu mijn externe hardeschijf ongeveer 1 jaar.
In die tijd heb ik hem al 2 keer moeten formatteren en nu vraagt hij dat weer.
Het is een WD My Passport Essential 500GB.
Sinds gisteren gaat mn laptop ongelofelijk sloom wanneer ik dat apparaatje erop aansluit en nu krijg ik bericht dat ik hem moet formatteren.
Ik weet niet waarom ik heb niks gedaan er zit hooguit maar 30GB aan spellen op maar opeens moet ik alles wat erop staat formatteren zonder dat ik nog wat bestanden kan redden.
Komt dit omdat ik gewoon een kutmerk heb gekocht of doe ik iets verkeerd?
Is er een mogelijkheid om mijn bestanden nog te redden bijvoorbeeld d.m.v. systeemherstel?
ik ben echt schijtziek van dat ding
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2010, 19:20
Daantjer
Daantjer is offline
Heb jij hem geformatteerd in FAT32, want hij moet in NTSF, je kan ook terug gaan naar de winkel voor een nieuwe...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 19:55
jacobdb
jacobdb is offline
zover ik weet kan je een hard disk formatteren in alles wat je will NTSF,ext4,ZFS,ect
Oud 10-09-2010, 20:35
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Het gaat niet hoe ik hem wil formatteren.
Het is dat ik het niet wil maar er staat dat het moet gebeuren en ik kan niet meer aan mn bestanden komen van mn HD.
Hoe komt dit en hoe kan ik ervoor zorgen dat het niet meer gebeurt?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 20:54
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Het gaat niet hoe ik hem wil formatteren.
Het is dat ik het niet wil maar er staat dat het moet gebeuren en ik kan niet meer aan mn bestanden komen van mn HD.
Hoe komt dit en hoe kan ik ervoor zorgen dat het niet meer gebeurt?
Lees mijn post
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 09:48
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Lees mijn post
Maar dat is niet het goede advies. zowel FAT32 als NTFS kunnen. FAT32 is zelfs nog de standaard waarmee externe harde schijven geleverd worden aangezien die door alle OS'sen gelezen en beschreven kunnen worden (NTFS is bijvoorbeeld niet 100% compatibel met OS/x). En FAT32 of NTFS of wat dan ook, dat maakt niets uit voor het probleem dat de topicstarter heeft.

Heb je de schijf misschien al eens op een andere pc aangesloten? Dit kan je proberen en kijken hoe hij reageert, want het is niet normaal dat hij alleen maar aangeeft dat hij geformatteerd moet worden.

WesternDigital is verder een prima merk, maar het kán zijn dat je een slechte schijf hebt natuurlijk. Daar heeft elk merk weleens last van helaas.
Oud 12-09-2010, 14:49
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Nou ja ik heb hem geformatteerd

alles weg

Ik hem in NTFS geformatteerd want er stond dat dat standaard was ofzo.
Ik kon ook kiezen uit exfat.
Wat is eigelijk het verschil het is tog allebei gewoon alles op de schijf verwijderen?
Heb de schijf trouwens ook op een pc uitgeprobeerd maar daar deed hij hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:42
Eryc
Eryc is offline
Citaat:
Wat is eigelijk het verschil het is tog allebei gewoon alles op de schijf verwijderen?
Heb de schijf trouwens ook op een pc uitgeprobeerd maar daar deed hij hetzelfde.
Alles altijd weg: Ja
Er is wel degelijk een verschil:
Bij FAT32 kan een bestand niet groter zijn dan 4GB, en de totale grootte van de schijf mag maximaal 32GB zijn. Fat mist de mogelijkheid om beveiliging in te stellen, d.w.z.: iedereen op de computer kan alle mappen lezen die op de schijf staan.
NTFS is de nieuwe standaard (voor Windows) en bevat de beveiliging, en de mogelijkheid om fouten in de schijf automatisch te herstellen (schijfcontrole). De nieuwe (grote) harde schijven zijn meestal NTFS geformatteerd bij aanschaf. Het beste is het ook om dat zo te laten, en terug te formatteren indien nodig.

Suc6
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten