Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2010, 16:36
Koekenpan
Koekenpan is offline
Ik moet voor Drama een scene schrijven. Het moet maximaal
zo'n 5 minuten duren en het onderwerp moet een kinder probleem zijn.
Met een kinder probleem bedoel ik als onderwerp bijvoorbeeld dat één van de kinderen een huisdier wilten de rest van de familie wilt dat niet.

Ik heb al zitten denken maar ik kan maar niets bedenken.
Heeft iemand een leuk idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2010, 16:48
Em.
Em. is offline
Een kind wil een [interessant klinkende naam uitgestorven dier] als huisdier. Deze heeft hij vandaag toevallig tot leven gewekt bij scheikunde en vastgebonden aan het tuinhekje. Vader heeft gister het hekje geverfd in [interessant klinkende roodtint] en is bang dat de verf eraf bladert doordat het [dier] de neiging heeft golfballetjes te spugen als iets 'm niet bevalt. Vader is bang dat [dier] de [roodkleur] niet bevalt en dat hij het hekje opnieuw zal moeten verven. Hierna begint hij na te denken over welke kleur dan, een [moeilijke blauwtint] een [iets van groen] of toch paars? Kind blijft doorjengelen dat hij het dier wel wilt houden, maar dat, als ze hem aan het tuinhekje vastbinden, dat [dier] dan wel moet kunnen meebeslissen over de kleur. Broer komt erbij met z'n voetbal (die hij door de hele halve ruimte trapt) en vindt dat ze een kleur moeten kiezen die past bij de kleur van [dier]. Moeder loopt ondertussen te stressen, want ze rookt altijd Javaanse Jongens en ze is die op dat moment kwijt. Vloekt op alles met [vreemd oudbollig scheldwoord]. Broer wordt gek en gaat buiten voetballen tegen het hekje. Vader begint te gillen over zijn verf. Moeder begint tegen vader te gillen omdat vader gilt. [Dier] begint golfballetjes te spugen en het kind trekt zich terug op zijn kamer waar hij de Javaanse Jongens uit z'n kontzak haalt en die op begint te roken.

Zoiets?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 18:08
Koekenpan
Koekenpan is offline
Mega goed! Alleen 1 probleem ik heb net dat onderwerp aan de leraar gemaild en en ik vind het ontzettend erg om te zeggen maar ik heb net gehoord via de mail dat je dat onderwerp niet meer mag gebruiken.
Dus geen huisdieren..

Wat nu?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 11:52
Verwijderd
Als het echt van alles mag zijn....

Kind wil graag koken/bakken, en gaat dus appeltaart proberen te maken. Daarvoor heeft het álle appels die famillie thuis had liggen gebruikt. Broer komt thuis, en wil graag een appel eten. Omdat er geen appels zijn wordt broer boos op het kind. Kind en broer gaan ruzie maken. Moeder komt thuis, en trekt ze uit elkaar, en wil weten wat er aan de hand is. Kind legt uit dat het appeltaart maakt, en dus appels heeft gebruikt. Broer legt uit dat hij graag een appel wil eten, maar dat er geen appels zijn. Moeder besluit het op te lossen door broer naar de supermarkt te sturen om nieuwe appels te kopen, en gaat praten met kind. Kind mag niet zomaar alle appels gebruiken etc.... Dan komt vader thuis, en ontdekt dat de appeltaart in de oven staat te verbranden. Vader wordt dan boos op moeder omdat die niet heeft gekeken naar de appeltaart, die nu dus verbrand is.

En dan bedenk je daar een leuk einde bij . Dat moeder dan denkt, dan bak ik wel appeltaart ofzo xD.

(Alhoewel ik die van Em. leuker vond. )
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Als het echt van alles mag zijn....

Kind wil graag koken/bakken, en gaat dus appeltaart proberen te maken. Daarvoor heeft het álle appels die famillie thuis had liggen gebruikt. Broer komt thuis, en wil graag een appel eten. Omdat er geen appels zijn wordt broer boos op het kind. Kind en broer gaan ruzie maken. Moeder komt thuis, en trekt ze uit elkaar, en wil weten wat er aan de hand is. Kind legt uit dat het appeltaart maakt, en dus appels heeft gebruikt. Broer legt uit dat hij graag een appel wil eten, maar dat er geen appels zijn. Moeder besluit het op te lossen door broer naar de supermarkt te sturen om nieuwe appels te kopen, en gaat praten met kind. Kind mag niet zomaar alle appels gebruiken etc.... Dan komt vader thuis, en ontdekt dat de appeltaart in de oven staat te verbranden. Vader wordt dan boos op moeder omdat die niet heeft gekeken naar de appeltaart, die nu dus verbrand is.

En dan bedenk je daar een leuk einde bij . Dat moeder dan denkt, dan bak ik wel appeltaart ofzo xD.

(Alhoewel ik die van Em. leuker vond. )
of het mislukt en de hele keuken zit onder het ei, en de moeder flipt en de hond komt de restjes aflikken
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 18:15
Verwijderd
Nou ja, precies
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 19:30
Koekenpan
Koekenpan is offline
Aargh vandaag weer na een lange tijd les gehad. Keurt ze het stukje met de appeltaart fout.
Reden: Het is te voorspellend..

Omg wat nu? Volgende week moet het af zijn voor een cijfer.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 11:47
Verwijderd
Het moet dus ook nog eens een keer niet voorspelbaar zijn?? Leuke lerares heb jij .
Goed, laat ik eens even nadenken...
Volgende poging:

Kind mag een nachtje alleen thuis blijven, want vader en moeder moeten naar weet ik veel waar toe. Kind belooft plechtig dat hij/zij op tijd naar bed gaat, en niet te veel gaat snoepen etc. etc.
Vader en moeder gaan weg, en kind gaat zich (natuurlijk) helemaal te buiten aan snoepjes, koekjes, chips en cola enzo. Kind ligt na een paar uur helemaal vol op de bank een film te kijken, terwijl het al heel laat is. Ondertussen is het al helemaal donker, en kind word nu toch wel een beetje bang, want hij/zij is immers helemaal alleen op de kat na.. Dus kind gaat een beetje met de kat spelen en knuffelen, zet muziek op, doet alle lichten aan en wat je verder wel niet allemaal doet om niet meer bang te zijn in het donker. Ondertussen is het een uur of 11, 12, en wordt het kind nu toch wel errruug moe. Kind denkt ik ga slapen, maar er komt iemand aan de deur morrelen. Kind hoort allemaal gepraat, en word ontiegelijk bang dat er inbrekers komen, of een seriemoordenaar .
Kind word nu zo bang dat het zich gaat verstoppen onder te tafel/bank/bed/wat dan ook. Uiteindelijk komen de mensen binnen, doen alle lichten aan, en vinden het kind. Kind gaat huilen, helemaal opgelucht want het zijn zn ouders die pech hadden gehad met de auto en dus lopend terug naar huis waren gekomen.

De ouders kunnen natuurlijk het kind troosten, of boos worden, of nog iets anders... Dat laat ik over aan je eigen fantasie .
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 18:42
Koekenpan
Koekenpan is offline
Volgens mij is dit echt een maand waar ik alleen maar pech in heb.
Het stukje van je is perfect Interglot alleen het lijkt teveel van wat iemand anders al heeft
uit de klas..

Alles zit tegen! En het is maandag al..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 18:21
Verwijderd
Mijn inspiratie is op
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 18:34
Em.
Em. is offline
Citaat:
Volgens mij is dit echt een maand waar ik alleen maar pech in heb.
Het stukje van je is perfect Interglot alleen het lijkt teveel van wat iemand anders al heeft
uit de klas..

Alles zit tegen! En het is maandag al..
Nou ja, in dat geval kent het kind het recept niet en stopt er allemaal random dingen in, de hond springt tegen alles op, de moeder is één magere graat vol stress en doorgelopen make-up, broer doet z'n helm niet af, moeder en broer beginnen te ruziën, vader doet geheimzinnig, de stroom valt uit, politie belt aan omdat vader schijnbaar een wietplantage heeft, de taart begin heel vreemd te ruiken, moeder begint te huilen, kind haalt taart uit de oven, politie biedt moeder glaasje water aan, hond springt overal tegen aan, water valt om, politie gaat koffie zetten voor stressende moeder (en vader, ondertussen), kind biedt stukje appeltaart aan, politie eet appeltaart, er blijkt wiet (van die plantage van vader) in de appeltaart te zitten, politie wordt high en gaat kinderliedjes zingen, samen met het kind, de hond blaft, de moeder huilt, broer jat stukjes taart en vader probeert z'n wiet te redden.

Tada.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 00:26
Verwijderd
Respect voor Em.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten