![]() |
||
Uit een recent topic
![]() Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ik wil geen piloot worden.
Volgens een aantal vrienden kan ik beter een aantal jaren wachten tot de technologie zo ver gevorderd is dat het goedkoper, veiliger en geen lidtekens achterlaat. Klopt het dat zo'n behandeling lidtekens achterlaat? ( op je oog )
||
Citaat:
Een week na de operatie mag je zelfs al weer in je ogen wrijven, ook al deed ik dat liever niet uit voorzichtigheid. Maar het mocht al wel.. Dus op nog langer termijn zullen je ogen wel weer helemaal in orde zijn.. Als je ouder wordt dan worden je ogen wel vanzelf slechter, maar de resultaten van de behandeling hebben daar geen invloed op. Laatst gewijzigd op 10-01-2009 om 00:27. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ooglaseren is hedendaags best veilig. Ik geloof dat ongeveer 80% in éénkeer tevreden is over de behandeling. De andere 20% moet terug komen voor een tweede behandeling maar of dat ook nog goed komt is dan nog maar de vraag. Wat Ieke ook al zegt; de lange termijn effecten zijn nog niet bekend. En tja als je je hele leven al een bril hebt waarom zou je daar dan ineens van af willen? Lang leve de bril!
|||
Citaat:
Citaat:
Je eigen onwetendheid op de experts projecteren is echter geen goeie reden... |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je doet gewoon iets, het is gewoon niet waar dat het exact hetzelfde is. Dat kan gewoon niet, er zitten altijd gevolgen aan alleen al om het feit dat je wat doet. Uiteraard kan het ook zo zijn dat er uiteindelijk blijkt niks mis te zijn, maar de voordelen wegen op dit moment niet op tegen de risico's in mijn afwegingen en een deel daarvan heeft te maken met dat we gewoon te weinig weten of er toch niet problemen te verwachten zijn. Als het gaat om iets wat gewoon behandeling behoeft is het uiteraard ook meteen een andere afweging, dat maakt ook wezenlijk verschil. En helaas is het zo dat je bij de geneeskunde de 20 jaar termijn moeilijk kan voorspellen omdat er toch weer dingen anders gaan en anders blijken te zijn dan we op dat moment denken. Dieren zijn geen mensen. Kan jij ze vragen of ze goed zien? Werkt hun lichaam hetzelfde als bij ons en maakt dan het feit 6 maanden vs 30 jaar uiteindelijk niet uit? Lopen die dieren tegen dezelfde medische problemen op (wat betreft hun ogen)? Dierproeven zijn zinnig, maar ze kunnen je niet overal antwoord op geven. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
(En je zegt echt tegen de verkeerde persoon dat ze het niet snapt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Iets medisch doen aan/op/in een menselijk lichaam = verandering (omdat je iets doet) = risico's op (onverwachte) complicaties, per definitie. De vraag is wat en hoe groot die risico's zijn en of ze dan opwegen tegen de voordelen. Je vergelijking met tattoo en arm afvallen gaat volledig mank, het is overgens ook niet zo dat een tattoo zonder risico's is en bovendien heb je hier ook nog eens iets gekozen waar uiteindelijk ook geen echt goed grootschaling onderzoek gedaan is naar bijvoorbeeld lange termijn risico's. Dat er (op korte termijn) ook best vervelende dingen kunnen ontstaan door een tattoo valt ook niet te ontkennen. Uiteraard mag iedereen zijn eigen persoonlijke afweging maken, van mij hoeven de ooglaserklinieken echt niet dicht.
|
Ik heb 1 jaar geleden mijn ogen laten laseren, ik was er tevreden mee maar de laatste tijd ben ik dat niet zo erg meer. Ik ben 2 weken terug bij een oogarts geweest en mijn scherpte is -1,25 dus mijn ogen zijn wel achteruit gegaan na de operatie, dit is op zich niet zo heel erg maar ik vrees dat het misschien meer wordt, ik hoop het niet. Iedereen praat vol lof over ooglaseren ik dacht dat je ook even de andere kant van het verhaal moest horen.
|
![]() |
||
Citaat:
Los daarvan weet ik niet of het wel met mijn ogen mogelijk is om ze te laten laseren. Ik zou het wel heel fijn vinden om goed te kunnen zien, als dat met een operatie mogelijk zou zijn, en ik zou zeker weten dat er geen complicaties zullen zijn (maar ja, dat weet je natuurlijk nooit zeker...), dan zou ik het misschien wel willen. Maar denk dat ik toch te bang zou zijn en dan maar een bril blijf dragen, ook al kan ik daar ook niet 100% mee zien.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ogen laseren Verwijderd | 74 | 15-10-2006 22:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lasercorrectie SWA | 23 | 12-03-2003 21:53 |