Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2010, 14:36
Verwijderd
heeeeiii

kun je ecoline&inkt en pastelkrijt ook op doek gebruiken, of gaat dat niet???

owja en wat is jullie mening, bij een schilderij, is het erg als je dan de bobbeltjes van het doek door de verf nog ziet? bij een acrylverfschilderij??

thaanxxx

x

Laatst gewijzigd op 30-08-2010 om 13:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2010, 18:25
Verwijderd
is er werkelijk niemand die dit weet of geprobeerd heeft??
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 18:43
Oezem
Oezem is offline
Nou het lijkt me niet handig, omdat het doek de ecoline enorm opzuigt waardoor het niet terecht komt waar het zou moeten zijn, of als het een dichtgeschilderd/dingest doek is neemt het het helemaal NIET op waardoor het ook niet blijft zitten (en met inkt net zo) en pastelkrijt kan vast, maar dan heb je waarschijnlijk HEEL ERG VEEL krijt nodig omdat het ruw materiaal is waardoor je krijt gewoon heel snel opgaat.

Maar ik heb het nooit geprobeerd, voor het originele effect kun je het natuurlijk altijd gewoon eens proberen, misschien wordt het ook wel heel leuk.

En het ligt heel erg aan het soort schilderij wat je maakt of ik het leuk vind dat je het doek nog ziet.
Oud 19-09-2010, 13:32
Verwijderd
Voor oliepastelkrijt gebruik ik altijd het liefst aquarelpapier, dat gaat niet zo snel bobbelen als gewoon papier. Of het op doek ook werkt weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 16:06
Verwijderd
en graffiti kan dat wel op doek??
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 17:15
Verwijderd
experi....
Met citaat reageren
Verwijderd
Je bedoelt spuitbussen? Dat kan op doek, ik heb hier een graffiti-werkje gekregen van een vriend hangen. Alcoholstiften kunnen ook prima op doek.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
experi....
Dat ook .

Gewoon doen, koop wat goedkope doeken in het kruidvat en leef jezelf uit.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 17:22
Verwijderd
goedkope doeken, waar vind ik die zo snel?
bij mij in het dorp zit wel een action, daar hadden ze hele grote doeken, maar nu is bijna alles wat ze er hebben voorbedrukt.
want naar mijn idee is graffiti niet iets dat op n a4tje thuishoort
en alcoholstiften?
wat zijn dat precies voor stiften dan?
daar heb ik echt nog nooit van gehoord
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 17:30
Verwijderd
www.google.nl

of

je gaat het kopen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 17:56
Verwijderd
Citaat:
goedkope doeken, waar vind ik die zo snel?
bij mij in het dorp zit wel een action, daar hadden ze hele grote doeken, maar nu is bijna alles wat ze er hebben voorbedrukt.
want naar mijn idee is graffiti niet iets dat op n a4tje thuishoort
en alcoholstiften?
wat zijn dat precies voor stiften dan?
daar heb ik echt nog nooit van gehoord
Als die voorbedrukte doeken goedkoop zijn, koop gewoon zo'n doek, ga er met wat gesso of latex overheen en leef jezelf alsnog uit.
En ik zei al: Kruidvat, om de zoveel tijd, meestal zeker tegen sinterklaas. Blokker idem. Schildersbenodigdheden winkels hebben meestal goedkopere en duurdere varianten.

Alcoholstiften zijn permanente stiften.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 18:07
Verwijderd
Bij de action hebben ze heel veel schildersspullen! Ik koop daar ook altijd mijn doeken. Ze hebben het in verschillende maten, ze hebben er verf, ezels, tekenspullen etc. en het is goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 02:51
Verwijderd
Of iets op doek 'kan' of niet hangt meer af van je skillz dan van het materiaal zelf.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Bij de action hebben ze heel veel schildersspullen! Ik koop daar ook altijd mijn doeken. Ze hebben het in verschillende maten, ze hebben er verf, ezels, tekenspullen etc. en het is goedkoop.
bij de action hebben ze in mijn dorp ook wel veel spullen, vooral die verf van van eyck vind ik fijn, allen jammer dat de olieverf daarvan niet meer te koop is.
ze hebben best veel verf enzo bij de action, maar doeken de laatste tijd echt steeds minder,

maar idd, wat mutant zegt zal ik ns in de gaten houden, rond sinterklaas hebben ze dat ws meer
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 15:41
Verwijderd
Ik was van de week bij de action en daar hadden ze nog veel. Zal er wel aan liggen waar het is geplaatst denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Ik was van de week bij de action en daar hadden ze nog veel. Zal er wel aan liggen waar het is geplaatst denk ik.
denk t ook, hoewel mijn dorp echt vergrijst, en naar mijn idee zijn er veel oude mensen die veel tijd hebben voor schilderen dus dat is dan ook wel weer vaag....

maarja in mijn favo stad zit ook n action
dan ga ik daar wel weer ns heen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:49
Verwijderd
Ze hebben deze week doeken voor 1 euro bij de bas.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 16:56
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
experi....

Inderdaad experimenteren.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 16:57
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
O en doeken van de action zijn rot, laat staan de verf. Die verf, daar kun je enkel mee verven, niet schilderen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 10:53
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik krijg die verf van de action niet eens uit de tube. Je hebt gewoon een kneedbaar blokje blauw in een tube dan, geen verf.
Reageren

Regels voor berichten