Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2010, 19:08
miesmo
miesmo is offline
ik en een vriendin hebben een probleempje zij mag niet met mij omgaan en ik niet met haar heel vaag maar hoe kunnen wij er voor zorgen dat onze ouders gaan praten??

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2010, 20:39
Missy
Missy is offline
> Liefde en Relatie.
Oud 07-10-2010, 20:46
AzN
AzN is offline
Mag ik vragen waarom jullie niet met elkaar om mogen gaan (van jullie ouders)?
Oud 07-10-2010, 21:33
Verwijderd
Inderdaad, ben eens wat duidelijker. Wat zijn de redenen dat jullie niet met elkaar mogen omgaan? Ik vind het nogal vreemd dat jullie beiden niet met elkaar om mag gaan. Meestal is het dat 1 persoon niet met de andere mag omgaan omdat deze zich "verkeerd" gedraagt.

Hebben de ouders met elkaar ruzie?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 18:58
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Hebben jullie verschillende "rassen" / geloof / opleiding en wat is jullie leeftijd? verdienen zijn of jouw ouders veel meer dan de andere ?
Oud 08-10-2010, 19:48
miesmo
miesmo is offline
Citaat:
Inderdaad, ben eens wat duidelijker. Wat zijn de redenen dat jullie niet met elkaar mogen omgaan? Ik vind het nogal vreemd dat jullie beiden niet met elkaar om mag gaan. Meestal is het dat 1 persoon niet met de andere mag omgaan omdat deze zich "verkeerd" gedraagt.

Hebben de ouders met elkaar ruzie?
onze ouders hebben geen ruzie maar zij heeft een jongen en die doet nogal raar tegen mij en mijn moeder weet dat enzo en haar ouders vinden het ook niet goed dat ik met haar omga
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 23:22
Em.
Em. is offline
Dus jouw ouders vertrouwen haar vriendje niet, maar haar ouders? Wat hebben die tegen jou/waarom denken ze dat jij kwalijk zou zijn voor hun dochter?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 10:16
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Je zou het heel direct kunnen vragen; (bereid jezelf van tevoren eventjes voor) en geef tegenargumenten.
Oud 09-10-2010, 20:06
miesmo
miesmo is offline
Citaat:
Dus jouw ouders vertrouwen haar vriendje niet, maar haar ouders? Wat hebben die tegen jou/waarom denken ze dat jij kwalijk zou zijn voor hun dochter?
ik weet niet wat hun tegen mij hebben maar zij zit nu ook in een dipje want haar vriend heeft het uitgemaakt maar nu gaat het dan misschien beter tussen onze ouders ik weet het niet
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 20:06
miesmo
miesmo is offline
Citaat:
Je zou het heel direct kunnen vragen; (bereid jezelf van tevoren eventjes voor) en geef tegenargumenten.
ik bereid me altijd voor op gesprekken
maar ik weet niet hoe ze dan zouden reageren als we het direct zouden vragen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 00:30
hookee
hookee is offline
Citaat:
ik bereid me altijd voor op gesprekken
maar ik weet niet hoe ze dan zouden reageren als we het direct zouden vragen
Ja jeetje, het onderwerp is ter sprake gekomen toen je ouders je vertelden dat je niet met haar mocht omgaan. Dat was misschien een uitstekend moment geweest om de prangende vraag: "waarom niet?" te stellen.
Hoe moeten wij nu weten wat er in hun hoofd speelt?
Bij het antwoord "daarom" of "dat weet je best" zul je even door moeten vragen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 17:22
miesmo
miesmo is offline
Citaat:
Ja jeetje, het onderwerp is ter sprake gekomen toen je ouders je vertelden dat je niet met haar mocht omgaan. Dat was misschien een uitstekend moment geweest om de prangende vraag: "waarom niet?" te stellen.
Hoe moeten wij nu weten wat er in hun hoofd speelt?
Bij het antwoord "daarom" of "dat weet je best" zul je even door moeten vragen.
dat heb ik gedaan maar dan zeggen mijn ouders bekijk het maar ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 18:47
Em.
Em. is offline
Ik zou echt a la dramaqueen zeggen 'NOU als er geen reden is dan ga dús lekker wel met haar om!' en dan heel erg boos en verontwaardigd kijken. En vervolgens niets van mijn ouders aantrekken tot ze een goede reden verzonnen (die ik natuurlijk wel heel puberaal zou verwerpen, maar dat terzijde).

Ik weet niet of het de goede oplossing is, maar ik zou me in ieder geval niet zomaar laten afschepen met een 'daarom'.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 19:49
hookee
hookee is offline
Citaat:
dat heb ik gedaan maar dan zeggen mijn ouders bekijk het maar ofzo
Tsja, als je ouders wllen dat jij je ooit volwassen gaat gedragen moeten ze natuurlijk wel het goede voorbeeld geven. "Daarom" is op jouw leeftijd geen valide antwoord meer, daar mag je ze best (tactvol) op wijzen. Je bent inmiddels op een leeftijd waarop je een normale discussie met je ouders kunt aangaan.
"Bekijk het maar" zou echter kunnen duiden op iets wat al vaker besproken is. Dat het antwoord je niet aanstond wil niet zeggen dat het geen valide reden is.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 19:19
Verwijderd
Doet je vriendin iets wat fout is? Bijvoorbeeld roken, gebruikt ze drugs. Is ze nog laat op straat te vinden. Dit kunnen allemaal factoren zijn die meespelen. Ik kan soms ouders best snappen dat ze niet willen dat bepaalde kinderen met hun kinderen omgaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten