Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2010, 21:41
gertjetop
gertjetop is offline
Momenteel ben ik bezig met de HAVO en heb het profiel N&G met scheikunde, natuurkunde, biologie, nederlands, engels, geschiedenis, wiskunde A en maatschappijleer.
Alleen vroeg ik mij af, omdat ik niet erg goed in natuurkunde ben en het erg moeilijk vind om een ander vak bijvoorbeeld Economie of Duits te kiezen zonder dat mijn profiel veranderd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2010, 12:50
Verwijderd
Je doet Natuur en Gezondheid. De verplichte vakken zijn dan de gemeenschappelijke vakken en wiskunde A, Scheikunde, Biologie en een keuzevak. Natuurkunde kun je dus laten vallen, je hebt geschiedenis als keuzevak neem ik aan.
Dus in feite kun je het gewoon laten vallen. Als je daarvoor een ander vak wil, dan kan dat vast wel geregeld worden.

Als je economie erbij kiest word je profiel ook automatisch een economie en maatschappij profiel. Maar je kunt zelf aangeven onder welk profiel je wil blijven. In dat opzicht moet je kijken wat je sterke vakken zijn. Als je beter bent in geschiedenis en economie dan in scheikunde kun je beter E&M nemen, want dan heb je namelijk minder gedoe met onvoldoende staan voor profielvakken e.d.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 16:27
gertjetop
gertjetop is offline
Maar in principe heb je voor het profiel Natuur en Gezondheid alleen Biologie, Scheikunde en in mijn geval Geschiedenis nodig? Ik doe nou HAVO via de VAVO en daar probeer ik in 2 jaar mijn HAVO te halen, maar aangezien ik op het examenjaar van de MAVO geen Biologie, Scheikunde en Natuurkunde heb gedaan moet ik deze het 1e jaar nog allemaal halen om ze vervolgens volgend jaar weer te gaan doen. Scheikunde gaat mij tot op heden heel erg goed af in tegenstelling tot Natuurkunde wat echt heel slecht gaat. Weet ook nog niet zeker of ik Economie ga kiezen, want ik vind Duits opzich ook wel leuk om te doen.

iig bedankt voor je snelle reactie
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 18:11
Verwijderd
Dat was toeval

In principe heb je nodig voor Natuur en Gezondheid: Wiskunde, Scheikunde en Biologie. (En gemeenschappelijke vakken, en een keuzevak.)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 19:29
Eadlyn
Eadlyn is offline
Voor N&G is het natuurkunde of aardrijkskunde.. Dus als je geen natuurkunde meer wil, moet je aardrijkskunde nemen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 21:24
Rodawa
Rodawa is offline
Klopt, heb ik ook gedaan. Ik heb N&G zonder natuurkunde, maar met aardrijkskunde. Als keuzevak heb ik dan nog economie. In scheikunde ben ik helaas wel minder goed dan economie, maar goed. Veel minder goed zelfs. ;P Maar N&G zonder natuurkunde kan dus prima.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 23:06
gertjetop
gertjetop is offline
Ik heb ook geen Aardrijkskunde......dus dan kan ik niet Natuurkunde laten vallen ? Ik zou zelf graag een medische opleiding willen doen. Weet nog niet helemaal wat precies, maar is dat ook mogelijk met een ander profiel ?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 07:55
Infidel
Infidel is offline
Voor welke opleiding dan ook waar je biologie voor nodig hebt, heb je in 90% van de gevallen ook natuurkunde nodig. Dat is iets wat mijn klas (examenjaar) toen ook niet wist. Nu wil de helft in de zomer een natuurkundecursus doen om toch nog een medische studie te kunnen doen.
Oud 06-10-2010, 13:06
Verwijderd
Als je een medische opleiding wil gaan doen zou ik inderdaad Natuurkunde houden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 19:16
Juxienn
Juxienn is offline
Citaat:
Je doet Natuur en Gezondheid. De verplichte vakken zijn dan de gemeenschappelijke vakken en wiskunde A, Scheikunde, Biologie en een keuzevak. Natuurkunde kun je dus laten vallen, je hebt geschiedenis als keuzevak neem ik aan.
Dus in feite kun je het gewoon laten vallen. Als je daarvoor een ander vak wil, dan kan dat vast wel geregeld worden.

Als je economie erbij kiest word je profiel ook automatisch een economie en maatschappij profiel. Maar je kunt zelf aangeven onder welk profiel je wil blijven. In dat opzicht moet je kijken wat je sterke vakken zijn. Als je beter bent in geschiedenis en economie dan in scheikunde kun je beter E&M nemen, want dan heb je namelijk minder gedoe met onvoldoende staan voor profielvakken e.d.
Is het niet zo dat je met een Natuur profiel meer kan?
Zo ja, dan zou ik het een Natuur profiel houden .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten