Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Hoe eet jij een tompouce?
Eerst het dakje erafhalen, opeten, en daarna de rest. 22 52.38%
Erin bijten tot de room er tussenuit valt. 6 14.29%
Niet. 11 26.19%
Dat is toch die kat? 3 7.14%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2010, 21:03
Verwijderd
Beantwoord de poll, dan zetten we weer een stapje dichter bij de oplossing op de Grote Vragen des Levens!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2010, 21:08
Verwijderd
Anders, namelijk: ik probeer hem krampachtig min of meer netjes te eten met een gebaksvorkje, en dat mislukt altijd.

Eerst het dakje eraf halen en opeten zou het evenwicht verpesten. Maar ik ben van plan om bij mij eerstvolgende tompouce het dakje onderop te leggen, ik denk dat dat wel gaat werken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 21:10
Verwijderd
Ik vind het niet lekker maar bij mijn ouders eten ze het met een vorkje en een mesje en halen ze het dakje er af. Dacht ik Volgens mij is de tompouce nooit een groot favoriet geweest.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 21:16
Verwijderd
Ik eet hem horizontaal. Maar om die reden neem ik eigenlijk nooit een tompoes. Ik kies eigenlijk altijd voor iets anders, vooral om de hanteerbaarheidsreden
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 21:27
Verwijderd
Zonder bestek haal ik eerst het dakje eraf, met een vorkje leg ik hem op zn zijkant en dan is hij prima te eten zonder knoeien
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 21:31
Verwijderd
Niet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 21:31
Verwijderd
ik haal het dakje eraf, eet de room op en bewaar het dakje voor het laatste moment want het dakje is het meest lekker.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 21:47
Verwijderd
Ik haal met behulp van een vorkje het dakje er zo af dat ongeveer de helft van de room ook mee komt, en dan eet ik dat eerst op, dan eet ik meestal nog een paar hapjes room zonder bodem, en dan eet ik de bodem met de rest van de room. Dakje en bodem eet ik gewoon alsof ik een cracker zou eten, dus zonder vorkje ofzo, gewoon uit de hand. Ik heet eerst het dakje, want ik vind dat het minst lekker Soms eet ik ook het dakje zonder room en dan lepel ik alle room van de bodem, want die room is het lekkerst.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 21:52
Verwijderd
Ik mis de optie: "Eerst het dakje eraf halen, en die dan opeten ná de rest van de tompouce".
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 21:53
Verwijderd
Ja Noodles had nog wel iets creatiever kunnen zijn qua poll-opties!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Ik mis de optie: "Eerst het dakje eraf halen, en die dan opeten ná de rest van de tompouce".
Idd, ik ken veel mensen die de bodem als eerst verorberen, en dan het dakje + alle room
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 22:07
AzN
AzN is offline
Dakje in m'n ene hand en de bodem (met de custardpudding erop) in m'n andere hand, vervolgens om en om 'n hapje van 't ene en 'n hapje van 't andere nemen .
Oud 09-10-2010, 22:42
Em.
Em. is offline
Dakje eraf halen, room er half afschrapen, beginnen bij de onderkant, onderkant half opeten, aan room beginnen, onderkant helemaal opeten, aan dakje beginnen, alle room opeten, dakje opeten. Vingers aflikken.

Maar ik heb dan ook nog nooit een tompoes gegeten bij Hooggeëerd Gezelschap (lees: andere mensen/visite/geen eigen gezin) waarbij ik enigszins netjes probeer te eten.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Ja Noodles had nog wel iets creatiever kunnen zijn qua poll-opties!
Ik probeerde hem nog aan te passen maar dat kan niet meer!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 00:48
Verwijderd
anders, namelijk : ik haal het kapje eraf, deel de room door 2 helften en smeer de beide helften in met de room. Dan eet ik eerst de onderkant op, het lekkerste stuk met glazuur bewaar ik voor het laatst. Dit eet ik gewoon met mijn handen.
Laatst was er iets over etiquette op tv, en daar werd verteld dat de juiste manier om een tompoes te eten is door hem op zijn zijkant te leggen en dan met een vork stukjes eraf halen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 03:30
Sherlock
Sherlock is offline
Ik sla hem eerst tot hij vloeibaar is en drink het dan door een rietje.
Oud 10-10-2010, 08:03
Verwijderd
Niet. Maar toen ik het eerst nog wel at dan haalde ik eerst het dakje ervan af, at het room met de onderkant op en dan at ik vervolgens het dakje.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 08:58
Verwijderd
Ik vis met mijn vorkje de room tussen de dekseltjes uit tot ik een soort brug heb en dan eet ik één pijler op, dan valt hij om, eet ik het dakje, eet de andere pijler en als laatste de onderkant.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 09:09
Mr. Macphisto
Mr. Macphisto is offline
Met een mes verticaal in het midden snijden, en dan opeten
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 09:30
Naimin
Naimin is offline
Heey heb je naar Ik hou van Holland gekeken

Ik haal altijd eerst de bovenkant eraf en eet die als eerste op.
Daarna pas de onderkant, die is zo lekker smeuďg.
Ik hou van tompoezen
Oud 10-10-2010, 09:48
Verwijderd
ik leg hem altijd op z'n zij, zodat ik hem kan snijden met mijn vorkje zonder dat het prutje in het midden er aan alle kanten uit loopt. precies zoals de etiquette
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 09:51
Verwijderd
Hangt van m'n bui af. Meestal doe ik 'm horizontaal door midden en eet dan de twee helften, met de roze kant als laatst want die is het lekkerst. Maar soms heb ik zin om er een rotzooi van te maken en dan neem ik er gewoon happen van zodat de room eruit tieft enzo.

Tevens heb ik door dit topic nu heel veel zin in een tompouce, dus die ga ik straks halen.

[edit] Verdammt, het is zondag dus alle fatsoenlijke bakkers in de buurt zijn dicht

Laatst gewijzigd op 10-10-2010 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 14:36
marrel
marrel is offline
IHVH vraag
Maar eerst het dakje eraf en dan de rest. Verder niet m'n favo gebak. Wel als er keuze is neem ik iets anders.
Oud 10-10-2010, 14:37
Verwijderd
Citaat:

[edit] Verdammt, het is zondag dus alle fatsoenlijke bakkers in de buurt zijn dicht
zoiets dacht ik al, dan morgen maar?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 14:43
Verwijderd
Citaat:
ik haal het dakje eraf, eet de room op en bewaar het dakje voor het laatste moment want het dakje is het meest lekker.
Dit doe ik dus ook
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2010, 16:36
Verwijderd
Eerst het dakje er af halen en dan met de vork er stukjes van af halen en die opeten. Nadat ik dat allemaal in rap tempo heb opgegeten ga ik over tot de orde van de dag en begin ik met de rest van de tompouce door er kleine stukjes af te halen of gewoon de room er af te vorken. Daarna de onderkant of in combinatie met room.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 16:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Ik kocht vroeger vaak met een vriendin 4 tompoucen (voor de prijs van 3!) bij de HEMA in tussenuren. Dan gingen we die op het schoolplein opeten: ieder twee nomnom
Oud 10-10-2010, 17:50
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Ik hou van holland!
Oud 10-10-2010, 19:03
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Dat is toch die kat??
Oud 10-10-2010, 19:17
Verwijderd
Ik zal binnenkort een tompouce halen en een uitgebreid verslag hier plaatsen.

Tom de poes zucht
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 20:20
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Best wel erg eigenlijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak_TomPoes
Oud 11-10-2010, 01:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik hap gewoon. De room in het midden is zo dik dat het er niet meteen uitflikkert, dus als je wat happen room neemt van de zijkant is er niks aan de hand en krijg je de full-on 3-lagen-tompouce ervaring.
Oud 11-10-2010, 09:48
Verwijderd
Citaat:
ik ook!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 10:03
Rationeel
Rationeel is offline
een tompouce is juist één van de makkelijkere gebakjes. een bossche bol, dát is naar.

dakje eraf en naar binnen schuiven, dan de bodem + vulling naar binnen schuiven. kruimels van het bordje af vegen en die kan zo de kast weer in...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 10:51
snoopy
snoopy is offline
Ik eet een tompouce altijd met m'n handen En dan neem ik gewoon een grote hap met alles
Oud 11-10-2010, 11:04
Allure
Allure is offline
Citaat:
Wat is er mis met het woord 'lekkerst'?

Ik haalde het dakje eraf, at dan het room op, dan de bodem en dan het dakje. Dat is wel jammer omdat de combinatie van room + roze juist zo lekker is. Tegenwoordig eet ik geen tompouce meer.

Als je alles in een keer wilt eten moet je 'm gewoon op z'n kant houden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Anders, namelijk: ik probeer hem krampachtig min of meer netjes te eten met een gebaksvorkje, en dat mislukt altijd.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 11:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Godsamme wat heb ik nu zin in veel tompucen
Oud 11-10-2010, 12:11
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Oud 11-10-2010, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Godsamme wat heb ik nu zin in veel tompucen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 15:15
Allure
Allure is offline
...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Tom_Pouce_Dutch_pastry.jpg (124.2 KB, 2x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 15:57
Röps
Röps is offline
Optie 2 is wel schraal, ik doe het altijd volgens optie 1
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 17:32
Tink*
Tink* is offline
Ik eet dat nooit. Als ik het toevallig ergens krijg dan gaat het dakje er vaak al per ongeluk af en eet ik de rest in deeltjes met een vorkje.
Oud 12-10-2010, 10:07
Giles
Giles is offline
Eerst het dakje er af, dan de onderkant eten met af en toe een hapje dakje tussendoor.
Oud 12-10-2010, 10:39
Missy
Missy is offline
Citaat:
Ik hap gewoon. De room in het midden is zo dik dat het er niet meteen uitflikkert, dus als je wat happen room neemt van de zijkant is er niks aan de hand en krijg je de full-on 3-lagen-tompouce ervaring.
Zo doe ik het ook, ja.
Oud 12-10-2010, 13:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik stond net met een bak tompoucen in m'n hand, maar ik heb ze als een braaf meisje weer teruggelegd. Ik moest mezelf wel beloven dat ik dit weekend veel taart mag eten .
Oud 12-10-2010, 14:04
Verwijderd
Ik zou eens even een deal moeten sluiten met de bakkers in Nederland, want dit topic levert nogal wat €€€ voor ze op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten