Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2010, 13:17
Verwijderd
Gegroet!
Advertentie
Oud 24-12-2010, 13:17
Verwijderd
Wie heeft er berichten geplaatst?
Totaal aantal berichten: 501
Gebruikersnaam Berichten
N00dles 63
Little Phoebe 58
sann 56
Carn 37
Doux 33
Etmakas 33
Stefenootje 28
Absinthe 25
Pippeloen 19
*Miekje* 17
Martiño 17
Paranoide 17
Geel 16
White Trash 15
egon 9
Medeia 8
Trimm Trabb 8
Jaeger 8
Kazet Nagorra 7
Moesasji 7
Tink* 5
Dark Phoenix 3
IKBENBABSWEL 3
Lucky Luciano 2
Panopticon 2
Queasy 2
Rode Panda 2
Havock 1
Toon topic & sluit venster
Oud 24-12-2010, 13:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
58 get a life
Oud 24-12-2010, 13:21
Verwijderd
Tja, baantje zoeken dan maar?
Verwijderd
Citaat:
Tja, baantje zoeken dan maar?

Bijbaantje is toch wel te regelen?
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja Sherlock
Oud 24-12-2010, 13:23
Verwijderd
Jasper is op vakantie, dus ik speel even vervanger.
Oud 24-12-2010, 13:30
Verwijderd
Pheebs waarom ga je niet in een (karaoke)bar werken?
Oud 24-12-2010, 13:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, daarom

@Viv: ik zou niet weten waar hier een karaoke bar zit, zal ik je eerlijk zeggen.
Oud 24-12-2010, 13:32
Carn
Carn is offline
als je nu naar het uitzendburo gaat kan je waarschijnlijk morgen beginnen .
Oud 24-12-2010, 13:33
Verwijderd
Een bruine kroeg lijkt me wel geschikt voor jou, omdat er daar verwacht wordt dat je een grote bek hebt.
Oud 24-12-2010, 13:36
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?p=31200261

Vul eens in Carn, misschien heb ik nog iets geniaals gemist dit jaar.
Oud 24-12-2010, 13:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
als je nu naar het uitzendburo gaat kan je waarschijnlijk morgen beginnen .
Ja weet je wat het is met uitzendbureau's, ze gaan altijd af op mijn mavo en geven me debielen baantjes. No offence, maar ik kan echt wel meer dan aan een lopende band staan. Maar ze willen overal mbo of havo. Ik heb dat niveau wel, alleen niet op papier.
Oud 24-12-2010, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Ja weet je wat het is met uitzendbureau's, ze gaan altijd af op mijn mavo en geven me debielen baantjes. No offence, maar ik kan echt wel meer dan aan een lopende band staan. Maar ze willen overal mbo of havo. Ik heb dat niveau wel, alleen niet op papier.
Dan haal je dat papier.
Oud 24-12-2010, 13:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dan haal je dat papier.
Betaal jij?
Oud 24-12-2010, 13:46
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dat komt waarschijnlijk omdat werkgevers daar ook naar kijken en dat dus weer vragen.
Oud 24-12-2010, 13:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Een bruine kroeg lijkt me wel geschikt voor jou, omdat er daar verwacht wordt dat je een grote bek hebt.
Ik vind dit nog niet eens zo'n heel raar advies.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat komt waarschijnlijk omdat werkgevers daar ook naar kijken en dat dus weer vragen.
Dat snap ik. Maar ik ben veel slimmer dan mijn diploma zegt. Ik had toen gewoon nul zin in school.
Verwijderd
Citaat:
Betaal jij?
IB-groep.
Verwijderd
Ik denk dat je inderdaad een grote bek op de goede momenten hebt.
Oud 24-12-2010, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Dat snap ik. Maar ik ben veel slimmer dan mijn diploma zegt. Ik had toen gewoon nul zin in school.
Maar dat kan die werkgever ook niet ruiken.
Oud 24-12-2010, 13:48
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Sommige werkgevers / uitzendbureaus zijn best redelijk, als jij aangeeft dat je meer kunt, met goede argumentatie en een decent cv zijn er best mogelijkheden gok ik. Is ook een beetje afhankelijk van je eigen instelling, als je hun baantjes voor je laat selecteren gebeurt er waarschijnlijk niet zoveel.

Maar dat zeg ik zonder enige kennis van wat je al hebt gedaan / doet etc.
Oud 24-12-2010, 13:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind dit nog niet eens zo'n heel raar advies.
Lijkt me niet echt leuk. Mijn ouders doen dit al bijna hun hele leven. Misschien daarom.
En sowieso hou ik helemaal niet van dronken mensen.
Oud 24-12-2010, 13:55
Carn
Carn is offline
Wat heeft je opleidingsnivo nou weer te maken met bijbaantjes? Een bijbaantje is een bijbaantje; geen fulltime carrière. Ik heb ook schoongemaakt, in een magazijn en bijna 10 jaar bij de AH gewerkt voor de centen!
Oud 24-12-2010, 13:56
Verwijderd
Ja, en als je bang bent dat je je levenlang een 'bijbaan' moet doen, moet je gewoon een opleiding gaan doen.
Advertentie
Oud 24-12-2010, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Ik ben 5 jaar geleden bij mijn uitzendbureau binnengestapt, kon gelijk de volgende dag beginnen en werk er nog steeds
En ik heb nog minder opleiding dan jij. En ja in het begin moest ik ook kutwerk doen zoals schoonmaakwerk, maar daardoor komen er weer andere dingen op je pad die leuker zijn, zo vroegen ze mij bijvoorbeeld of ik een keer een voedingsdienst wilde overnemen in een verpleeghuis. En toen ging ik dat dus vaker doen en werd het steeds beter te hanteren werk (voor mij persoonlijk)

Ga gewoon naar het uitzendbureau, zeg dat je wil schoonmaken. Misschien sturen ze je eerst 2 keer op een dag ergens 2,5 uur naartoe. Dat is kut maar doe het gewoon, als je je van je beste kant laat zien dan krijg je meer werk, en zijn ze ook bereid meer dingen voor jou te doen (zoals het vinden van leuker werk).

maar goed dat heb ik al zo vaak gezegd. Je bent gewoon lui en je wilt niet werken.
Oud 24-12-2010, 13:58
Carn
Carn is offline
of een ROC-achtig iets waar je wat certificaten kan halen voor whatever je wil gaan doen.
Oud 24-12-2010, 13:59
Verwijderd
Precies, gewoon één of ander duf baantje gaan doen, in de avonduren een havo-diploma halen en dan kun je volgend jaar naar het hbo. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Oud 24-12-2010, 13:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb ook allemaal crappy baantjes gehad hoor. Ik wil nu iets leuks doen.

En ja, naar school gaan is een optie, maar nu niet.
Oud 24-12-2010, 14:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja luister, ik wil zoiets ook wel doen, vavo of een hbo test om de vavo over te slaan, maar ik woon met mensen die zeggen dat ik het niet kan en/of niet af ga maken.
En ik weet van mezelf ook heus wel dat ik niet genoeg discipline heb om huiswerk te maken.
Oud 24-12-2010, 14:02
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja luister, ik wil zoiets ook wel doen, vavo of een hbo test om de vavo over te slaan, maar ik woon met mensen die zeggen dat ik het niet kan en/of niet af ga maken.
En ik weet van mezelf ook heus wel dat ik niet gebog discipline heb om huiswerk te maken.
Jaartje vavo is makkelijk te doen, dan moet je jezelf maar voorhouden dat je dan leukere baantjes kunt krijgen. En dan kun je die mensen bewijzen dat je inderdaad zo slim bent als je hier zegt.
Oud 24-12-2010, 14:03
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
En ik heb de VAVO gehaald met de meest luie instelling ooit, dus dat is ook nauwelijks een excuus.
Oud 24-12-2010, 14:05
Verwijderd
Citaat:
En ik weet van mezelf ook heus wel dat ik niet genoeg discipline heb om huiswerk te maken.
Ik word dan wel je mental coach. Lukt het makkelijk!
Oud 24-12-2010, 14:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En ik heb de VAVO gehaald met de meest luie instelling ooit, dus dat is ook nauwelijks een excuus.
En waar moet ik dat van betalen? Mijn ouders hoef ik niet op te rekenen en ging stufi niet uit het systeem?

Citaat:
Ik word dan wel je mental coach. Lukt het makkelijk!
Ik denk dat ik je wat aandoe als je aankomt met je "we gaan knallen, je kan het" zinnetjes
Oud 24-12-2010, 14:15
Carn
Carn is offline
Citaat:
En waar moet ik dat van betalen? Mijn ouders hoef ik niet op te rekenen en ging stufi niet uit het systeem?
Gewoon doen wat elke Nederlander doet, er voor werken.
Oud 24-12-2010, 14:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Gewoon doen wat elke Nederlander doet, er voor werken.
Ja. Maar als ik geld genoeg heb om een opleiding te doen, ga ik liever uit huis.
Oud 24-12-2010, 14:20
Verwijderd
Citaat:
21+ toelatings toets doen? Niet dat het makkelijk is, maar als je er echt voor wil gaan dan moet je dat doen. Maar op het HBO moet je ook opdrachten maken.
Oud 24-12-2010, 14:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
21+ toelatings toets doen? Niet dat het makkelijk is, maar als je er echt voor wil gaan dan moet je dat doen. Maar op het HBO moet je ook opdrachten maken.
Ja, maar ik zeg net, als ik geld heb om een opleiding te kunnen betalen, ga ik liever het huis uit. Zal verdorie tijd worden ook.
Oud 24-12-2010, 14:30
Verwijderd
Maar je lijkt echt overal liever nee op te zeggen. Is er dan iets wat je wel leuk vindt? En dit is geen 'Absinthe loopt weer te bitchen want ze voelt zich zo verheven'-opmerking (dat overigens wel) maar ik ben gewoon benieuwd wat je dan zou willen doen.
Oud 24-12-2010, 14:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Maar je lijkt echt overal liever nee op te zeggen. Is er dan iets wat je wel leuk vindt? En dit is geen 'Absinthe loopt weer te bitchen want ze voelt zich zo verheven'-opmerking (dat overigens wel) maar ik ben gewoon benieuwd wat je dan zou willen doen.
Dat is meer omdat iedereen al 5 jaar zit te huilen dat ik terug naar school moet. En dat zou ik doen, al ik zeker wist dat er een opleiding was die ik leuk genoeg vond om vol te houden. En als ik niet aan mezelf twijfelde, omdat ik al zo lang uit het schoolcircuit ben en gewend ben om een bepaald bedrag per maand te hebben. Omdat ik al jaren geen huiswerk heb gemaakt. De laatste keer dat ik heb geleerd, was voor mijn schoolexamens, omdat ik daarna niet meer naar school hoefde van de schoolinspecteur.
En qua werk weet ik niet wat ik wil doen. Het enige waar ik passie voor heb is schrijven, maar daar kan je over het algemeen niet van leven. En ja, werken/school en ondertussen doorgaan met schrijven, maar dan moet ik wel een baan vinden die ik leuk vind en dat is dus het probleem, ik weet niet wat ik leuk vind. Ik weet alleen dat ik bijna alles wat ik heb gedaan, niet nog een keer wil doen.

En ik vat het allemaal ook niet op als "verheven" posts, ik weet dat iedereen het goed bedoeld.
Oud 24-12-2010, 14:49
Verwijderd
Hm, mijn ervaring met werk is dat het vaak pas leuk word als je er wat langer werkt en er wat beter in bent. Niet te snel opgeven enzo. En verder zeg je zelf dat je slimmer bent dan de uitzendbureaus van je denken, waarom dan niet slimmer dan je ouders/mensen om je heen denken?

(mijn posts wel, ook vaak onterecht )
Oud 24-12-2010, 14:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hm, mijn ervaring met werk is dat het vaak pas leuk word als je er wat langer werkt en er wat beter in bent. Niet te snel opgeven enzo. En verder zeg je zelf dat je slimmer bent dan de uitzendbureaus van je denken, waarom dan niet slimmer dan je ouders/mensen om je heen denken?

(mijn posts wel, ook vaak onterecht )
Ik word meestal opgegeven ipv andersom ik ben alleen gestopt me callcenterwerk, verder werd mijn contract niet verlengd of hield het seizoen op.

(ja soms komt dat zo op me over, maar vandaag niet)
Oud 24-12-2010, 15:07
Carn
Carn is offline
jongens, het ziet er uit dat ik mijn eerste 'grote project' succesvol en voor de deadline ga afronden
Oud 24-12-2010, 15:23
Verwijderd
Citaat:
jongens, het ziet er uit dat ik mijn eerste 'grote project' succesvol en voor de deadline ga afronden
Goed bezig
Oud 24-12-2010, 15:40
Verwijderd
Noodles schreef:
Citaat:
Hm, ik zou juist denken dat als je kerstinkopen doet, dat je dat dan al duur genoeg vindt, en dus ook niet nog eens voor biologisch gaat. Maarja, service, daar valt ook wat voor te zeggen
De meeste mensen zijn vaste klanten en maken op overwegend principiële gronden de keus voor biologisch, dan gaan ze met kerst niet ineens moeilijk doen over de prijs hoor.
Oud 24-12-2010, 15:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Even tussen de discussie door:

Lorelei naamzoek!!!
Oud 24-12-2010, 15:58
Verwijderd
Beter:

Oud 24-12-2010, 16:18
Verwijderd
Poëzie schrijven en deadlines gaan níet goed samen. Ik moet nú belissen of ik de taalkundig correcte(re), of de poëtisch verantwoorde(re) versie instuur, aaaaaaaaaaah!
Oud 24-12-2010, 16:34
Verwijderd
LP, is het niet iets voor jou om een horeca-diploma te halen, dat is geen voltijdopleiding dus dat kan makkelijk naast het werk, en in een café te werken en dan op termijn zelf een kroeg te beginnen ik ken je niet, maar dat zie ik je zo doen
Oud 24-12-2010, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Doux schreef:
Ik wou zeggen een foto, maar een t-shirt lijkt me tof!
Moet ik stemmen en zo ja waar? (geheugen als een zeef.)
Je mag stemmen als je wil, maar daarvoor moet je wel een account aanmaken bij Threadless.

Mocht je dat alsnog willen, dan kun je hier stemmen (en het liefst een 5, met een vinkje bij "I'd buy this!")

http://www.threadless.com/submission...owmore,designs

http://www.threadless.com/submission...owmore,designs
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten