Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2010, 19:12
DaveW
DaveW is offline
Nou zie ik regelmatig van die irritante reclames langs komen dat je je goud moet inwisselen (jullie kennen ze vast wel). Maar nu wil het zo zijn dat ik best wel wat sieraden, ringen en kettingen, heb liggen die ik nooit draag. Op zich zou ik die best willen inruilen om mijn stufi wat aan te vullen
(goudprijs schijnt nogal hoog te staan).

Maar hoe staat jullie er tegen over? zouden jullie je goud inruilen voor wat cash?

Laatst gewijzigd op 06-10-2010 om 20:01. Reden: Link verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2010, 21:18
Balance
Balance is offline
Zoek eens bij Editie NL daarop. Zij hebben laatst een test gedaan met goud waarvan van tevoren de waarde was bepaald.
Ze gingen het inwisselen bij verschillende instanties, onder andere die van de reclame. Ze bleken daar echt veeeeel te weinig te krijgen.
Oud 06-10-2010, 21:19
Thinus
Thinus is offline
Ja nogal wiedes. Die gasten kopen je goud echt niet omdat ze het zo mooi vinden blinken.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 21:33
Verwijderd
Als ik 'goud over' zou hebben vast wel, maar wie heeft er nou goud over?

En als ik dat zou doen, dan gewoon bij een juwelier en zeker niet bij zo'n vaag postorderbedrijf.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 08:45
arPos
arPos is offline
bij de juwelier en eerst globaal laten taxeren bij een ander.

goudprijzen zijn nogal aan verandering onderhevig, als je er vanaf wil zou ik niet al te lang meer wachten maar wel proberen een beetje hoge momentwaarde te krijgen.
overigen zal je altijd minder ervoor terugkrijgen dan de werkelijke materiaalwaarde.
Oud 07-10-2010, 11:03
Verwijderd
Persoonlijk zou ik het sowieso nooit opsturen naar zo'n postorder bedrijf. Dan zou ik inderdaad gewoon naar een juwelier ofzo gaan, dat vertrouw ik toch wat meer. En als je het niet vertrouwd neem je alsnog je goud mee terug , en bij zo'n postorder bedrijf gaat dat toch wat minder makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk zou ik het sowieso nooit opsturen naar zo'n postorder bedrijf. Dan zou ik inderdaad gewoon naar een juwelier ofzo gaan, dat vertrouw ik toch wat meer. En als je het niet vertrouwd neem je alsnog je goud mee terug , en bij zo'n postorder bedrijf gaat dat toch wat minder makkelijk.
Dat ook nog eens ja, als zij besluiten dat jouw antieke massief 24-karaats gouden burgemeestersketting (ik noem maar even een onrealistisch voorbeeld) maar 2,50 waard is dan heb je pech gehad want tegen de tijd dat je het geld krijgt hebben ze 'm al omgesmolten.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 16:34
Verwijderd
Nooit dezelfde persoon laten taxeren en kopen! Die gaat het veel te laag taxeren. Daarom vind ik het ook zo dom als mensen echt iets naar dat postorderbedrijf sturen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 19:52
Verwijderd
Daarnaast is het ook nog eens zo dat die speciale enveloppen ook wel bekend zijn bij de postbodes. Die weten echt wel wat daar in zit, dus dan is de kans ook nog eens groot dat jou envelop niet aan zal komen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2010, 09:41
arPos
arPos is offline
Citaat:
Daarnaast is het ook nog eens zo dat die speciale enveloppen ook wel bekend zijn bij de postbodes. Die weten echt wel wat daar in zit, dus dan is de kans ook nog eens groot dat jou envelop niet aan zal komen
aangetekend.
Oud 19-10-2010, 22:38
Lasagna
Lasagna is offline
ik vind dat doodeng, zoiets waardevols opsturen. ten eerste weet je nooit of ze het eerlijk taxeren, en wat als het kwijt raakt? ik vertrouw zoiets echt niet. sowieso vind ik het eng om dat met de post te versturen, zeker met wat je de laatste tijd allemaal hoort over de TNT

je kunt wel je sieraden naar een juwelier brengen, en inderdaad eerst laten taxeren door een ander.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 10:26
Verwijderd
Citaat:
aangetekend.
Dat is geen garantie dat het aankomt, alleen dat je kunt bewijzen of het aangekomen is of niet.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 10:30
Adore
Adore is offline
Garantiepost, evt. met handtekening retour, maar dan heb je alweer zoveel inleg dat je beter naar een juwelier kunt gaan!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 20:44
Verwijderd
Ik heb die reclame al weer een tijdje niet gezien en ik mis het ook niet
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 10:09
brumm
brumm is offline
zowiezo je goud nu niet verkopen. Goud houd namelijk zijn waarde en je kunt het beter verkopen als je echt in schulden zit bijvoorbeeld of je hebt op dat moment echt heel erg geld gebrek. Maar je gaat je goud toch niet verkopen om je stufi aan te vullen ????
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten