Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2010, 12:55
Diamera
Diamera is offline
Ik heb even twee vraagjes over mijn laptop (een HP G62 voor het geval dat uitmaakt)

1: Ik heb de oplader in de stekkerdoos zitten waar de desktop ook alle stekkers in heeft. Kan het kwaad als ik, terwijl hij niet oplaadt, de oplader daar gewoon in laat zitten? En dan wordt er trouwens geen energie gebruikt, of wel?

2: Ik vind de letters/plaatjes etc. op het beeldscherm altijd te licht. Ik kan wel met het contrast gaan klooien maar dan verandert dus eigenlijk alleen de helderheid van het beeld en daar heb ik niet zoveel aan, werkt ook niet echt. Kan ik op de een of andere manier de letters en andere tekens donkerder krijgen zonder daarbij de helderheid aan te passen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2010, 13:21
gerard321
gerard321 is offline
2 keer nee
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 14:38
Caviamax
Caviamax is offline
Volgens mij is het niet helemaal goed om je laptop altijd aan de voeding te hebben. Je kunt je accu er beter uithalen en bewaren op een droge, koele plek. Als het een Li-on batterij is, kun je 'm volgens mij het beste voor de helft opladen. Zo gaat 'ie het langst mee.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 15:01
Diamera
Diamera is offline
Ok ik heb gekeken en het is een Li-on betterij, wat het ook mag inhouden. Waarom is het dan niet goed om hem altijd aan de voeding te hebben, weet je dat misschien? Dat heb ik eigenlijk wel altijd
Moet ik dan elke keer die accu eruit halen als ik er niet mee werk?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 15:30
gerard321
gerard321 is offline
je kan ook gewoon als hij vol opgeladen is de adapter eruit halen, en weer opladen als hij op 10 procent zit, zo gebruik je je accu optimaal, als je hem altijd aan de lader hebt met accu erin, gaat je accu naar de klote na verloop van tijd. en dat je je lion voor het beste resultaat voor de helft opmoet laden is bullshit
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 16:39
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
je kan ook gewoon als hij vol opgeladen is de adapter eruit halen, en weer opladen als hij op 10 procent zit, zo gebruik je je accu optimaal, als je hem altijd aan de lader hebt met accu erin, gaat je accu naar de klote na verloop van tijd. en dat je je lion voor het beste resultaat voor de helft opmoet laden is bullshit
Dat noem ik pas stierenpoep, toelichting volgt. Een Li-ion (Lithium-ion) batterij mag max tot 90% worden opgeladen voor efficient gebruik, zo gaat hij langer mee, als je hem verder dan 90% doet (eigenlijk 95+) ontstaat er veel warmte ontwikkeling, waardoor componenten minder lang mee gaan (algemeen bekend feit), verder kan je, als je je laptop aan netstroom hebt, de batterij het best in een plastic zak in de koelkast bewaren. (dan blijft hij lekker koud, let wel: niet in de vriezer, dan gaat hij naar de kloten) Alles voor de lange levensduur van die accu.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 16:56
Verwijderd
Voor de helft opladen (beter nog: 40%) is alleen nodig als je 'm niet gebruikt en wilt dat hij zo langzaam mogelijk zijn capaciteit verliest. Wat daarvoor ook helpt is 'm koud bewaren (koelkast).

Een laptop is eigenlijk een erg slechte plek voor zo'n accu, de temperatuur is meestal hoog, de accu wordt steeds opgeladen als hij nog niet helemaal leeg is en hij wordt vol bewaard. Daarom doet zo'n accu het al na 3 jaar niet meer zo goed.

Oh en als je de acculader in het stopcontact laat zitten blijft hij ook energie verbruiken, al is het wel minder dan wanneer hij een accu moet opladen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 16:58
gerard321
gerard321 is offline
Citaat:
Dat noem ik pas stierenpoep, toelichting volgt. Een Li-ion (Lithium-ion) batterij mag max tot 90% worden opgeladen voor efficient gebruik, zo gaat hij langer mee, als je hem verder dan 90% doet (eigenlijk 95+) ontstaat er veel warmte ontwikkeling, waardoor componenten minder lang mee gaan (algemeen bekend feit), verder kan je, als je je laptop aan netstroom hebt, de batterij het best in een plastic zak in de koelkast bewaren. (dan blijft hij lekker koud, let wel: niet in de vriezer, dan gaat hij naar de kloten) Alles voor de lange levensduur van die accu.
prima als jij dit stierenpoep noemt is algemeen bekend
maar prima, ieder zn mening
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 17:15
Verwijderd
Het gaat hier om feiten (controleerbare zaken), dus dan doen meningen er niet toe.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2010, 13:16
florejaen
florejaen is offline
Citaat:
prima als jij dit stierenpoep noemt is algemeen bekend
maar prima, ieder zn mening
sorry, maar TBTL heeft gelijk :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten