Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2010, 11:27
JingelBel
JingelBel is offline
Mijn telefoon is stuk door de regen, hij was nat geworden door de regen maar toen deed ie het nog, later kwam er iets in beeld te staan maar ik kon niet lezen wat. toen wou ik op contacten klinkken maar toen deden de knopjes het niet, ik heb hem toen uit gezet en weer aan en toen wou ik me pincode intikken maar als ik een cijfer had ingedrukt ging dat lijntje verplaatsen waardoor ik de telefoon niet aan kon doen, nu wilt ie helemaal niet aan. Kan ik hem nog laten maken ?want ik wil echt deze telefoon houden,
Plies kom met tips,
ALvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2010, 17:25
MiBe
MiBe is offline
Als je hem verzekerd hebt heb je geluk, dan kun je hem in de meeste gevallen kosteloos laten repareren. Wanneer je dit niet gedaan hebt kunnen de kosten fors oplopen bij waterschade, soms zelfs zo erg dat het boven de huidige waarde van de telefoon uitkomt. Een soort total-loss om het maar even met een auto te vergelijken.
Oud 13-11-2010, 20:03
ILUsion
ILUsion is offline
Op http://www.wikihow.com/Save-a-Wet-Cell-Phone staat beschreven wat je kan proberen te doen.

Ik zou hem even open (dus klepje eraf, batterij eruit; hetzelfde met eventuele geheugenkaartjes) op de verwaming leggen als die niet te warm staat (te warm is 30° a 40°, dus als je niet meer comfortabel je handen er enkele minuten op kan houden). Zo enkele uurtjes laten liggen en nadien de batterij er weer in en proberen opstarten. Als het niet werkt, proberen je gsm op te laden voor bv. een uurtje en opnieuw proberen.

Als het niet werkt: in je batterijcompartiment zouden normaal 2 (hopelijk) witte stickers moeten plakken, vaak eentje in een hoekje op je telefoon zelf, en eentje op de batterij. Dat zijn verklikkers voor waterschade; als ze roze zijn, wilt dat zeggen dat er te veel water is binnengedrongen. Volgens sommige mensen kan je (als alles binnen de 2 jaar na aankoop (= minimale garantietermijn), de roze stickers verwijderen (zeker die op de telefoon) en alsnog proberen om de garantie op te eisen.
Reageren

Regels voor berichten