Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2010, 06:05
LiefMiesje
LiefMiesje is offline
Ik heb altijd dat als ik 's ochtends wakker geworden ben, en ik loop naar het kantoor en zet de computer aan, dat ik heel benauwd ben, alsof ik niet genoeg zuurstof binnen krijg.(wel genoeg lucht, mijn luchtpijp is niet smaller ofzo.).
Ik moet dan ook de hele tijd lucht happen en gapen, waarna ik me als nog niet verzadigd voel en nog meer lucht moet happen en gapen, enzovoort.

Dit is echt een kutgevoel, hoe komt dit en hoe kom iek d'r vanaf?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 07:11
Verwijderd
Lukt het niet als je rustig probeert te ademen? Het wordt juíst erger als je elke keer denkt ''oh, het is weer ochtend, nu raak ik weer buiten adem''
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 14:51
Verwijderd
Conditietraining doen? Of misschien is het erg benauwd daar?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 12:07
Pluis
Pluis is offline
Gapen is meer een kenmerk van een wat lage bloeddruk, en zeker omdat je beschrijft dat het bij opstaan gebeurt, zou dat het best kunnen zijn. word je bij snel opstaan ook licht in je hoofd, of wordt het soms zelfs even zwart voor je ogen?
Oud 06-12-2010, 12:38
Volk
Volk is offline
Heb je genoeg frisse lucht in je slaapkamer?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 22:20
Takkie89
Takkie89 is offline
Als je er echt last van hebt, zou ik toch eens langs een huisarts gaan. Blijf dan wel echt op je strepen staan, want geloof me, anders duurt het eeuwen voordat je eindelijk iets goeds hebt (en ja, dat is ervaring).
Oud 08-12-2010, 01:05
Batave
Batave is offline
Ik heb wat de TS heeft ook wel eens, dat je naar adem hapt, maar dat je voelt dat je longen niet vol genoeg zijn. Vooral 's ochtends. Ik kan ook wel eens duizelig worden en ook even zwart voor de ogen. Is dit het gevolg van lage bloeddruk?
Oud 08-12-2010, 06:03
Verwijderd
Wellicht is het een idee om te gaan fietsen of wandelen af en toe, al is het alleen al voor de conditie and ademhaling te trainen. ...

Ik heb een vorm van inspannings astma .. Als ik heel intense sport (wielrennen) raak ik soms voledig de controle over mijn ademhaling kwijt en dan gaat het soms echt niet goed ... ik heb toen een 'ding' gekocht XD haha om me long spieren te trainen.. om zo te leren gecontroleert beter aden te halen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 10:39
Bright Blue
Bright Blue is offline
Het eerste waar ik aan dacht is hyperventilatie? Probeer eens een keer diep in te ademen, en vervolgens alle adem door je mond weg te sissen. En dat 3 keer herhalen, misschien helpt het. Als ik jou was zou ik in ieder geval even naar de huisarts gaan. Die weet vast meer.
Oud 10-12-2010, 22:55
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Misschien is het ook mentaal, je denkt al dat je buiten adem zult raken waardoor dit ook echt gebeurd. Als ik me zou focussen op het benauwd krijgen, kan ik het ook aardig benauwd krijgen. Doorbreek dit dus!
Oud 10-12-2010, 23:11
Batave
Batave is offline
Citaat:
Het eerste waar ik aan dacht is hyperventilatie? Probeer eens een keer diep in te ademen, en vervolgens alle adem door je mond weg te sissen. En dat 3 keer herhalen, misschien helpt het. Als ik jou was zou ik in ieder geval even naar de huisarts gaan. Die weet vast meer.
Dat is het niet. Ik heb precies hetzelfde als de TS(denk ik) en het heeft niet iets met hyperventilatie te maken.
Citaat:
Misschien is het ook mentaal, je denkt al dat je buiten adem zult raken waardoor dit ook echt gebeurd. Als ik me zou focussen op het benauwd krijgen, kan ik het ook aardig benauwd krijgen. Doorbreek dit dus!
Hm.. nee, want het gebeurt onverwachts, bij mij dan.
Oud 11-12-2010, 00:29
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Heb je al een raam open?
Oud 11-12-2010, 00:34
Batave
Batave is offline
Citaat:
Heb je al een raam open?
Ikzelf heb het ook buiten.
Oud 11-12-2010, 07:30
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Dat is het niet. Ik heb precies hetzelfde als de TS(denk ik) en het heeft niet iets met hyperventilatie te maken.

Hm.. nee, want het gebeurt onverwachts, bij mij dan.
Weet je wel wat voor verschillende hyperventilatie's er zijn? Het is niet alleen buiten adem zijn ofzo, er zijn best veel verschillende soorten.
Oud 11-12-2010, 10:24
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Weet je wel wat voor verschillende hyperventilaties er zijn? Het is niet alleen buiten adem zijn ofzo, er zijn best veel verschillende soorten.
Zie in dat verband http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperventilatie
Oud 11-12-2010, 12:50
Batave
Batave is offline
Citaat:
Weet je wel wat voor verschillende hyperventilatie's er zijn? Het is niet alleen buiten adem zijn ofzo, er zijn best veel verschillende soorten.
Bij mij is het niet te veel ademen, maar het voelt alsof je net je longen niet vol kan krijgen. Dat heb ik tenminste dan, ik weet niet of de TS dat ook heeft.

Regels voor berichten