Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2010, 11:02
Verwijderd
Beste forummers

Ik heb gisteren mezelf blaren bezorgd, (alhoewel ik ervan overtuigd ben dat als de NS gewoon alles goed had geregeld, dit niet was gebeurt ) op een ontiegelijk rare plaats.

Het zit onder op mijn voet, direct onder de grote teen. Precies waar je het beweegt. Gister kon ik er niet veel aan doen, had geen andere schoenen, en bovendien geen blaren pleisters oid. Mijn vraag is nu, omdat het echt nog belachelijk veel pijn doet: Moet ik deze blaren nou doorprikken of niet? Ik weet dat je blaren beter niet kan doorprikken, maar omdat deze op zo'n rare plaats zitten en zo'n pijn doen ben ik een beetje verward. Wie kan hier wat over zeggen?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 11:42
Verwijderd
Ik heb altijd geleerd dat wanneer je last hebt van een blaar omdat hij idd bijvoorbeeld op z'n overgang van je teen zit, je hem door mag prikken. Zorg er wel voor dat je de naald goed ontsmet. Zelf plek ik daarna altijd een pleister op de blaar wanneer ik schoenen aandoe, maar verder (bv. 's nachts in bed) niet, zodat het goed kan drogen. Geen idee of dat zo hoort, dus iemand anders kan het beter even goed uitleggen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 12:01
Verwijderd
ik prik blaren idd alleen door als ze echt te groot worden en op rare plaatsen zitten,
ik pak dan meestal gewoon een naald ofzo die ik dan ff met n aantsteker verhit zodat ie goed ontsmet wordt, dan prikken dicht bij de voet zelf, dan doet t minder pijn, 1 keer prikken is genoeg, kijk of er voldoende uitloopt, en vang dit op met een schone tissue of iets anders wat schoon is.
daarna meteen een pleister eroverheen idd,
dus eigenlijk wat Andijvie ook al zei
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 14:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik prik blaren eigenlijk altijd door (behalve bloedblaren). Zorg dat je de naald goed ontsmet met een vlam of iets van sterilon of jodium ofzo. Prik hem dan aan twee kanten in en duw het vocht er voorzichtig uit met een schone tissue of gaasje. Daarna nog even ontsmetten, pleister erop en goed schoonhouden.
Oud 21-11-2010, 14:36
Verwijderd
thanks voor de adviezen. Ik ga hem denk maar wel doorprikken, want ik kan mijn tenen nog niet eens buigen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 14:52
Verwijderd
Alleen doorprikken als het echt niet anders kan.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 11:39
MTpower
MTpower is offline
Ik prik altijd al m'n blaren door, met uitzondering van bloedblaren
Oud 22-11-2010, 19:00
Diamera
Diamera is offline
Zo eentje als jij er hebt, zou ik ook doorprikken. Ik prik ze altijd door behalve als het een bloedblaar of een brandblaar is.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 19:51
Verwijderd
Ze zijn ondertussen door geprikt, en het scheelde echt súperveel. Doet nu helemaal geen pijn meer. Is wat vocht eruit enzo, en ik heb er een dagje niet op gelopen. Vandaag helemaal geen last meer .
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 21:39
Verwijderd
ik loopt altijd door op blaren dan worden ze vanzelf plat en merk je er niks meer van.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten