Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 11:39
Verwijderd
Ik heb de binnenkant van mijn pols een beetje gebrand aan een strijkijzer, en uit ongeduldigheid heb ik 'm maar één minuutje onder de kraan gehouden. Nu zit er dus een blaar op. De blaar doet geen pijn, is juist bijna gevoelloos, maar ik wou toch wel weten wat ik er nu het beste mee kan doen; het enige wat ik weet is dat ik er géén vette dingen op mag smeren.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 11:54
Auntie M
Auntie M is offline
Gewoon helemaal niet mee doen, dat wat je moest doen heb je gedaan en dat is koelen. Alstie nou gaat zeuren weer met water koelen.

Ik prik blaren overigens altijd lek en druk zoveel mogelijk het vocht eruit zodattie lekker snel uitdroogt. Maar ik weet nog steeds niet of dat nou wel of niet goed is (tot nu toe heb ik er geen rare dingen mee opgelopen).
Oud 11-02-2004, 12:26
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 11-02-2004 @ 12:54:
Ik prik blaren overigens altijd lek en druk zoveel mogelijk het vocht eruit zodattie lekker snel uitdroogt. Maar ik weet nog steeds niet of dat nou wel of niet goed is (tot nu toe heb ik er geen rare dingen mee opgelopen).
Juist nu NIET doen. Nu is het steriel en krijg je dus geen infectie's. Als je hem doorprikt is het niet steriel meer en op een infectie zit je ook niet te wachten. We gebruiken op brandwonden altijd flamazine (heet nu geloof ik anders, tis iets met zilver erin, exacte naam kan ik wel even nakijken). Werkt erg goed, gewoon in een pleister of een verbandje.
Oud 11-02-2004, 12:28
Roos
Roos is offline
Als je hem doorprikt, zorg dan dat het niet kan gaan ontsteken.
Goed schoonhouden is dus belangrijk.
Doorprikken mag je alleen niet doen bij een bloedblaar.

Verder weet ik het ook niet
Oud 11-02-2004, 12:34
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Ieke schreef op 11-02-2004 @ 13:26:
Juist nu NIET doen. Nu is het steriel en krijg je dus geen infectie's. Als je hem doorprikt is het niet steriel meer en op een infectie zit je ook niet te wachten. We gebruiken op brandwonden altijd flamazine (heet nu geloof ik anders, tis iets met zilver erin, exacte naam kan ik wel even nakijken). Werkt erg goed, gewoon in een pleister of een verbandje.
Dank je, die info miste ik dus
Ik prik ze trouwens niet altijd meteen lek hoor, misschien is dat steeds mijn geluk geweest dat het niet ging ontsteken.
Oud 11-02-2004, 12:48
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 11-02-2004 @ 13:34:
Dank je, die info miste ik dus
Ik prik ze trouwens niet altijd meteen lek hoor, misschien is dat steeds mijn geluk geweest dat het niet ging ontsteken.

Een gewone blaar kan wel (goed schoonhouden dan), maar met brandwonden is het altijd meer uitkijken. Je weet niet zeker of het gaat onsteken, maar als het kan is steriel houden beter. Dat is 1 van de weinige fijne dingen aan kleine brandblaren dat ze steriel zijn. Meestal drogen ze vanzelf in.
Oud 11-02-2004, 14:28
concito
concito is offline
Een bloed of brandblaar moet je idd niet doorprikken, gewoon laten zitten en als je er last van hebt koelen, of zon speciaal gaasje erover heen doen.
Oud 11-02-2004, 14:29
Verwijderd
heel laten en laten wegtrekken,niet doorprikken oid en allerlei gekke dingen op gaan smeren
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 11-02-2004 @ 12:54:
Je hebt meer kans op infecties zodra je een brandblaar lek steekt..
Oud 11-02-2004, 20:29
Simone_lilo
Simone_lilo is offline
Als iemand zowiezo een blaar heeft, een blarenpleister is echt een uitkomst.

Een gewone pleister kan juist tegenstrijdig werken met het genezingsproces, een blarenpleister helpt het juist.
Oud 12-02-2004, 14:20
Verwijderd
Hij ging vanochtend kapot (de handdoek ging eroverheen bij het afdrogen) en ik heb er tegen dat infectiegevaar een pleister op geplakt, zo eentje die in z'n 1tje verpakt zit en dan ook nog voor de gevoelige huid is, maar het is geen echte blaarpleister... maar een gewone pleister is dus eigenlijk ook niet goed?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 14:48
Ieke
Ieke is offline
Dat is goed genoeg hoor.
Oud 12-02-2004, 14:50
Verwijderd
Oke, dan laat ik 'm er vandaag op
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:32
Verwijderd
Laat het wel goed drogen he, dus niet te klam laten worden onder een pleister oid.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:33
Verwijderd
Het is een luchtdoorlatende
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Simone_lilo schreef op 11-02-2004 @ 21:29:
Als iemand zowiezo een blaar heeft, een blarenpleister is echt een uitkomst.

Een gewone pleister kan juist tegenstrijdig werken met het genezingsproces, een blarenpleister helpt het juist.
Van die speciale blarenpleisters zijn volgens mij meer bedoeld om te voorkomen dat je blaren krijgt.
Oud 12-02-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-02-2004 @ 16:43:
Van die speciale blarenpleisters zijn volgens mij meer bedoeld om te voorkomen dat je blaren krijgt.
Die heb je idd ook, maar je hebt ook blarenpleisters die echt bedoeld zijn om op blaren te plakken zodat ze sneller uitdrogen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten