Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2010, 08:11
multirecorder
multirecorder is offline
ik moet een eindwerk maken dit jaar. ik krijg een stelling en moet bewijzen of het waar of niet waar is. het is een stelling dus het is eigenlijk beiden. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met goede argumenten.
mijn stelling is :

Laatst gewijzigd op 15-01-2011 om 09:00. Reden: mijn stelling is verandert
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2010, 09:49
Scholier
Scholier is offline
Waar: Daardat in de rijke gebieden meer technologische vooruitgang is, en in de arme gebieden dit gelijk blijft wordt de kloof tussen arm en rijk groter.
Niet waar: Aangezien de technologische middelen vaak in arme gebieden gemaakt worden, worden die rijker, maar aangezien de rijke gebieden deze technologische middelen kopen worden die òòk rijker, dus dan wordt de kloof tussen arm en rijk niet groter.

Hopelijk ben je hier mee geholpen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 09:49
Verwijderd
Ik denk dat je waar en niet waar argumenten nodig hebt dus bij deze:

Waar:
-De rijkere mensen zullen de technologische vooruitgang beter kunnen bijbenen en telkens nieuwe producten kopen terwijl de armere daar geen geld voor hebben en zo wordt het verschil daartussen dus groot.
-De technologische vooruitgang zorgt voor meer technologische bedrijven, die hebben weer personeel nodig dat geschoold dient te worden, de rijkere hebben geld voor een dure opleiding en de armere niet, op die manier wordt die kloof dus steeds groter.

Niet waar:
-Arm en rijk zijn beide nog steeds mensen dus qua karakter van mensen zal de kloof niet groter worden.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 16:08
Verwijderd
De technologische vooruitgang vergroot de kloof tussen rijk en arm:

Niet waar: - In feite is het zo dat op het moment dat er een nieuwe ontdekking gedaan wordt, de rijke mensen het kunnen betalen. De armen niet. Dit vergroot de kloof niet.
- De fabrieken die deze technologische vooruitgang (om het zo maar even te noemen) maken en verkopen, gaan hier wel meer door verdienen. Dat hier geschoolde mensen werken is zeer zeker waar, maar er zullen altijd minder geschoolde mensen moeten werken om het "klote" werk te doen: Inpakken, de hele dag controle uitvoeren. Kortom: Fabriekswerk. Fabriekswerkers zullen in eerste instantie niet meer gaan verdienen, maar werknemers zullen daartegen in opstand komen. Dit gebeurt de laatste jaren steeds meer in derde wereldlanden, en bijvoorbeeld landen van massaproductie als China. De lonen zullen daardoor dus juist omhoog gaan. In Nederland zelf zullen CAO's en dergelijke ervoor zorgen dat lonen meestijgen.

Waar: In feite kunnen we hier ook spreken over welvaart. Mensen met meer technologische vooruitgang (zoals hier in de Westerse wereld) zullen meer welvaart hebben dan mensen in ontwikkelingslanden. Hierdoor zal de kloof wel alleen nog maar meer gaan groeien. Maar dit gaat puur over welvaart.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten