Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2010, 22:58
Verwijderd
.
Advertentie
Oud 09-12-2010, 22:59
Geel
Geel is offline
win
Verwijderd
Deze was eerst.
Geel
Geel is offline
Citaat:

Hoe lang spreek je al Nederlands?
Eh, bijna tien jaar. Ik kan het beter dan veel Nederlanders, al zeg ik het zelf. Behalve de/het-kwesties, daar heb ik de aanleg niet voor.
Verwijderd
Ho en toen waren er 3.
Oud 09-12-2010, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Eh, bijna tien jaar. Ik kan het beter dan veel Nederlanders, al zeg ik het zelf. Behalve de/het-kwesties, daar heb ik de aanleg niet voor.
Waar kom je vandaan dan?
Verwijderd
Citaat:
Ho en toen waren er 3.

jullie dachten zeker ook "jezus nu duurt het wel echt té lang, ik open er maar 1?"
Geel
Geel is offline
Tsjetsjenië.
Oud 09-12-2010, 23:01
Verwijderd
Citaat:

jullie dachten zeker ook "jezus nu duurt het wel echt té lang, ik open er maar 1?"
Ja, ik wilde eerst wachten, omdat ik al vrij vaak een topic open, en ik iemand anders een kans wilde geven.

Maar toen dacht ik ha, ik kan wel iets met Assange, dus ach.
Oud 09-12-2010, 23:01
Geel
Geel is offline
Ik heb volgens mij nog maar één saai-topic geopend. Maar ja, ik ben er dan ook niet zo vaak.
Oud 09-12-2010, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Hum, I see. Je hebt geluk dan dat je als kind al Nederlands hebt geleerd, ik denk niet dat iemand die op zijn veertigste verhuist naar Nederland op zijn vijftigste zich al zo goed kan uitdrukken, en dan doel ik vooral op dingen als poëzie.

Citaat:

Ja en toen was ik alsnog te laat (toch? of gaan we hier illegaal verder), bummer.
Oud 09-12-2010, 23:03
Carn
Carn is offline
biertijd.
Oud 09-12-2010, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Eh, bijna tien jaar. Ik kan het beter dan veel Nederlanders, al zeg ik het zelf.
Nou nou nou
Oud 09-12-2010, 23:06
Verwijderd
ik sprak laatst met een meneer uit engeland die hier nu dertig jaar woont en blijft twijfelen over de/het dingen. Hij gokt altijd zegt hij. Nou, ik heb hem nog nooit verkeerd horen gokken. maar hij maakt wel van die sympathieke omkeringen in zinnen <3 'is het oké als ik schrijf jou?'

dat soort kleine dingetjes maken mij heel blij
Oud 09-12-2010, 23:07
Verwijderd
De laatste 3 maanden heb ik 18 saai-topics geopend.
Oud 09-12-2010, 23:08
Verwijderd
Oh en die band in de Acu was dus verre van de gaafste jazz-impro band ooit, hè, even ter rectificatie. Ik word teveel verkeerd begrepen de laatste tijd.
Oud 09-12-2010, 23:09
Geel
Geel is offline
Het heeft te maken dat de Nederlander soort van automatisch weet of het de of het moet zijn, een buitenlander denkt dan "wat is de regel hiervoor?", maar er is geen regel.
Oud 09-12-2010, 23:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
ik sprak laatst met een meneer uit engeland die hier nu dertig jaar woont en blijft twijfelen over de/het dingen. Hij gokt altijd zegt hij. Nou, ik heb hem nog nooit verkeerd horen gokken. maar hij maakt wel van die sympathieke omkeringen in zinnen <3 'is het oké als ik schrijf jou?'

dat soort kleine dingetjes maken mij heel blij
<3

Sowieso Engelsen die proberen Nederlands te praten.
*hart smelt*
Oud 09-12-2010, 23:10
Verwijderd
Citaat:
<3

*hart smelt*
Ja, leuk vind ik dat altijd! Fransen die Nederlands praten ook.
Oud 09-12-2010, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Het heeft te maken dat de Nederlander soort van automatisch weet of het de of het moet zijn, een buitenlander denkt dan "wat is de regel hiervoor?", maar er is geen regel.
Nouja, officieel gaat het natuurlijk om vrouwelijke, mannelijke en onzijdige woorden, net als in het Frans, alleen zijn er niet echt eenduidige regels aan te wijzen die iets vertellen over het geslacht van een woord.
Verwijderd
Citaat:
<3

*hart smelt*
ja ik vind dat ook echt ongelofelijk charmant en ik vind eigenlijk niet zoveel dingen charmant maar dat wel.
Verwijderd
Citaat:
Oh en die band in de Acu was dus verre van de gaafste jazz-impro band ooit, hè, even ter rectificatie. Ik word teveel verkeerd begrepen de laatste tijd.
Het ligt aan mij denk ik Morgen begrijpen we elkaar vast weer.

Citaat:
dat kan ik me voorstellen ja. Er zijn toch wel een aantal 'richtlijnen'?
Oud 09-12-2010, 23:13
Carn
Carn is offline
Citaat:
wut? jij in de Acu?
Oud 09-12-2010, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Het ligt aan mij denk ik Morgen begrijpen we elkaar vast weer.

Richtlijnen, dat woord zocht ik!

Citaat:
wut? jij in de Acu?
Eh ja? Wat is daar zo wut aan?
Oud 09-12-2010, 23:15
Geel
Geel is offline
Citaat:

Richtlijnen? Vast wel, weet ze alleen niet (meer). Maar dat ik soms niet weet of het de of het moet zijn maakt het voor me wel moeilijker om een spellingnazi te zijn.

Ik ga maar eens slapen. Ik word een beetje warrig van Medeia, ze praat zo onduidelijk! ;x
Oud 09-12-2010, 23:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
vond je meer een SJU-type
Oud 09-12-2010, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Richtlijnen? Vast wel, weet ze alleen niet (meer). Maar dat ik soms niet weet of het de of het moet zijn maakt het voor me wel moeilijker om een spellingnazi te zijn.

Ik ga maar eens slapen. Ik word een beetje warrig van Medeia, ze praat zo onduidelijk! ;x
Mompeldemormmmmwmompel.

Citaat:
vond je meer een SJU-type
Meneer, ik doe hard mijn best onvangbaar te zijn en pas als het goed is niet in een uitgaansgelegenheden-categorie! Ik kom zowel in de Philemon als 't Gras als 't Sju als de Acu als de Winkel als die obscure kelder daar in de buurt als in de Maria ehm, etc!
Edit: En 't Sju vind ik van alles nog de een van de minste, denk ik!
Oud 09-12-2010, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Richtlijnen, dat woord zocht ik!

Richtlijnenboks

Citaat:

Slaap lekker geel
Oud 09-12-2010, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Meneer, ik doe hard mijn best onvangbaar te zijn en past als het goed is niet in een uitgaansgelegenheden-categorie! Ik kom zowel in de Philemon als 't Gras als 't Sju als de Acu als de Winkel als die obscure kelder daar in de buurt als in de Maria ehm, etc!
Omg, ik ging en ga echt nooit uit, maar ik ben weleens in de Philemon, in 't Gras én die obscure kelder geweest!

In de Filemon trouwens maar een paar minuten, het was er verschrikkelijk.
Oud 09-12-2010, 23:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mompeldemormmmmwmompel.

Meneer, ik doe hard mijn best onvangbaar te zijn en past als het goed is niet in een uitgaansgelegenheden-categorie! Ik kom zowel in de Philemon als 't Gras als 't Sju als de Acu als de Winkel als die obscure kelder daar in de buurt als in de Maria ehm, etc!
wat een betoog maar de sju is ook alleen leuk als de mzuiek leuk is enniewaai, wij gaan ons even "begeven" onder de "studenten" ;( tot overmorgen ;(
Oud 09-12-2010, 23:28
Verwijderd
Citaat:
wat een betoog maar de sju is ook alleen leuk als de mzuiek leuk is enniewaai, wij gaan ons even "begeven" onder de "studenten" ;( tot overmorgen ;(
Ik kan er niet tegen als mensen me categoriseren.
Have fun!
Oud 09-12-2010, 23:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik kan er niet tegen als mensen me categoriseren.
Have fun!
rebel with a yell dat je bent. maar will do
Oud 09-12-2010, 23:43
Verwijderd
Dat QWOP spelletje is echt te bizar. 45,3 meter, wie kan mijn record verbreken?

http://www.foddy.net/Athletics.html
Oud 09-12-2010, 23:56
Verwijderd
ziezo laag 1 zit overal. Morgen nog een keer, gelukkig gaat dat meestal een stuk sneller.
Oud 10-12-2010, 00:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dat QWOP spelletje is echt te bizar. 45,3 meter, wie kan mijn record verbreken?

http://www.foddy.net/Athletics.html
Dit is echt fucking moeilijk.
Ik heb net -0,6 gehaald.
Oud 10-12-2010, 00:04
Verwijderd
sinds wanneer mag je niet via pm flamen? dat is toch tussen 2 mensen en niet openbaar op het forum..
Oud 10-12-2010, 00:05
Verwijderd
Citaat:
sinds wanneer mag je niet via pm flamen? dat is toch tussen 2 mensen en niet openbaar op het forum..
Oeh, ben je via pm aan het flamen?
Oud 10-12-2010, 00:07
Verwijderd
nee het is n.a.v deze topic : http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1822014
Oud 10-12-2010, 00:07
Verwijderd
Heerlijk, ruim drie kwartier vertraging opgelopen tussen Amsterdam Bijlmer en Tilburg. En het was koud. Maar wel gezellig met zussen en moeder, en Cirque de Soleil was ook heel aardig. Maar de andere show die ik van ze gezien heb was véél mooier
Oud 10-12-2010, 00:08
Verwijderd
Oh, vreemd ja!
Oud 10-12-2010, 00:10
Verwijderd
Kwinnie. Kvind een raar verhaal.
Oud 10-12-2010, 00:11
Verwijderd
Er zijn uitspraken van Hans Teeuwen die ik nog steeds zo grappig vind dat ik er van moet wapperen. En gillen.
Oud 10-12-2010, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Kwinnie. Kvind een raar verhaal.

Btw, wapperen
Oud 10-12-2010, 00:15
Verwijderd
Schop me eens naar bed jongens
Oud 10-12-2010, 00:16
Verwijderd
Citaat:

Btw, wapperen
Ja, maar ik wapper echt hoor! Ik wapper te vaak, als ik alleen ben. Als je opnames van me zou zien, geen gezicht.
Ik ben niet helemaal goed.
Oud 10-12-2010, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Sann Blijf gezellig even.

Ik was daarnet nog in Utrecht, want we moesten er overstappen en dat duurde langer, want vertraging, dus toen heb ik een goddelijke hot choco gehaald bij de Starbucks <3

En nu ga ik een beetje glühwein warm maken denk ik <3
Oud 10-12-2010, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Sann Blijf gezellig even.

Ik was daarnet nog in Utrecht, want we moesten er overstappen en dat duurde langer, want vertraging, dus toen heb ik een goddelijke hot choco gehaald bij de Starbucks <3

En nu ga ik een beetje glühwein warm maken denk ik <3
dit is niet naar bed schoppen

Was komen logeren! Ik heb zin in een logeerpartij!
Oud 10-12-2010, 00:19
Verwijderd
Wapperen, met je handen?
Oud 10-12-2010, 00:20
Verwijderd
Citaat:
*bindt vast op stoel achter pc, met baksteen op de F5-knop*
Oud 10-12-2010, 00:20
Verwijderd
Citaat: