Ik vind niet dat je als je onder de 18 bent kosten hebt.
Scooter en dergelijke is allemaal luxe, en zijn inderdaad kosten die je niet per se hebt. Toen ik nog geen 18 was, had ik 0.0 kosten. En ik spaar niet, en toevallig heb ik ook geen problemen

. Maar dan nog, als je spaart, 100 euro per maand spaar je toch zo'n 1200 euro per jaar. Dat is meer dan dat ik spaar

.
OT: Als je vriendin thuis woont, dat heeft ze dus waarschijnlijk "luxe" kosten om het zo maar even te noemen. Uitgaan, kleding etc.
Woont ze niet meer thuis maar op zichzelf dan zijn er twee mogelijkheden. De eerste is dat ze onder de 18 is, en dus een soort van ruzie met haar ouders heeft, waardoor die niets meer voor haar willen betalen. Dan zal ze daar iets aan moeten laten doen, want haar ouders zijn dat toch wel een soort van verplicht (als ze dat al wil).
De andere is dat boven de 18 is, en dan is ze, sorry dat ik het zeg, niet slim bezig. Want als je op jezelf woont krijgt je aan stufi meer dan 100 euro. (Want ik woonde thuis, en mijn ouders verdienen over die grens, dus ik kreeg het minimum, en dat is iets meer dan 100 euro.)