Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2010, 13:40
Ascholier
Ascholier is offline
Hoi,

Mijn vriendin zit op havo-5 en heeft erg weinig geld nu weet ik dat er mogelijke subsiedies zijn om haar te helpen omdat ze gewoon weg geen geld heeft (zelfs met bijbaantjes is het te weinig(max 100) )

Groetjes

Een bezorgde vriend
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2010, 13:51
ganralph
ganralph is offline
Waarvoor heeft ze het geld nodig en waarom kan ze niet zelfstandig aan meer komen?

Subsidies krijg je nooit "zo maar". Ze moeten een doel hebben en verantwoord zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 14:04
Lente
Lente is offline
waar woont ze? bij haar ouders? heeft ze geld nodig om te leven of om leuke dingen te kunnen doen? En wat voor subsidie bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 22:13
Verwijderd
Als ze 18 is komen er veel lucratieve baantjes vrij
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 00:45
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Meer werken. Zelfs met 4 euro per uur, 10 uur per week kom je al uit op 4 x 40 = 160 euro per maand.... En dan neem ik toch nog een vrij laag uurloon..
Oud 24-11-2010, 07:15
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ja, want 160 euro kun je echt veel mee /hebiktochweer1kledingstukvoor.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 08:58
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Veel regelingen gelden voor ouders als je nog jonger bent dan 18 jaar. Zo hebben veel gemeente een regeling waarmee gezinnen met een laag inkomen geld kunnen krijgen om te sporten of om culturele activiteiten te ondernemen. Ouders krijgen dat geld dan, maar is ook bedoeld voor hun kinderen die jonger zijn dan 18 jaar. Hiervoor moet je naar de gemeente toe om aan te vragen.
Een mooie website is de volgende: www.berekenuwrecht.nl. HIer kun je berekenen om welke tegemoetkomingen je allemaal recht hebt en waar je die kunt aanvragen. Het is een site bedoeld voor mensen boven de 18, maar je kunt wel ideeen op doen. Het bestaat uit landelijke regelingen en voor bepaalde gemeenten staan ook de tegemoetkomingen die die gemeente aanbiedt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 18:34
Catch
Catch is offline
Onder de achttien kun je geen aanspraak doen op financiële hulp in de vorm van toeslagen of subsidie, omdat je ouders dan nog verantwoordelijk voor je zijn? Dus je moet meer werken. Waarom heeft ze meer geld nodig dan? Als je nog bij je ouders woont heb je praktisch gezien geen geld nodig, als je ouders voor je zorgen (als in eten en kleding kopen). Je kan misschien lang niet alles doen wat je wilt, maar dat is bijzaak.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 20:43
Verwijderd
@Catch,
als je nog geen 18 bent en thuis woont heb je weldegelijk kosten.
denk hierbij aan een eventuele scooter ofzo om naar school te gaan, sparen voor je studententijd, uitgaan etc.
dan kun je zeggen dat je die kosten allemaal niet perse nodig hebt, is deels ook wel, maar als je niet spaart etc. dan heb je later meer problemen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 20:52
Verwijderd
Ik vind niet dat je als je onder de 18 bent kosten hebt.
Scooter en dergelijke is allemaal luxe, en zijn inderdaad kosten die je niet per se hebt. Toen ik nog geen 18 was, had ik 0.0 kosten. En ik spaar niet, en toevallig heb ik ook geen problemen . Maar dan nog, als je spaart, 100 euro per maand spaar je toch zo'n 1200 euro per jaar. Dat is meer dan dat ik spaar .

OT: Als je vriendin thuis woont, dat heeft ze dus waarschijnlijk "luxe" kosten om het zo maar even te noemen. Uitgaan, kleding etc.
Woont ze niet meer thuis maar op zichzelf dan zijn er twee mogelijkheden. De eerste is dat ze onder de 18 is, en dus een soort van ruzie met haar ouders heeft, waardoor die niets meer voor haar willen betalen. Dan zal ze daar iets aan moeten laten doen, want haar ouders zijn dat toch wel een soort van verplicht (als ze dat al wil).
De andere is dat boven de 18 is, en dan is ze, sorry dat ik het zeg, niet slim bezig. Want als je op jezelf woont krijgt je aan stufi meer dan 100 euro. (Want ik woonde thuis, en mijn ouders verdienen over die grens, dus ik kreeg het minimum, en dat is iets meer dan 100 euro.)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Uhm well, 160 was voor mij 3-4 maanden kleedgeld. Tijd om een verwende houding af te schaffen als je claimt geld tekort te hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 22:02
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:

Het is meer dan de helft van wat hij nu verdient. En hij kan rustig in de horeca werken (mits > 16) en dan kan 'ie nog meer verdienen.

En wat Lusi zegt.
Oud 03-12-2010, 13:01
Smooth&Cool
Smooth&Cool is offline
gewoon hard werken! No Money..No Funny
Met citaat reageren
Oud 03-12-2010, 13:15
Em.
Em. is offline
Citaat:
Dat doe je iets fout. Daar koop ik namelijk drie broeken, twee truien en een T-shirt voor!

En persoonlijk heb ik niet het gevoel dat je vriendin te weinig geld heeft. Ik denk dat ze teveel uitgeeft/wilt. Ik zie tenminste niet in hoe je (als je eten + onderdak ed van je ouders krijgt) je niet zou kunnen redden met een bijbaantje. Of wat heeft ze dan precies dat ze het niet redt? Wat 'moet' ze allemaal uitgeven, waarom kan ze niet meer verdienen?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 07:47
Adore
Adore is offline
Voor €160,- heb ik deze winter ook een winterjas, dik warm vest en in-ear-oordopjes gekocht en nog €4,- over zelfs!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 09:52
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als ze ouders is dan 18 kan ze tegemoetkoming voor scholieren aanvragen, bij mij was dat destijds rond de 200 euro per maand.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 19:55
Verwijderd
Minder G-star en gewoon B-merken kopen.Je moet je niet profileren als persoon een goede welstand heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 19:21
Tripp
Tripp is offline
Ze kan ook gaan werken als zaterdagwerker bij TNT. Ik doe het ook, het is met dit weer misschien wel wat minder, maar het verdient wel lekker.
Oud 23-12-2010, 11:42
LauraJansen
LauraJansen is offline
Bijles geven, voor bijv. 10 euro p/u
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten