Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2010, 17:34
annaatje
annaatje is offline
HAi, ff advies van jullie...
Ik ben nu 1 jr met mn vriend en heb 3x gelogen tegen hem...1 leugen daarvan is dat ik contact had met mn ex, terwijl ik zei dat dat niet zo was...
uiteindelijk was hij erachtergekomen.
Na me vergeven te hebben etccc komt en heb ik het eerlijk verteld.
Alleen hij komt er steeds op terug...en elke keer maken we er ruzie over.
Hij komt steeds met de vraag: 'waarom had je contact?'.(maar we hadden geen intiem contact, meer vriendschappelijk)...en dat antwoord geef ik hem altijd, maar hij gelooft me niet(vertrouwen is weg, omdat ik 3x gelogen heb al)...maar word er best wel gek van dat hij er steeds over begint weer, terwijl het verl tijd is.
Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2010, 17:46
Akhlys
Akhlys is offline
Als hij steeds hetzelfde antwoord van je krijgt snap ik niet dat hij het steeds weer vraagt of er steeds weer over begint.. Ik weet niet hoe lang dat geleden is, maar als dit al lang speelt zou ik een keer flink uit m'n plaat gaan. Als het al "lang" geleden is gebeurd heeft het ook geen zin om je er schuldig over te voelen en heeft het dus ook geen zin om het er steeds met hem over te hebben. Je bent niet vreemd gegaan ofzo, je hebt alleen contact met je ex.. big deal.

Stel grenzen.
Oud 14-12-2010, 17:49
annaatje
annaatje is offline
Het is 3 maanden geleden... en het gaat 3 maanden uitstekend! Maar had laatst een ruzietje met een goede vriend van hem, en die wist van mijn leugen(s), dus hij zegt nu steeds tgn mijn vriend, je moet haar niet vertrouwen..eens een leugenaar altijd een leugenaar dit dat...
Als ik nu iets zeg, komt hij steeds weer: ja over je ex loog je ook al, dus misschien vertel je nu ook niet de waarheid?
We zijn nu 11 maanden samen by the way
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 17:53
annaatje
annaatje is offline
hij komt zometeen naar me toe en hij had al aangegevn dat hij wil praten over mijn ex weer...toen zei ik aan de telefoon: dat wil ik niet...want ik heb niets te vertellen , er is niets gebeurd en we spraken gewoon over het weer en over het leven(wat ook echt zo is).
Ik zeg dan: wan ga je geloven dat ik de waarheid spreek? Zegt hij: als j de echte waarheid verteld? PFF
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 17:56
Akhlys
Akhlys is offline
Ok.. Ja, ik kan je nou vertellen wat ik zou doen, maar ik weet dat ik heel erg hard ben in dit soort dingen. Dus je moet denk ik vooral doen wat je zelf wilt en wat goed voelt voor jou. Iemand anders tips?
Oud 14-12-2010, 18:00
annaatje
annaatje is offline
hahah vertel? ben benieuwd..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 18:01
Volk
Volk is offline
Ik kan me ergens wel voorstellen dat hij je niet gelooft. Waarom zou je liegen als je niks verkeerd deed? Ook al spreek je nu de waarheid, hij gelooft je niet. Door zo vaak te liegen is blijkbaar al het vertrouwen weg in jullie relatie en vreet dat aan hem. Vertel hem dat je echt de waarheid spreekt. Als hij dat niet gelooft en ook niet wil gaan geloven denk ik dat jullie beter de relatie kunnen beëindigen. Zo heeft het geen zin.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 18:05
Akhlys
Akhlys is offline
Citaat:
Ik kan me ergens wel voorstellen dat hij je niet gelooft. Waarom zou je liegen als je niks verkeerd deed? Ook al spreek je nu de waarheid, hij gelooft je niet. Door zo vaak te liegen is blijkbaar al het vertrouwen weg in jullie relatie en vreet dat aan hem. Vertel hem dat je echt de waarheid spreekt. Als hij dat niet gelooft en ook niet wil gaan geloven denk ik dat jullie beter de relatie kunnen beëindigen. Zo heeft het geen zin.
Dit.

Haha, om je even je zin te geven. Ik zou hem keihard genegeerd hebben, totdat het bij hem doordringt dat je er genoeg van hebt. En voordat ik zou beginnen met negeren zou ik hem eerst de wind van voren geven en nadat hij doorheeft dat hij moet kappen met zo moeilijk doen zou ik dat nog een keer herhalen.

Dat is wel zo ongeveer wat ik zou doen.
Oud 14-12-2010, 18:07
annaatje
annaatje is offline
ik loog, omdat het toch een ex is en ik weet dat dat gevoelig ligt bij de meeste mensen. Ik snap ook dat vertrouwen weg is, maar geef me een kans(en geen oude koeien uit de sloot halen) of dump me..lijkt mij..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 18:08
annaatje
annaatje is offline
als ik hem negeer, denkt hij JUIST dat er meer was...of als ik fel wordt: zegt hij, zie je je wordt niet zomaar zo boos....AAA!!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 18:09
annaatje
annaatje is offline
Dank jullie wel in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 18:19
Dvine
Dvine is offline
Je vriend klinkt als een klootzak... Sorry hoor, maar als je iemand echt niet vertrouwd dan maak je het maar uit, dan moet je er niet over blijven zeiken.
Oud 14-12-2010, 18:34
annaatje
annaatje is offline
nee, absoluut geen klootzak, een hele lieve, spontane, tedere jonge man..kan over alles met hem praten..als iemand je 3x vergeeft zegt wel genoeg over de liefde gelukkig..maar zit er zo mee dat hij door blijft gaan. Heb hem nu een brief geschreven, dat hij moet kiezen....(aantal vragen gesteld, 5 in totaal...) kijken wat hij antwoordt.
Jullie horen t later van me DANK voor alles
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 08:19
Verwijderd
Een brief schrijven is wel een goede optie denk ik. Anders moet je misschien eens goed met hem praten over alles, en alles uitleggen ofzo? Ik kan me aan de ene kant ook wel voorstellen dat je vriend het lastig vindt dat je hebt gelogen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 11:30
annaatje
annaatje is offline
Ja klopt. Hij zegt nu dat ik moet bewijzen dat ik niet meer zal liegen en dat heeft tijd nodig. Ik zal er alles aan doen zodat hij me weer vertrouwd. Het schrijven van de brief was zeker goed. Hij las hem, vond hem lief en we hebben er ongeveer 30 min over gesproken. Vervolgens natuurlijk goedmaaksex
x
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 13:13
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Hoe wil je bewijzen dat je niet meer liegt? Het lijkt mij heel moeilijk om dat vertrouwen op die manier terug te winnen. Maar veel succes ermee, hopelijk lukt het jullie. Je mag overigens van mij wel duidelijk zijn dat je het gewoon niet op prijs stelt als hij zo nadrukkelijk tegen je zegt de hele tijd dat je toen die keer gelogen hebt en hij je nu dus ook niet kan vertrouwen. Hij moet je natuurlijk wel een kans geven.
Reageren

Regels voor berichten