Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2010, 14:24
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 15-02-2011 om 23:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2010, 16:06
Verwijderd
Ben je Nederlands of Belgisch? Want de belangrijkste verschillen zitten 'm in de niveau's en profielen/richtingen van de middelbare school, maar daarvoor is het wel handig om te weten welke kant van het verhaal aan je uitgelegd moet worden

En verder is een algemeen verschil dat onderwijs er in Nederland meer dan in België op is gericht om te leren zelfstandig juiste informatie te zoeken, en in België meer dan in Nederland op dingen uit je hoofd weten.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 16:08
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 15-02-2011 om 23:15.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 16:32
Em.
Em. is offline
Frankrijk is inderdaad weer heel anders. Die zitten veel langer op school, eten daar tussen de middag warm (geloof ik), hun cijfers gaan tot twinting (ipv tien) ze beginnen op de middelbare in de zesde (?) en eindigen in de eerste, bovendien hebben ze een reuzegrote zomervakantie en verder niet zoveel vakantie. Of tenminste, dat wordt ons dan weer verteld.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Frankrijk is inderdaad weer heel anders. Die zitten veel langer op school, eten daar tussen de middag warm (geloof ik), hun cijfers gaan tot twinting (ipv tien) ze beginnen op de middelbare in de zesde (?) en eindigen in de eerste, bovendien hebben ze een reuzegrote zomervakantie en verder niet zoveel vakantie. Of tenminste, dat wordt ons dan weer verteld.
Dankjewel, ja van die punten-telling wist ik ook en dat ze van zesde klas beginnen,
van frankrijk kan je meer vinden dan belgie.

En volgens mij zijn de verschillen tussen belgie en nederland ook klein..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 18:57
Verwijderd
Volgens mij bestaan er behoorlijke verschillen tussen Nederland en België?

In België kunnen kinderen vanaf 2,5 jaar naar school en duurt het kleuteronderwijs tot 6 jaar en begint het lager onderwijs met 6 jaar. In Nederland begint de basisschool met 4 jaar (en dan zijn er twee kleuterjaren, maar is sinds heel lang wel gewoon de basisschool) en heb je daarvoor de peuterspeelzaal. De leerplicht in België begint bij 6 jaar (tot 18 jaar), in Nederland bij 5 jaar (tot 16 jaar - en dan heb je tot 18 jaar de kwalificatieplicht). En de niveaus/richtingen in het secundair onderwijs (KSO, BSO, TSO en ASO) en het middelbaar onderwijs (VMBO, HAVO, VWO), maar ook de invulling van het hoger onderwijs. Ook in België gaan de cijfers t/m 20 (in ieder geval op de universiteit). Behoorlijk veel dus.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij bestaan er behoorlijke verschillen tussen Nederland en België?

In België kunnen kinderen vanaf 2,5 jaar naar school en duurt het kleuteronderwijs tot 6 jaar en begint het lager onderwijs met 6 jaar. In Nederland begint de basisschool met 4 jaar (en dan zijn er twee kleuterjaren, maar is sinds heel lang wel gewoon de basisschool) en heb je daarvoor de peuterspeelzaal. De leerplicht in België begint bij 6 jaar (tot 18 jaar), in Nederland bij 5 jaar (tot 16 jaar - en dan heb je tot 18 jaar de kwalificatieplicht). En de niveaus/richtingen in het secundair onderwijs (KSO, BSO, TSO en ASO) en het middelbaar onderwijs (VMBO, HAVO, VWO), maar ook de invulling van het hoger onderwijs. Ook in België gaan de cijfers t/m 20 (in ieder geval op de universiteit). Behoorlijk veel dus.
oke maar op google of wat anders kan ik weinig vinden hoe kom jij aan die informatie?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 17:17
Verwijderd
Deels wist ik het, maar ik heb gegoogled op 'onderwijssysteem Belgie' en op 'onderwijssysteem Nederland' om na te gaan of het klopte.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Deels wist ik het, maar ik heb gegoogled op 'onderwijssysteem Belgie' en op 'onderwijssysteem Nederland' om na te gaan of het klopte.
OK, maar toch doe ik het liever over Frankrijk en ik ben er nu mee bezig dus als ik wat tips kreeg zou het wel handig zijn
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 20:11
Scholier
Scholier is offline
Kijk eens hier.
Hier staat behoorlijk wat informatie.
Je moet zelf de verschillen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 19:46
Verwijderd
ik heb die site al gelezen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 20:59
Verwijderd
Groot verschil is dat in België een 5 op 10 (of 10 op 20 op hogescholen en uniefs) telt als een voldoende.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 21:26
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
ik heb die site al gelezen.
Fijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten