Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2011, 14:32
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
hey

Het probleem:
Mijn internet is de laatste week ongelofelijk traag.
Vorige week kwamen hier een paar luitjes logeren en toen stonden ongeveer 5 laptops en 1 pc de hele dag aan.
Omdat een paar ook nog aan het downloaden waren kon ik in die tijd dus amper iets met mijn internet. Maar nu zijn ze al een week weg maar ons internet (nu nog maar gebruikt door 2 laptops en een pc) is nog steeds traag.
Het gaat dus bij iedereen traag dus ik neem aan dat het geen virus is ofzo.
Ik heb wel al mijn hele laptop laten scannen en er is niets gevonden.
(Heb geprobeerd CCleaner te downloaden maar dat deed het niet)
Ook moet ik vaak de verbinding met internet verbreken en daar weer connecten voordat hij het doet, maar ik weet niet of dat bij de anderen ook zo is.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Speedtest resultaat: downl. 2.50 mbps upl. 0.94 mbps (<- geen idee of dit snel of langzaam is)

Dit is het gemiddelde ongeveer van een aantal speedtestjes.
Download snelheid schommeld tussen de 2.20 en 3.00 mbps, upload snelheid is steeds hetzelfde.

De signaalsterkt is trouwens uitstekend staat er. (5/5 streepjes)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2011, 14:44
MicrosoftHelpt
MicrosoftHelpt is offline
Begin eens met het resetten van de router en het modem.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 18:23
ILUsion
ILUsion is offline
Inderdaad je modem en router eens resetten (stroomkabel uithalen en na een paar seconden weer insteken (geen halve minuut wachten, dan kan het zijn dat je je instellingen opnieuw moet ingeven)), waarschijnlijk hebben die luitjes zoveel gedownload dat de router even op zijn bek ging.

Als dat niet helpt kan je ook proberen om maar 1 computer aan te zetten en te zien of het internet dan sneller is. Als dat niet zo is, op een andere computer proberen. Misschien dat er ergens een computer heel veel aan het downloaden is.

Als dat nog niet helpt, zal ik wat meer uitleg geven over draadloos internet en hoe we daar kunnen zien of het probleem niet gewoon in de lucht zweeft (ervan uitgaand dat alle computers draadloos aangesloten zijn). Probeer als je een met kabel aangesloten computer hebt, zeker die eens uit. Ben je trouwens ook zeker dat er geen buren meesurfen op je internet (dus WPA-beveiliging aan)?

De snelheden die je noemt zijn nu niet bepaald traag, maar ook niet bepaald modern te noemen. Aan 1 Mbps upload heb je genoeg normaalgezien, 2.5 Mbps download is net leefbaar maar dat is de snelheid wat een moderne smartphone ook kan halen. Om een vergelijk te geven, mijn snelheden hier zijn op dit moment (snelheden zijn iets onder Nederlands gemiddelde volgens die site; voor Belgische normen is het aan de snelle kant):
Oud 07-01-2011, 14:44
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Oke, heb de stekker er 2 keer uit gehaald, maar internet is nog steeds hetzelfde.
Er zit hier niemand meer aan het downloaden. We hebben een beveiligingssleutel, dus ik neem aan dat er geen andere op zitten. We gebruiken allemaal wireless dus geen kabels.
Ik ben nu de enige die een op de computer zit en internet is nog steeds langzaam.

Kan het ook zijn dat er teveel rotzooi in onze computers zit opgeslagen?
Ik keek bij een andere laptop en daar stond 1.91 GB aan tijdelijke internetbestanden op.
Kan hierdoor het internet van iedereen langzamer gaan? En zo ja, is er meer van dit soort spul dat om de tijd verwijderd moet worden?
(Heb CCleaner gedownload en mijn eigen laptop schoongemaakt alvast)

Ik ga eens proberen of het met kabelaansluiting sneller gaat. (Moet wel eerst dat kabeltje vinden)
Daarna ga ik op de modem of router (dat kastje) de reset knop indrukken. (Ik heb hiermee gewacht omdat ik vroeger hiermee erg veel problemen kreeg)

Nog iets anders:
Nadat internet opeens een keer weg viel kreeg ik een berichtje dat het iets te maken had met dit -> Preventie van gegevensuitvoering (DEP).
Dus nu heb ik internet explorer uitgezondert van deze beveiliging en daardoor deed internet het weer even.
O.o is dit slim??

Laatst gewijzigd op 07-01-2011 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 14:47
CelineB
CelineB is offline
Koop Gwoon een Newe PC!
Niet dat dat simpel is
Oud 07-01-2011, 18:57
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Koop Gwoon een Newe PC!
Niet dat dat simpel is
Koop jij dan even een "Newe" toetsenbord?

Ontopic:

Ik zou even malwarebytes downloaden. Dit lijkt meer een lokaal probleem dan een connectie probleem.

En DEP helpt je niets.
Oud 09-01-2011, 21:49
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Heb malwarebytes gedownload. Volledige scan gedaan.
Resultaat:
Niks geïnfecteerd en geen kwaadaardige objecten gevonden.

Ik zit nu toevallig mij driver aan het updaten met een downloadsnelheid van 6.56 kB/sec.
Zo een bestandje van 37 MB duurt dan wel wat langer dan normaal.

Heb ook een kabel aangesloten, maar er zat geen verandering in.

Niet helemaal ontopic maar anders moet ik een nieuwe topic starten:
(Ik heb nu mijn driver geüpdate, maar toen hij klaar was stond er dat ik na het voltooien (opnieuw opstarten) ik de installatiemedia (??) uit de schijfstations moet verwijderen.
Wat is dit hoe doe ik dit en is dit wel nodig?)
Kan op internet er niets over vinden.

Laatst gewijzigd op 09-01-2011 om 23:26.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 10:26
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Heb malwarebytes gedownload. Volledige scan gedaan.
Resultaat:
Niks geïnfecteerd en geen kwaadaardige objecten gevonden.

Ik zit nu toevallig mij driver aan het updaten met een downloadsnelheid van 6.56 kB/sec.
Zo een bestandje van 37 MB duurt dan wel wat langer dan normaal.

Heb ook een kabel aangesloten, maar er zat geen verandering in.
Als je met de kabel even traag internet hebt, wilt dat zeggen dat het probleem niet in het draadloze deel ligt, misschien aan je computer maar als je geen malware hebt (ben ik nog niet vaak tegengekomen, maar goed), is die kans ook klein.

Volgende stap die je kan zetten is contact opnemen met de helpdesk van je internetprovider en klaagt over het trage internet. Want ik zie zo direct eigenlijk niets meer dat er mis kan zijn: vermits je router/modem al gereset geweest zijn, zou daar het probleem niet mogen liggen. Het ligt ook niet aan één specifieke computer, want je hebt elk afzonderlijk getest (met de rest uit dus). Met de kabel gaat het niet beter, dus ligt het ook niet aan het draadloos deel (daar had ik nog wat ideetjes voor); enige schakel die overblijft is je provider, denk ik.

Citaat:
Niet helemaal ontopic maar anders moet ik een nieuwe topic starten:
(Ik heb nu mijn driver geüpdate, maar toen hij klaar was stond er dat ik na het voltooien (opnieuw opstarten) ik de installatiemedia (??) uit de schijfstations moet verwijderen.
Wat is dit hoe doe ik dit en is dit wel nodig?)
Kan op internet er niets over vinden.
Dat is nog iets uit de tijd dat de drivers enkel op cd/dvd (intallatiemedia) werden meegeleverd; niets van aantrekken. Ze zetten dat er liefst op omdat computers soms proberen van die cd op te starten en je dan niet in Windows geraakt maar bv. in een of ander hulpprogramma van de fabrikant.
Oud 10-01-2011, 10:35
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Welke browser gebruik je?
Ik heb iig met internet explorer dat deze het ook vaak niet doet, terwijl firefox op hetzelfde moment het wel doet

Heb je verder de downloadprogramma's weer uitgezet? Als deze meestarten met windows, dan gaan ze vaak uploaden, en dit kan je internet ook ontzettend traag maken.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 12:13
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Ik heb zojuist uit wanhoop mijn router nog een keer gereset en ik om een of andere voor mij onverklaarbare reden doet internet het volgens mij weer als vanouds.....
Snap er geen reet van maar internet zal ik toch nooit begrijpen denk ik.
Ik weet niet of alles nu weer goed is, maar ik neem aan van wel.

In ieder geval iedereen bedankt

Downloadsnelheid: 13.34 mbps uploadsnelheid: 0.98 mbps

AIs ik na morgen nog niet gepost heb kan wat mij betreft hier een slotje op.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 12:46
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Ik heb zojuist uit wanhoop mijn router nog een keer gereset en ik om een of andere voor mij onverklaarbare reden doet internet het volgens mij weer als vanouds.....
Snap er geen reet van maar internet zal ik toch nooit begrijpen denk ik.
Ik weet niet of alles nu weer goed is, maar ik neem aan van wel.

In ieder geval iedereen bedankt

Downloadsnelheid: 13.34 mbps uploadsnelheid: 0.98 mbps

AIs ik na morgen nog niet gepost heb kan wat mij betreft hier een slotje op.
Router resetten kan om dezelfde reden werken als waarom een computer na opnieuw opstarten vaak wat stabieler/sneller draait. Een router is ook maar een soort computertje, een beetje minder complex dan een gewone computer. Terwijl hij aanstaat onthoudt hij allerlei dingen (bv. "computer X is nu op server Y allerlei films aan het downloaden, als ik pakketjes van server Y krijg met een bepaalde markering, moet ik ervoor zorgen dat ik die pakketjes doorstuur naar computer X"). Hij heeft een hoop van die lijstjes staan, maar na een tijdje kunnen die ook vol geraken; zodat hij eigenlijk niet meer weet hoe of wat hij met al die informatie moet doen (lees: er geraakt maar weinig data door). Met een reset maak je al die lijstjes leeg, zodat hij wel terug kan doen wat hij moet.

Vergelijk het hiermee: als je zelf 12 uur op een dag aan het werk bent, ga je 's avonds zeer moe zijn. Maar pak nu dat je voortdoet, en nog eens 12 uur werken en nog eens en nog eens. Op een bepaald moment ga je zelf ook amper nog werk kunnen verzetten: je moet je werkgeheugen even kunnen legen (en bij ons doen we dat door te slapen; zodat je de volgende dag met een propere lei kunt beginnen). Net zo bij apparaten (alleen kunnen zij meestal meerdere dagen aan een stuk doordoen).
Oud 10-01-2011, 15:28
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Citaat:
Router resetten kan om dezelfde reden werken als waarom een computer na opnieuw opstarten vaak wat stabieler/sneller draait. Een router is ook maar een soort computertje, een beetje minder complex dan een gewone computer. Terwijl hij aanstaat onthoudt hij allerlei dingen (bv. "computer X is nu op server Y allerlei films aan het downloaden, als ik pakketjes van server Y krijg met een bepaalde markering, moet ik ervoor zorgen dat ik die pakketjes doorstuur naar computer X"). Hij heeft een hoop van die lijstjes staan, maar na een tijdje kunnen die ook vol geraken; zodat hij eigenlijk niet meer weet hoe of wat hij met al die informatie moet doen (lees: er geraakt maar weinig data door). Met een reset maak je al die lijstjes leeg, zodat hij wel terug kan doen wat hij moet.

Vergelijk het hiermee: als je zelf 12 uur op een dag aan het werk bent, ga je 's avonds zeer moe zijn. Maar pak nu dat je voortdoet, en nog eens 12 uur werken en nog eens en nog eens. Op een bepaald moment ga je zelf ook amper nog werk kunnen verzetten: je moet je werkgeheugen even kunnen legen (en bij ons doen we dat door te slapen; zodat je de volgende dag met een propere lei kunt beginnen). Net zo bij apparaten (alleen kunnen zij meestal meerdere dagen aan een stuk doordoen).
In ieder geval bedankt voor de informatie ik zal het onthouden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten