Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2008, 18:54
Bieringbhe
Bieringbhe is offline
Hallo,

Ik heb een groot probleem, mijn downloadsnelheid is echt super traag (ook uploadsnelheid trouwens).
Ik heb wel een groen tekentje bij utorrent en ook als ik test of de port goed geforward is alles gewoon goed, ik heb de problemen eigenlijk sinds ik een nieuwe modem heb gekregen van upc. Mijn internet zou sneller moeten zijn maar is dus veel langzamer.
Ik gebruik een Dlink router die wel goed werkte met de vorige modem dus ik weet niet wat het probleem kan zijn ...

Kan iemand mij helpen, want ik wordt er helemaal gek van
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2008, 19:23
Verwijderd
1: UPC Knijpt P2P en nieuwsgroepen in de avond... althans dat idee heb ik omdat ik nooit full speed haal 's avonds.
2: Ligt eraan van welke sites je download. Private = meestal HIGH speed.
3: Niet teveel connecties gaan gebruiken.... ik gebruik globaal maar 200 anders slaat de modem vast of is alles echt rete traag.

ps. je internet kan niet sneller worden door een nieuwe modem, mits je ook een hoger pakket hebt... Snelheid blijft, als je het zelfde abbo houdt, gewoon hetzelfde.

Verder kan ik je niet helpen....
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 19:29
Bieringbhe
Bieringbhe is offline
Thnx voor snelle reactie

Ik ben ok van abbonement gegaan van 8 naar 16 mb, daarom kreeg ik ook een nieuwe modem.
had beter de oude kunnen houden denk ik. Alleen als ik een dvdtje aanzet om te dowloaden smorgens is ie savonds nog steeds niet ver gaat ook overdag erg langzaam. Terwijl het een paar weken geleden nog altijd met 100 kb/s ging gemiddeld.
Erg raar
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 20:06
Verwijderd
Zet encryptie eens aan bij utorrent en kijk of dat helpt. UPC filtert inderdaad p2p verkeer.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 20:09
Bieringbhe
Bieringbhe is offline
Ja staat al aan,
Maar ik heb ff op speedtest.nl mijn snelheid getest en daar is de down 30 en de upload 7
Heeft dat dan met instellingen te maken of puur met upc
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 22:28
Koning
Koning is offline
Citaat:
Ja staat al aan,
Maar ik heb ff op speedtest.nl mijn snelheid getest en daar is de down 30 en de upload 7
Heeft dat dan met instellingen te maken of puur met upc
30 en 7 Kb p/s?
Oud 06-06-2008, 15:29
sainty
sainty is offline
Selecteer de juiste snelheid in de Speed Guide. Doe je die speedtest wel met voor de rest alles uitgeschakeld? Geen MSN/Browser/uTorrent of wat dan ook aanzetten, dat beinvloedt de snelheid. 30/7 is veel te laag voor 16 Mb, je zou ongeveer 1000-2000 als download moeten krijgen.
Kijk anders eens hier: http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=15992 en test een torrent van OpenOffice of een van die anderen, te vinden onder "Slow Transfer Speeds".
Oud 06-06-2008, 15:32
Verwijderd
Ik had het ook, lees dit eens door: http://suprbay.org/showthread.php?t=4292
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 17:02
Bieringbhe
Bieringbhe is offline
Het is al opgelost het probleem zat m gewoon bij upc, hadde een fout gemaakt bij het aanmelde van de modem ofzoiets

Maar toch bedankt iedereen !!

Laterzz
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 20:33
Koning
Koning is offline
Klopt, handig te weten is dat bij sommige nieuwe UPC abonnementen soms de snelheid (globaal) lijkt geknepen op 30KB/s. Opnieuw aanmelden van het modem via provisioning.upc.nl lost dit op. Reset het modem daarna wel even.
Oud 08-06-2008, 09:25
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Het is al opgelost het probleem zat m gewoon bij upc, hadde een fout gemaakt bij het aanmelde van de modem ofzoiets

Maar toch bedankt iedereen !!

Laterzz
dat wou ik nog reageren toen ik de topicstart zag.. ik had een keer een dergelijk probleem met UPC..
Reageren

Regels voor berichten