Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2011, 16:22
Verwijderd
Continue the madness
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Kon? (En nu zeg jij: "Ja maar ik kom uit ROFFA " en dan zeg ik: "Dan hoef je niet te lullen als een mongool!")

nou zeg
ik zei vroegah ook kon, en ik wist niet dat dat fout was. Totdat een meisje op vakantie in Frankrijk zei: huh? Kon?

(ik was een beetje verliefd op haar dat was de enige keer dat ik op een meisje was. Nee, trouwens msischien niet)
Rationeel
Rationeel is offline
@noedel:

in principe wel hoor, maar ik weet eigenlijk niet goed wát ik wil en dat lijkt me toch wel nodig voor ik een opdracht geef
Oud 13-01-2011, 16:23
Verwijderd
Deze titel is ook beter!
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ik zei vroegah ook kon, en ik wist niet dat dat fout was. Totdat een meisje op vakantie in Frankrijk zei: huh? Kon?

(ik was een beetje verliefd op haar dat was de enige keer dat ik op een meisje was. Nee, trouwens msischien niet)
jeetje.
Verwijderd
Ik heb ook jarenlang heel veel dingen gezegd die fout bleken. Ik haal nog steeds wel eens bloeien en bloeden door elkaar.
Verwijderd
Ja!
Oud 13-01-2011, 16:24
Verwijderd
Citaat:
jeetje.
Wat jeetje?
Verwijderd
Ik was zelfs zo iemand die 'groter als' zei!

ERRUG HE! Maar dat is er door de ex-die-lijkt-op-Jan Kooijman wel uitgeslagen.
Nou ja. Niet geslagen.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat jeetje?
Dat mensen 'kon' zeggen en niemand het verbetert
Oud 13-01-2011, 16:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
@noedel:

in principe wel hoor, maar ik weet eigenlijk niet goed wát ik wil en dat lijkt me toch wel nodig voor ik een opdracht geef
Nouja, als je bijv. aangeeft of je iets straks of schilderachtigs wilt, en dan bijv een stedelijk iets of iets randoms met de tinten brons, rood en whatever, kan ik je natuurlijk altijd verrassen met iets.
Oud 13-01-2011, 16:25
Verwijderd
Ik sprak vroeger ook slecht Nederlands. Ik zei ook 'Khèddaniechezien' in plaats van 'ik heb dat niet gezien' en alles.
Oud 13-01-2011, 16:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik was zelfs zo iemand die 'groter als' zei!

ERRUG HE! Maar dat is er door de ex-die-lijkt-op-Jan Kooijman wel uitgeslagen.
Nou ja. Niet geslagen.
Ik ben enigste eruit geslagen bij mijn ex. Maar die is zo dom, die schrijft ik word met dt en dat soort dingen. Om depressief van te worden.

Ging ik niet weg? Ja da klopt nog 1 sigaretje dan.

Pippeloen naamzoek, wanneer ben je vrij?
Carn
Carn is offline
zo, iedereen opgezout, top-zoveel aan en goan

Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik sprak vroeger ook slecht Nederlands. Ik zei ook 'Khèddaniechezien' in plaats van 'ik heb dat niet gezien' en alles.
Dat doe ik ook wel eens (da doek ook wel es)
Oud 13-01-2011, 16:27
Verwijderd
ik dacht, laat ik lekker pippi långstrump kijken om mijn zweeds bij te spijkeren. Maar ik kan al die veel te hoge kinderstemmetjes niet verstaan ;d;
Verwijderd
Nu het toch over taal gaat, kan iemand me vast wel het verschil tussen 'hebben' en 'krijgen' uitleggen, want dat doe ik echt chronisch fout.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
zo, iedereen opgezout, top-zoveel aan en goan

[filmpje]
Win (en heul erg doodgedraaide kermis muziek)
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dat mensen 'kon' zeggen en niemand het verbetert
Ik kwam er ook pas op m'n 17e achter dat het geen normale spreektaal was. Ik was bij iemand in Den Haag en we hadden het over een band ofzo en ik zei iets van 'Ja, ik was niet bij dat concert, want toen kon ik ze nog niet' en toen werd ik meteen door 2 mensen aangestaard...
'huh, wat is er?' 'eh, het is toch KENDE?! lolz!"

Maar dat waren dan wel mensen die alles maar 'moeilijk' vonden, dus zo normaal waren ze zelf ook niet.
Verwijderd
Citaat:
Nu het toch over taal gaat, kan iemand me vast wel het verschil tussen 'hebben' en 'krijgen' uitleggen, want dat doe ik echt chronisch fout.
Huh. Hebben is iets wat je al hebt, krijgen is iets wat je krijgt van iemand, hoe kan je dat door elkaar halen?
Oud 13-01-2011, 16:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hebben en krijgen voorbeeld? Ik kan dat niet uitleggen hoor (hebben is hebben en krijgen is krijgen )
Verwijderd
Ik msnde gisteren met een Engels native speaker, het was vet. Ze vond mijn Engels goed.
Verwijderd
Citaat:
Huh. Hebben is iets wat je al hebt, krijgen is iets wat je krijgt van iemand, hoe kan je dat door elkaar halen?
En als je iets van iemand hebt gehad, is dat dan ook gewoon krijgen? Ik gebruik krijgen eigenlijk alleen bij ziektes.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nou, als je iets krijgt dan heb je 't, maar als je iets hebt hoef je 't nog niet gekregen te hebben.
Oud 13-01-2011, 16:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik kwam er ook pas op m'n 17e achter dat het geen normale spreektaal was. Ik was bij iemand in Den Haag en we hadden het over een band ofzo en ik zei iets van 'Ja, ik was niet bij dat concert, want toen kon ik ze nog niet' en toen werd ik meteen door 2 mensen aangestaard...
'huh, wat is er?' 'eh, het is toch KENDE?! lolz!"

Maar dat waren dan wel mensen die alles maar 'moeilijk' vonden, dus zo normaal waren ze zelf ook niet.
Mooi dat mensen in Den Haag je op het juiste pad hebben geholpen..
Oud 13-01-2011, 16:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Mooi dat mensen in Den Haag je op het juiste pad hebben geholpen..
Wel Hagenaarrrrs, geen Hagenezen. Die hadden 't vast doodnormaal gevonden.
Oud 13-01-2011, 16:32
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
En als je iets van iemand hebt gehad, is dat dan ook gewoon krijgen? Ik gebruik krijgen eigenlijk alleen bij ziektes.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/318/
Oud 13-01-2011, 16:34
Verwijderd
Ik vindt het zo vet dat ik nog nooit in het taalfoutentopic heb gestaan
Oud 13-01-2011, 16:34
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik vindt het zo vet dat ik nog nooit in het taalfoutentopic heb gestaan
Oud 13-01-2011, 16:35
Verwijderd
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Smiecht!
Verwijderd
(8) Pop goes the world (8)

Godverdomme wat een nummer.
Oud 13-01-2011, 16:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Smiecht!
Sorry

En nu ben ik echt weg! Tot straks lieve forumers.
Oud 13-01-2011, 16:38
Rationeel
Rationeel is offline
quaesy fail, het topic is dicht
Rationeel
Rationeel is offline
HET topic
Verwijderd
LP:
Dat ik jan heet vind maakt niet uit
Ik vind het juist wel leuk dat een heet iemand de mol is
Verwijderd
Ik was nu thee- en handdoeken en schoonmaakdoekjes op 90 graden, omdat dat af en toe goed is voor de wasmachine, maar ik vind het toch maar niks! Heb dat nog nooit gedaan.
Oud 13-01-2011, 16:40
Rationeel
Rationeel is offline
hey, het is queasy. verwarrend
Oud 13-01-2011, 16:41
Verwijderd
Jan is de Mol niet.
Oud 13-01-2011, 16:42
Rationeel
Rationeel is offline
johnny is de mol
Oud 13-01-2011, 16:43
Verwijderd
Citaat:
hey, het is queasy. verwarrend
?

Ik den kook dat jan de mol niet is.
Oud 13-01-2011, 16:44
Rationeel
Rationeel is offline
ik dacht altijd quaesy
Oud 13-01-2011, 16:44
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
johnny is de mol
Of Linda.
Oud 13-01-2011, 16:45
Rationeel
Rationeel is offline
of momfer
Verwijderd
Citaat:
of momfer
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
of Albert.
Oud 13-01-2011, 16:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
lol, Momfer & Sons.

Oud 13-01-2011, 16:47
Rationeel
Rationeel is offline
Een man staat voor de rechter omdat hij zijn vrouw heeft doodgeslagen. Rechter: "Dat is een zwaar misdrijf, maar als u verzachtende omstandigheden kunt aantonen wordt de straf niet zo hoog." De man: "Ze was dom, ik moest haar gewoon doodslaan." De rechter: "Dat is niet echt een verzachtende verklaring van u, als u echt niet levenslang achter tralies wilt zult u met iets beters moeten komen." Waarop de man verklaart: "We woonden in een flat. Op de 12e verdieping woonde een gezin met 2 kinderen, het was gewoon zielig. Ze waren heel klein. De zoon van 12 was maar 90 cm en die van 19 was maar 85 cm. Op een dag zei ik tegen mijn vrouw: dat is toch zielig hè, die kinderen van die mensen. Ja, zegt mijn vrouw, dat zijn pyreneeën." Ik zeg: "Je bedoelt pygmeeën." "Nee," zegt ze, "pygmeeën dat is dat wat onder de huid zit waar je sproeten van krijgt." Ik zeg: "Dat is pigment." "Nee," zegt ze, "pigment dat is waar de oude Romeinen op schreven." Ik zeg: "Dat is perkament." "Nee," zegt ze, "perkament is als een dichter iets begint en niet afmaakt." Edelachtbare U kunt zich voorstellen dat ik niet van plan was te zeggen dat het fragment is. Ik ging dus in mijn stoel zitten en las mijn krantje. Plotseling komt mijn vrouw met de volgende zin en ik denk: "Ze is rijp voor het gesticht.." "Schat kijk eens," ze maakt een boek open en laat een stuk tekst zien. "Het zonnedak van de handtas was de lerares van pooier 15." Ik neem het boek en zeg: "Maar schat, dat is frans daar staat: La Marquise de Pompadour est la Maitresse de Louis XV. Dat betekent: De Markiezin van Pompadour was de minnares van Lodewijk de 15e." "Nee" zegt mijn vrouw, "dat moet je letterlijk vertalen. La marquise- het zonnedak, Pompadour - de handtas, la maitresse- de lerares, Louis XV - de pooier." Ik moet dat toch weten, ik heb extra voor mijn franse les een legionair in dienst gehad." Ik zeg: "je bedoelt een lector." "Nee," zegt ze, "Lector is een Griekse held." Ik zeg: "Dat was Hector en dat was een trojaan." "Nee," zegt ze, "Hector is een vlaktemaat." Ik zeg: "Dat is een hectare." "Nee," zegt ze, "hectare is een godendrank." Ik zeg: "Dat is nektar." "Nee," zegt ze, "dat is een rivier in zuid-Duitsland." Ik zeg: "Dat is de Neckar." Mijn vrouw: "Ken jij dat lied niet? 'Gauw graas ik aan de Nektar, gauw graas ik aan de rijn', dat heb ik pas nog met mijn vriendin in duo gezongen." Ik zeg: 'In duet." "Nee," zegt ze, "duet is als twee mannen met een sabel vechten." Ik zeg: "Dat is een duel." "Nee," zegt ze, "duel is als een trein uit een donker berggat naar buiten komt." "Edelachtbare...toen heb ik de hamer genomen en haar doodgeslagen." Even stilte.. Dan zegt de rechter: "Vrijspraak! Ik had haar bij Hector al doodgeslagen!"
Oud 13-01-2011, 16:49
Verwijderd
Citaat:
ik dacht altijd quaesy
Na de q komt altijd de u en dan de e toch?
Oud 13-01-2011, 16:50
Verwijderd
tl;dr.

En je post is, zoals mijn CKV-leraar een keer zo mooi zei, 'visueel ontoegankelijk'.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten