Advertentie | |
|
![]() |
|
één van de ouders koopt een tweede huis. Dan verhuurt de eigenaar het huis aan jullie. Let op, ik weet niet hoe het zit met de plaatselijke regelgeving, het kan zijn dat je nog een vergunning nodig hebt. succes.
||
Citaat:
In principe mag je met een gekocht huis doen wat je wil, dus ook verhuren. Het gebeurt nogal eens. In dat geval zou je het huis ook aan studenten kunnen verhuren. Dan is er geen sprake van onderhuur, maar gewoon van huur. Er zijn wel gemeenten met regels waardoor het niet mag of niet kan. Bijvoorbeeld dat in een straat maar 10% van de woningen mag zijn verhuurd. Als je een huurwoning toegewezen krijgt die je wil verhuren aan studenten, dan spreek je inderdaad van onderhuur. Dit is niet per sé verboden, alleen zitten er haken en ogen aan. De woningbouw kan het niet goedkeuren, waardoor het inderdaad illegaal wordt. In sommige gevallen doet de verhuurder het toch. Dat kun je vaak ontdekken doordat je de eis krijgt je niet in te mogen schrijven (en huur contant betalen). Mag het wel, dan willen verhuurders nogal eens vreemde contracten opstellen (een van de studenten is hoofdhuurder en de rest onderhuurder. Dan ben je dus onder-onderhuurder ofzo..). Anyway. Gewoon altijd goed opletten wat je doet en navraag doen bij de verhuurder over hoe legaal de huur is. Ook altijd heel kritisch zijn op het huurcontract en aanpassingen vragen indien nodig. |
![]() |
|
In de President Rooseveltlaan staan geregeld meerslaapkamer appartementen te huur voor zo'n 350eu per maand. Is op fietsafstand van de HZ
![]() Weet verder niet of je aan bepaalde eisen moet voldoen om daarvoor in aanmerking te komen en het is niet bepaald een sjieke wijk ![]()
||
Citaat:
Maar volgens mij is dat meer iets voor studentenhuisvesters zoals de SSH. Hoe ze willen controleren of jij student bent of niet als private huurder is mij een raadsel. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik wil graag jullie mening weten Avondjurk | 14 | 17-08-2011 06:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Psychologie |
Lucht je hart topic #9. Quiana | 500 | 07-08-2004 12:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
CDA wil woningkraak verbieden Gatara | 152 | 09-11-2003 12:14 | |
Liefde & Relatie |
wat zou jij leuke verrassing van jou vriend/in vinden? Buffy | 17 | 05-06-2003 17:29 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 |