Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2011, 12:32
Dider01
Dider01 is offline
Hallo!
Volgend schooljaar ga ik met een groep vrienden studeren aan de HZ in Vlissingen. Als groep willen we natuurlijk graag bij elkaar in de buurt wonen. Ik ben al weken op zoek naar een geschikte woning of studentenhuis volgens mij is het gewoon onmogelijk!
Zou iemand willen helpen zoeken, of heeft iemand tips??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2011, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Hallo!
Volgend schooljaar ga ik met een groep vrienden studeren aan de HZ in Vlissingen. Als groep willen we natuurlijk graag bij elkaar in de buurt wonen. Ik ben al weken op zoek naar een geschikte woning of studentenhuis volgens mij is het gewoon onmogelijk!
Zou iemand willen helpen zoeken, of heeft iemand tips??
Bij elkaar in de buurt wonen is niet erg lastig, maar met z'n allen in 1 huis wel, natuurlijk. Waarom willen jullie per se bij elkaar wonen? Als je in dezelfde stad gaat wonen, kun je toch gewoon naar elkaar toe fietsen?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 14:23
Verwijderd
Ja dit was ik zelf ook van plan, maar dat is geloof ik wel moeilijk. Ik ga me in ieder geval in laten schrijven bij een woningvereniging om punten te sparen voor een huisje...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 15:42
brands
brands is offline
Dan is het misschien ook wel handig om te vermelden hoe groot je groep vrienden is. Bestaat deze uit 4 of 5 of meer?
Oud 02-02-2011, 18:56
JustADreamer
JustADreamer is offline
Houdt er ook rekening mee dat je elkaar ook op een andere manier leert kennen als je met z'n allen in één huis woont... Daar moet je tegen kunnen...
Oud 07-02-2011, 22:34
fib
fib is offline
één van de ouders koopt een tweede huis. Dan verhuurt de eigenaar het huis aan jullie. Let op, ik weet niet hoe het zit met de plaatselijke regelgeving, het kan zijn dat je nog een vergunning nodig hebt. succes.
Oud 08-02-2011, 14:07
Verwijderd
@fib, ff n tweede huis kopen
Je zal wel onderhuur bedoelen of niet?
Maar dat mag volgens mij lang niet altijd
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 14:54
Ieke
Ieke is offline
Hoezo onderhuur? Het gebeurt echt vaker dat ouders een huis kopen voor hun studerende kind en als het groter is enkele kamers te verhuren.
Oud 09-02-2011, 08:51
Adore
Adore is offline
Citaat:
@fib, ff n tweede huis kopen
Je zal wel onderhuur bedoelen of niet?
Maar dat mag volgens mij lang niet altijd
Je moet het maar kunnen betalen inderdaad..

In principe mag je met een gekocht huis doen wat je wil, dus ook verhuren. Het gebeurt nogal eens. In dat geval zou je het huis ook aan studenten kunnen verhuren. Dan is er geen sprake van onderhuur, maar gewoon van huur.
Er zijn wel gemeenten met regels waardoor het niet mag of niet kan. Bijvoorbeeld dat in een straat maar 10% van de woningen mag zijn verhuurd.
Als je een huurwoning toegewezen krijgt die je wil verhuren aan studenten, dan spreek je inderdaad van onderhuur. Dit is niet per sé verboden, alleen zitten er haken en ogen aan. De woningbouw kan het niet goedkeuren, waardoor het inderdaad illegaal wordt. In sommige gevallen doet de verhuurder het toch. Dat kun je vaak ontdekken doordat je de eis krijgt je niet in te mogen schrijven (en huur contant betalen).
Mag het wel, dan willen verhuurders nogal eens vreemde contracten opstellen (een van de studenten is hoofdhuurder en de rest onderhuurder. Dan ben je dus onder-onderhuurder ofzo..). Anyway.

Gewoon altijd goed opletten wat je doet en navraag doen bij de verhuurder over hoe legaal de huur is. Ook altijd heel kritisch zijn op het huurcontract en aanpassingen vragen indien nodig.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 10:29
Verwijderd
Verhuren van een huis mag overigens niet altijd van de hypotheekverstrekker, dus daar moet je ook rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 11:07
Adore
Adore is offline
Heb ik ook weer wat geleerd!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 11:22
surimeid
surimeid is offline
waarom in dezelfde buurt ja...?

Zoek voor jezelf maar eens een kamer dat is al moeilijk genoeg
Oud 10-02-2011, 15:46
MTpower
MTpower is offline
In de President Rooseveltlaan staan geregeld meerslaapkamer appartementen te huur voor zo'n 350eu per maand. Is op fietsafstand van de HZ
Weet verder niet of je aan bepaalde eisen moet voldoen om daarvoor in aanmerking te komen en het is niet bepaald een sjieke wijk
Oud 11-02-2011, 13:40
Pompoen
Pompoen is offline
Denk dat je beter voor jezelf kunt zoeken, voor een hele groep is het wel erg lastig!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 18:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
In de President Rooseveltlaan staan geregeld meerslaapkamer appartementen te huur voor zo'n 350eu per maand. Is op fietsafstand van de HZ
Weet verder niet of je aan bepaalde eisen moet voldoen om daarvoor in aanmerking te komen en het is niet bepaald een sjieke wijk
Soms stelt de gemeente voor slechtere wijken eisen dat er geen studenten mogen wonen, omdat men verkeerd in de illusie dat studenten huisvesten overlast produceert (meer overlast dan de tokkies die er anders terecht komen). Dat is in Utrecht, Groningen, en ik geloof dat GL en de PVDA het ook in Amsterdam wilden gaan doen. Geen idee of het er al van is gekomen.

Maar volgens mij is dat meer iets voor studentenhuisvesters zoals de SSH. Hoe ze willen controleren of jij student bent of niet als private huurder is mij een raadsel.
Reageren

Regels voor berichten