Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2011, 22:16
Tazer
Tazer is offline
Beste mensen,
Ik wil in dit topic eigenlijk meer de vraag stellen die jullie vast en zeker wel eens op vakantie hebben meegemaakt, je komt iemand tegen die jouw taal niet spreekt en jij de zijne of de hare niet. Soms wordt 't nog moeilijker en dat is wanneer hij of zij geen Engels spreekt.
Over dat laatste wil ik 't hebben, wie heeft dit al eens meegemaakt en hoe hebben jullie dit weten te omzeilen? Laat jij 'n eventuele vriendschap in deugen vallen door een taalbarrière of zou je het met handen en voeten en 't op babyniveau Engels proberen? Denk je dat 't uberhaubt wel mogelijk is om een vriendschap op te bouwen waarmee geen normaal contact mee mogelijk is door een taalbarrière?

Allemaal vragen die ik graag eens door jullie beantwoord wil hebben, ik zal jullie later zeggen waarom ik dit vraag. Ben namelijk weer van plan 'n reis te maken hint hint hint.
Oud 11-01-2011, 22:36
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik vind het altijd zeer lastig als ik me niet duidelijk kan maken. Voor een dagje kan het wel, maar op den duur wil ik toch dat mensen mijn woordgrapjes begrijpen en me niet met een dom hoofd aankijkt als ik probeer uit te leggen dat ik best eens een beschuitje met iemand zou willen eten. Bij wijze van spreken. Nee, communicatie vind ik wel belangrijk in vriendschap.
Oud 12-01-2011, 07:32
honkballertje
honkballertje is offline
als de andere persoon (redelijk) engels spreekt zou ik het wel proberen. als je iets echter heel simpel probeert uit te leggen en hij/zij snapt het dan nog niet in het engels wordt het wel heel lastig en zou ik het denk ik op een gegeven moment opgeven.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 07:35
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik maakte vroeger constant vrienden wie ik niet kon verstaan als ik op vakantie was. Dat vond en vind ik nog steeds hartstikke leuk en spannend! Een echte vriendschap opbouwen is natuurlijk wat anders, maar ik vind het wel altijd heel erg gezellig. Daar heb ik vroeger ook super veel van geleerd, want ik weet nog dat ik toen ik 8 was een Duits meisje ontmoette, en toen hebben we elkaar een beetje les gegeven. Ze heeft me uitgelegd hoe je dingen in het duits zegt, en ik heb haar dingen uitgelegd hoe je het in het nederlands zegt.
Oud 23-01-2011, 09:14
War-Model
War-Model is offline
Bevriend raken met iemand die je niet of weinig verstaat kan best wel. Toen wij 4 jaar geleden naar Turkije verhuisden werd ik samen met mijn broertjes en zusje in het diepe gegooid en moesten wij ons op school maar zien te redden. Na 3 maanden spraken wij vloeiend turks en hadden we een hele grote groep met vrienden
Oud 23-01-2011, 10:36
Verwijderd
een meisje waar ik vroeger vriendinnen mee was had een dove broer, daar kon ik met handen en voeten taal en de paar gebaren die ik kende toch ook nog wel enigzins mee communiceren..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 02:58
Thinus
Thinus is offline
Jawel maar wel een oppervlakkige.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 05:43
Batave
Batave is offline
Ik ontmoette eens een Vlaming op vakantie die ik nauwelijks kon verstaan. Verder ben ik vele malen naar Taizé geweest, daar komen mensen uit de hele wereld dus dan moet je je ook wel eens verstaanbaar maken met simpel engels. Meestal ligt de waarde van de vriendschap vooral aan hoeveel aandacht beide partijen steken in het elkaar begrijpen. Ik praat wel liever met mensen uit Engeland, Amerika of Australië aangezien zij, zoals DaT al zei, ook de wat slimmere humor begrijpen.
Oud 24-01-2011, 22:07
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik ontmoette eens een Vlaming op vakantie die ik nauwelijks kon verstaan. Verder ben ik vele malen naar Taizé geweest, daar komen mensen uit de hele wereld dus dan moet je je ook wel eens verstaanbaar maken met simpel engels. Meestal ligt de waarde van de vriendschap vooral aan hoeveel aandacht beide partijen steken in het elkaar begrijpen. Ik praat wel liever met mensen uit Engeland, Amerika of Australië aangezien zij, zoals DaT al zei, ook de wat slimmere humor begrijpen.
Die mensen begrijpen de slimmere humor niet, jij kan jouw humor uitdrukken in het engels. Dat is nogal iets anders. Nu lijkt het net alsof buitenlanders die geen goed engels spreken geen humor hebben. Het gaat er hier niet om of iemand wel of geen engels verstaat, het gaat erom of je een vriendschap kan hebben met iemand die je niet kan verstaan en dat jij hem/haar ook niet kan verstaan.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 09:25
Batave
Batave is offline
Citaat:
Die mensen begrijpen de slimmere humor niet, jij kan jouw humor uitdrukken in het engels. Dat is nogal iets anders. Nu lijkt het net alsof buitenlanders die geen goed engels spreken geen humor hebben. Het gaat er hier niet om of iemand wel of geen engels verstaat, het gaat erom of je een vriendschap kan hebben met iemand die je niet kan verstaan en dat jij hem/haar ook niet kan verstaan.
Ze begrijpen de humor niet; omdat hun engels niet voldoende genoeg is en bepaalde nuances in de taal niet begrijpen. Ik wil niet zeggen dat ze te dom zijn om de humor te begrijpen, maar engels staat hun begrip van de humor in de weg. Overigens zijn er ook bevolkingsgroepen, vooral hongaren, die sarcasme niet zo goed snappen.
Oud 25-01-2011, 10:28
Verwijderd
Ik snap de wat slimmere humor zelf meestal ook niet, dus dat zit mij niet zo in de weg

Nou ja, ik heb in het verleden goede vakantievriendschappen opgebouwd met mensen die ik niet verstond. Maar ik leer snel talen en ik weet van iedere Europese taalgroep (behalve het Hongaars-Estisch-Fins-gedoe) de belangrijkste dingen. Meestal kon ik na twee dagen contact aardig dingen verstaan en mezelf duidelijk maken. Ik heb ook ooit een dove vakantievriend gehad, dat contact ging ook aardig makkelijk, eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten