Advertentie | |
|
![]() |
|
Zelf heb ik niet aan zo'n college gestudeerd, maar ja kan misschien hier eens kijken naar de profielen van de mensen die daar studeren.
![]()
|
Ik heb er niet gezeten en helaas zit het er voor mij ook niet in, maar vorig jaar in 4VWO heb ik me wel aangemeld. De selectie is ontzettend streng, omdat er maar heel weinig plaatsen beschikbaar zijn per college. Allereerst raad ik je aan om de website goed uit te pluizen en naar de informatiedag te gaan. Omdat jij nu in 5VWO zit, is dit je laatste kans om je überhaupt te mogen aanmelden. Aanstaande zaterdag is de infodag en je kan je aanmelden via de website (www.uwc.nl). Als je tijd hebt zou ik er zeker heengaan, want daar vind je oud-leerlingen, leden van het selectiecomité, heel veel informatie en een hoop andere leerlingen met dezelfde droom als jij.
Nu verder over je vragen, of je het kan weet jij zelf het beste. Als het goed voelt, moet je je aanmelden, dan merk je tijdens het selectieproces of het echt wat voor je is. Heel belangrijk is wel dat je ouders achter je staan, mijn ouders staan er niet meer achter nu, dus voor mij houdt het op bij een keer proberen. Op je vraag over wat hun ervaringen zijn, raad ik je aan weblogs te lezen, die kan je vinden via de website. Waarom ik besloten heb om het te proberen? Omdat ik klaar was/ben voor iets nieuws, ik wil graag wat aan de wereld verbeteren en nieuwe dingen leren. De opmerking over het geld is zeker waar, het is een ontzettend dure opleiding, er zijn wel beurzen beschikbaar, die worden op basis van het inkomen van je ouders vastgesteld, maar je ouders moeten wel bereid zijn om (flink) bij te betalen. Verder is het niet zonde van je school, je doet in principe wel een jaar langer over de middelbare school, maar in dat jaar leer je dingen die je hier in geen honderd jaar kunt leren. Als het echt is wat jij wilt, zou ik zeker naar de infodag gaan en actie ondernemen, zo'n kans krijg je niet nog eens ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En als je er meer over wilt weten, moet je op de website kijken: UWC |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
United World College (UWC) lenanienke | 20 | 18-03-2007 08:32 | |
Algemene schoolzaken |
5&6 vwo in één jaar? Roosje | 53 | 27-11-2006 17:57 | |
Algemene schoolzaken |
5 en 6 vwo in het buitenland Jaaaaaaaaap | 3 | 09-07-2006 15:46 | |
Algemene schoolzaken |
School zuigt Shadyboy-Ray | 55 | 23-04-2006 20:26 | |
Algemene schoolzaken |
Mensen die geinteresseerd zijn in een jaar naar het buitenland. mind_on_hiatus | 89 | 11-04-2006 22:07 | |
Liefde & Relatie |
lat relatie, ja of nee? Verwijderd | 10 | 01-06-2003 20:43 |