Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2011, 13:37
Verwijderd
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje. Ik wil over ongeveer 2 jaar bij de politie. Ik zit nu in het 4e jaar van het vmbo. Na mijn vmbo ga ik eerst een andere mbo-opleiding doen. Het is een bbl-opleiding. Ik wil eerst deze opleiding gaan doen omdat ik er nog niet klaar voor ben om bij de politie te gaan.
  1. ik ben niet sportief
  2. ik let niet goed op mijn voeding
  3. heb nog veel aan mijn hoofd

Mijn vragen zijn:
Wat moet ik allemaal gedaan hebben en doen als ik bij de politie wil?
Welke sporten zijn belangrijk voor mij? (ik ben slecht in bijna elke sport)
Mag ik een bril of contactlenzen dragen als agent? (ik draag al een bril sinds groep 5)
Is het handig als ik mijn zwemdiploma's haal voordat ik met de opleiding begin? (Ik heb niet eens een zwemdiploma)
Ik wil ook nu al beginnen met het halen van mijn rijbewijs. Ik denk dat het dan wat makkelijker voor mij gaat worden als ik aan het leren ben voor het besturen van een politieauto.
Kun je ook agent worden met een andere nationaliteit? (ik heb zelf een Britse nationaliteit)

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden over de politie en ik hoop ook dat jullie me genoeg nieuwe informatie kunnen geven! Bedankt alvast!
Groetjes,
Adnan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2011, 13:38
Verwijderd
Oh ik ben ook vergeten dat ik 18 jaar ben. Als ik met de politie-opleiding begin dan ben ik 20 jaar als het nog goed gaat met mij!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 14:27
Verwijderd
Kan niemand mij dan helpen!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 14:31
Em.
Em. is offline
Het is een forum, geen chat oid, je zult waarschijnlijk iets langer moeten wachten voor je een reactie krijgt.

Oh, en zelf heb ik niets met politie. Maar ik denk dat het wel handig is als je iets aan je lichamelijke conditie doet, ik kan me vaag iets herinneren over een politieagent die ook zoveel meters in zoveel tijd moest kunnen lopen. Als je niet kan zwemmen, is het misschien handig om daarmee te beginnen, zwemmen is een goede sport om conditie op te bouwen.

Verder zou je kunnen googlen naar politieopleidingen en kijken of je wat kunt vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Het is een forum, geen chat oid, je zult waarschijnlijk iets langer moeten wachten voor je een reactie krijgt.

Oh, en zelf heb ik niets met politie. Maar ik denk dat het wel handig is als je iets aan je lichamelijke conditie doet, ik kan me vaag iets herinneren over een politieagent die ook zoveel meters in zoveel tijd moest kunnen lopen. Als je niet kan zwemmen, is het misschien handig om daarmee te beginnen, zwemmen is een goede sport om conditie op te bouwen.

Verder zou je kunnen googlen naar politieopleidingen en kijken of je wat kunt vinden.
Bedankt voor je reactie!!!!!! Je hebt gelijk het is geen chat o.i.d.!!! Ik kan wel kijken op het internet hoe dat allemaal gaat maar ik vind het beter te leren van de ervaring van anderen!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 19:32
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Met hulpmiddel moet je visus met één oog minimaal 1,0 zijn en met het andere oog minimaal 0,5.
Oud 16-01-2011, 19:33
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Oh, en je kan ook gewoon google gebruiken.

De eisen

In onze samenleving wonen, leven en werken veel verschillende culturen samen. De politie staat hier middenin. Daarom vragen we van jou dat je goed kunt omgaan met de verschillen die er zijn tussen mensen, dat je hier begrip en respect voor hebt. Verder is het als goede politieagent belangrijk dat je stressbestendig en flexibel bent. Dat je jezelf blijft in spannende situaties en goed kunt samenwerken. Naast deze eigenschappen is er een aantal basiseisen waaraan je moet voldoen:
  • Minimaal een diploma vmbo-kb leerweg
  • Minimaal 18 jaar, solliciteren kan al een half jaar eerder.
  • Nederlandse nationaliteit
  • Beheersing van de Nederlandse taal
  • Onbesproken gedrag
  • Goede conditie
  • Goed zichtvermogen (visuseis)
  • Rijbewijs B (of bereid dit binnen 1 jaar na aanstelling te halen.)
Oud 28-01-2011, 18:50
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Zijn die eisen nogsteeds zo streng? Ik ken echt brute chicks die werden afgewezen omdat ze niet door de psychologische tests kwamen.
Oud 28-01-2011, 22:42
olha1
olha1 is offline
dit is echt alles wat je moet weten in 5 seconden ontdekt

politie.nl :
Citaat:
Toelatingseisen
Als je een baan ambieert binnen het korps Midden en West Brabant, dien je te voldoen aan de volgende eisen.

Leeftijd
Om te kunnen solliciteren voor de opleiding Assistent politieopleiding dien je tenminste 16,5 jaar te zijn. Voor de opleiding (All-round) politiemedewerker dien je op het moment van de sollicitatie tenminste 17,5 jaar te zijn. Vanaf je 17e mag je beginnen met de opleiding Assistent politiemedewerker. En vanaf je 18e met de opleiding (All-round) politiemedewerker.
In bezit van rijbewijs B
Je beschikt over het rijbewijs B of bent bereid dit binnen twee jaar na de start van de opleiding voor eigen rekening en in eigen tijd te behalen.

Onbesproken gedrag
Iemand die bij de politie wil werken moet van onbesproken - ofwel onberispelijk - gedrag zijn.
Kleinere overtredingen zoals een boete voor fout parkeren vormen doorgaans geen obstakel om aangenomen te worden.

Met het betrouwbaarheid- en geschiktheidonderzoek -dat deel uitmaakt van de selectieprocedure- gaan wij na of er bezwarende omstandigheden zijn. Heb je zelf twijfels over een bepaald voorval, neem dan gerust contact met ons op. Wij kunnen van tevoren nagaan of er problemen te verwachten zijn bij de selectie. Hiervoor hebben wij wel jouw schriftelijke toestemming nodig.

Beheersing van de Nederlandse taal
Als politiefunctionaris sta je midden in de samenleving. Je moet daarom goed je woordje kunnen doen. Het is dan ook een vereiste om goed Nederlands te kunnen spreken en schrijven. Als je je vooropleiding in het buitenland hebt genoten, moet je wel een getuigschrift van Nederlands als tweede taal (NT2) overleggen.

Nederlandse nationaliteit
Wanneer je aan het werk gaat bij de politie moet je de Nederlandse nationaliteit hebben. Mocht dat niet het geval zijn, dan dien je deze zo snel mogelijk aan te vragen. Bij de start van de opleiding moet jouw Nederlandse nationaliteit een feit zijn.

Fysieke conditie
Voor een baan bij de politie moet je gezond en fit zijn. Je conditie vormt één van de testonderdelen tijdens de selectieprocedure.

Zwemmen
Je moet in het bezit zijn van een zwemdiploma.

Gezichtsvermogen
Het dragen van een bril of contactlenzen is geen bezwaar zolang je gezichtsvermogen zonder deze hulpmiddelen minimaal 0,25 is. Met bril of lenzen moet het gezichtsvermogen voor het ene oog minstens 1,0 zijn en voor het andere oog tenminste 0,5. Een opticien of oogarts kan je hier alles over vertellen en het gezichtsvermogen -in vaktermen de visus- voor je opmeten. Tevens moet je kleuren kunnen onderscheiden en benoemen.

Gehoor
Ook aan het gehoor worden eisen gesteld. Zo mag je beste oor maximaal 20 decibel (500-1000-2000) en je slechtste oor maximaal 30 decibel (500-1000-3000) verlies hebben. Als je twijfelt of je gehoor voldoet aan deze eis, vraag advies bij een audioloog.

Gewicht
Je gewicht mag in kg. niet meer dan je lengte in cm. zijn. Hierbij wordt de volgende formule gehanteerd: je lengte minus 100 x 1.05. Een voorbeeld: Bij een lengte van 1.85 is je gewicht maximaal 89 kg. (85 x 1.05 = 89 kg).
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten