Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2011, 14:59
Fosca
Fosca is offline
He allemaal

Vrijdag heb ik een visum aangevraagd om een half jaar in Australie te kunnen studeren. Stom genoeg heb ik een fout gemaakt met de datum waardoor ik nu een 6 maanden visum heb gekregen ipv een 12 maanden visum (ik ben 7 maanden weg). Dit wil ik graag recht zetten maar elke mail die ik stuur krijg ik terug met de mededeling dat ik 'niet vanuit een authorised email' stuur. Blijkbaar heb ik ook een fout gemaakt in m'n emailadres maar dit kan ik niet nakijken omdat ze m'n vragen niet willen beantwoorden.

M'n visum is een uur nadat ik hem heb aangevraagd al goedgekeurd. Weet iemand hoe moeilijk het is om een visum te cancelen of te wijzigen?
Oud 10-01-2011, 15:16
Verwijderd
Mijn tip; bel eerst eens naar wie je de visiumaanvraag heb gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 17:53
ganralph
ganralph is offline
Ik dacht (niet zeker) dat een studentenvisum gekoppeld was aan de duur van je studie (+ 1 of 2 maanden extra); of heb je een ander soort visum?

Maar inderdaad, bel gewoon naar de ambassade of waar je het dan ook hebt aangevraagd.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 21:32
LauraJansen
LauraJansen is offline
Ik zou naar de Australische abmassade gaan (als die er is)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 07:55
Adore
Adore is offline
Mailen zou ik ook niet doen, bellen inderdaad. Langsgaan kan ook (Australische ambassade zit in Den Haag), maar dan zou ik er zeker van zijn dat dat zin heeft en bij voorkeur een afspraak maken. Anders is dat teveel moeite.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 00:50
Fosca
Fosca is offline
Ganralph had gelijk, ik kan gewoon een toeristenvisum aanvragen voor de overige maand.

Voor de rest: de Den Haag Australische ambassade gaat niet over visa en het departement immigration&citizenship in Australie is ontzettend lastig telefonisch te bereiken. Uiteindelijk opgelost door met Berlijn te bellen die over australische visums voor Nederlanders bleek te gaan.

Bedankt voor de reactie allemaal ik had nog een klein vraagje die jullie waarschijnlijk makkelijker kunnen beantwoorden dan naar Berlijn te bellen. Klopt het dat een visum aan je paspoortnummer gekoppeld is en dat je dus geen stempel of ander bewijs nodig hebt?
Oud 13-01-2011, 06:05
ook hallo
ook hallo is offline
Het verschilt per visum waarschijnlijk. Maar toen ik op een working holiday visum naar australie ging had ik niks nodig, ik hoefde alleen maar mn paspoort op het vliegveld in sydney te laten zien en ze herkenden hem en hebben mn visum in mn paspoort gedrukt
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 20:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
M'n vriendin moest haar paspoort opsturen naar Berlijn voor haar visum toen ze voor haar afstudeerstage naar Australië ging. Dat ging toen fout omdat ze haar paspoort niet op tijd terug had voor haar vlucht dus persoonlijk zou ik het nooit zomaar opsturen (sowieso niet). Is wel al drie jaar geleden ongeveer dus wellicht is er intussen iets veranderd.
Oud 13-01-2011, 20:54
ganralph
ganralph is offline
Nou, om te beginnen mag je je paspoort volgens mij niets een opsturen...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 13:14
Martiño
Martiño is offline
Waarom zou je je je paspoort dan niet mogen opsturen?

Ik heb wel vaker gehoord dat ambassades dat vragen voor een visum.
Oud 14-01-2011, 13:36
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
[Dit paspoort] mag slechts ter beschikking van een derde worden gesteld, indien daartoe een wettelijke verplichting bestaat.
Aldus het paspoort zelf.

Het lijkt mij niet dat het meegeven aan een postbode daar helemaal onder valt. (Ik weet dat veel ambassades het zo doen, maar ik vind het toch wat vreemd, om over het risico nog maar te zwijgen.)

Daarnaast kan het strikt genomen ook alleen als je ook nog een id-kaart of rijbewijs hebt, omdat je anders niet aan de legitimatieplicht kunt voldoen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 23:11
ook hallo
ook hallo is offline
Toen ik een visum voor Amerika ging aanvragen moest ik mn paspoort achterlaten bij het consulaat en toen stuurde zij hem (aangetekend) weer naar me op, er was echt geen andere manier om het visum te verkrijgen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 21:22
Verwijderd
Opsturen van een paspoort is heel normaal hoor.

Ik zou het alleen wel aangetekend doen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 15:26
Fosca
Fosca is offline
En de identificatieplicht dan?
Oud 02-02-2011, 07:52
Adore
Adore is offline
Tja, je moet je kunnen legitimeren dus dan zul je nog een ID nodig hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten