Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En je hebt gelijk, in principe kan het bestuur van een land vrijwel alle vormen van discriminatie rechtvaardigen met een beroep op het openbaar belang. Maar op het moment dat dat te vaak voorkomt zal het volk het er niet meer mee eens zijn en zullen ze (=het parlement) het vertrouwen in de regering opzeggen. Dat is het leuke van zelfwetgeving. En nog meer toegegeven, het kan natuurlijk zo zijn dat de meerderheid vóór de inbreuk op gelijkheid is en een minderheid tegen...dat risico loop je in een pure democratie altijd, dat is gewoon één van de nadelen ervan (de dictatuur van de meerderheid als je niet oppast). Maar in zo'n geval is eventueel burgerlijke ongehoorzaamheid nog gerechtvaardigd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Niet betrouwbaar... Maar goed, in de VS is dat systeem anders. Hij is zoiets als 'opperaanklager', maar dat is anders dan Minister. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ach,.. deporteren of uitroeien. Veel verschil maakt het nu ook alweer niet. De VS ziet Arabieren als een gevaar. Als een probleem. Hitler zag de joden als een probleem. Groetjes, Suzan
||
![]() |
Citaat:
Grt, Suzan
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik snap wel dat mensen dit als discriminatie zien, maar zo is het niet bedoeld. Ze zetten nog steeds illegale Mexicanen uit het land, maar die zijn op het moment minder bedreigend voor Amerika dan Arabieren. Je moet maar 1 zo'n Osama aanhanger ertussen hebben zoals dat 15 jarige jongetje die toevallig ook nog eens een klote leven heeft en dan heb je weer een ramp. Ze nemen het zekere voor het onzekere, binnen Amerika is het namelijk veel makkelijker om aanslagen te plegen. Ik vind het krantenartikel nogal subjectief geschreven. Het is wel nu eenmaal een feit dat veel mensen alles aannemen om Amerika zwart te maken, dus ook dit. Maar het feit dat hier eerder Marokanen of Turken uit het land worden gezet dan bijvoorbeeld Duitsers is precies hetzelfde...En zelfs nog erger want hier hebben geen Marokanen voor een grote ramp gezorgd, en is er dus geen preventie nodig. Ze zouden zowiezo vroeg of laat het land uit worden gezet, die arabieren, nu versnellen ze dat proces alleen maar om rampen te proberen te vermijden. Noem het discriminatie als je het wil. Maar probeer het in je eigen land voor te stellen, dan reageer je vast heel anders, nu is het gewoon weer de slechte boeman Amerika.
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
Als ik een terrorist was zou ik toch zeker heel rustig doen en zorgen dat ik een verbljfsvergunning had.
He wacht! Is dat niet precies wat de daders van '11 september' deden? Goh, ja. Er is dus blijkbaar helemaal geen goede reden om deze illegalen eerder uit te zetten (vinden jullie het ok niet ziek om een mens 'illegaal' te noemen?) dan anderen. Zoals gewoonlijk is deze maatregel gewoon weer een zoethoudertje voor het over het algemeen wraakzuchtige kortzichtige publeik in de Verenigde Staten. Ik heb veel vrienden op internet over de hele wereld, en als je dan hoort dat er tegen de vader van een Iraanse jongen die in Canada woont gezegd wordt dat "zijn volk de aanslagen heeft gepkleegd en dat ze allemaal dood moeten" dan weet ik wel weer hoe laat het is. En hou toch eens op met dat "jullie zelfvoldane linkse types zitten altijd op de USA te bangen", hun hele beleid en cultuur verdient namelijk niet anders.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
En ik weet niet of specifiek Duitsers het land uit worden gezet, ik noemde maar een land. Het is een feit dat mensen uit de Arabische landen enzo gediscrimeerd worden en daar ben ik het net zo min mee eens als iedereen, maar ze worden niet uit discriminerende redenen het land uitgezet, maar omdat ze illegaal zijn en daarbij ook nog eens een eventuele bedreiging kunnen vormen voor het land. En nee, als je 1 Amerikaan hebt vermoord zal je niet zomaar het land uit worden gezet of als een bedreiging worden gezien, wel als je er een paar duizenden hebt vermoord.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
ergens vind ik het heel vreemd dat ze versneld uitgezet worden... Vraag me sterk af in hoeverre een illegale arabier nu gemotiveerd is om een aanslag te plegen volgens de VS-staat...
|
![]() |
|
|