Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2011, 10:09
Verwijderd
Hallo lieve forummers .

Ik weet het, het is een gemene titel. Maar het verhaal is als volgt: Ik heb een goede vriend, en hij is vréselijk verliefd op een andere jongen. Dat ging een maand lang prima, totdat de andere jongen vertrok voor zijn stage. Naar Azië.

Ze proberen de relatie in stand te houden, althans, dat probeert mijn vriend. Maar ondertussen, (sinds december) loopt mijn vriend alleen maar zielig te doen (met reden overigens) omdat de jongen niet naar hem luistert, niet zijn mening respecteerd en alles. Nu heb ik hem al verteld dat ik heel bezorgd om hem was, onder andere omdat hij hierdoor veel meer ging drinken en joints ging roken, wat eerder nooit gebeurde. Toen ik hem dat vertelde zag hij dat ook in, en gaf hij zelf aan dat het voortaan allemaal maar van de jongen zijn kant moest komen.

Niet dus. Vandaag is alweer (Sinds dat gesprek 2 weken terug) de tweede keer dat mijn vriend helemaal down is om iets wat de jongen heeft gedaan. En hoe ik ook probeer te steunen, het komt gewoon niet bij hem door dat hij het moet loslaten! Ze kennen elkaar 1 maand, en oke, als het gewoon echte liefde is: Prima. Maar dat is het dus overduidelijk niet, want sinds de jongen vertrokken is, moeten wij hier de scherven opruimen...

Hoe kan ik nu aan hem in hémelsnaam duidelijk maken dat hij het los moet laten? Ik weet namelijk zeker dat mijn vriend door deze jongen ontzettend gekwetst gaat worden, en dat wil ik voorkomen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2011, 14:27
Verwijderd
Heb je het al gewoon bot tegen hem gezegd, maar dan op een 'je verdient beter' manier? "Ik zie dat deze jongen niet goed voor je is. Je gaat er aan onderdoor en hij doet er niets tegen. Volgens mij zou je veel beter af zijn zonder hem".
Afgezien van dat is er niet veel dat je kunt doen, lijkt me.

Laatst gewijzigd op 03-02-2011 om 15:38.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 15:26
Verwijderd
Ik zou me er vooral niet te veel mee bemoeien. Het moet toch zijn beslissing zij of hij wil lijden of er mee wil kappen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 17:52
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Ik zou me er vooral niet te veel mee bemoeien. Het moet toch zijn beslissing zij of hij wil lijden of er mee wil kappen.
Ja, maar als jij het steeds mag aanhoren... Ik zou hem toch wel even duidelijk maken dat als hij graag ongelukkig wil zijn om die jongen, dat dat allemaal prima is, maar dat jij er voor kiest om het niet langer aan te horen... Of zoiets
Oud 03-02-2011, 21:06
Verwijderd
Dat wel. Maar daarvoor hoef je je niet te bemoeien met zijn keuzes wat betreft zijn relatie.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 21:52
Verwijderd
Ze heeft er al wat van gezegd.

Ik zou de volgende stap niet het opbreken van een relatie vinden. Voor mij zou de keuze gaan tussen hem accepteren en me er verder niet mee bemoeien (blabla scherven opruimen), of hem en zij gezeur (waar ik al wat van had gezegd) niet accepteren en de vriendschap wat minder hoog achten.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 11:04
Verwijderd
Oke, thanks voor alle reacties . Ik heb nog niet echt een idee over wat ik nu ga doen, maar ik kijk het in ieder geval nog even aan. En als hij nu weer begint te zeuren dan ga ik inderdaad zeggen dat hij daar gewoon mee moet ophouden .

Nogmaals, bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten