Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2011, 23:37
bubbles94
bubbles94 is offline
hallo,
ik heb een paar maanden geleden een vet aardige jongen leren kennen,
althans ik dacht dat hij aardig was, ik vind hem echt heel leuk,
maar ik begon steeds meer verhalen over hem te horen, dat hij het gewoon stoer vind om een vriendin te hebben, en dat zijn laatste vriendin gewoon bang voor hem was omdat hij haar opwachtte, en zij mocht niet meer met haar vrienden en vriendinnen omgaan omdat hij ze niet vertrouwde,, het zijn 'maar'verhalen en misschien is ht wel helemaal niet zo, maar ik vond het toch een beetje raar,
maar hij was dus op het begin echt zo aardig dat ik dacht dat alles toch wederzijds was, niet dus, want nu is alles was ik zeg of doe vaag of raar, als ik een dagje niks doe, ben ik meteen heeeeel lui, als ik met vrienden weg ga dan is het weer zonde van mijn tijd want dan moet ik huiswerk maken, en noem maar op,
iedereen zegt dat ik hem geewoon moet laten, en er niet op in meer moet gaan, maar ik blijf hem gewoon echt heel leuk vinden.
maar vanavond ging het dus echt helemaal fout, ik kwam voor het eerst voor mezelf op, en nu is hij dus zo boos dat hij niet meer tegen me praat, hij heeft vroeger een moeilijke jeugd gehad, vertelde hij me, omdat zijn moeder psygische problemen heeft,
hij heeft geen vrienden waar hij er mee over praat, en dus vroeg ik of hij met mij wil praten er over, dus hadden we er over gepraat, maar nou zegt hij ineens dat ik het helemaal niet begrijp en dat ik me totaal niet in kan leven in hem, zo uit het niets!
dus ben ik voor mezelf opgekomen, en dan zegt hij ineens, vat het lekker op zoals je wil ik ben pleite, en weg is ie,
wat moet ik hier nou mee?
moet ik morgen weer tegen hem praten? of juist niet?
ik wil hem gewoon niet laten stikken, ondanks alles.. al is het maar als vrienden..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2011, 23:44
Verwijderd
Tegen hem zeggen dat je best met hem wil praten en vrienden wil zijn zolang hij zich maar niet als idioot gedraagt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 06:38
bubbles94
bubbles94 is offline
jah, maar dan wordt hij weer zwaar chagerijnig, en gaat hij weer weg.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 07:50
Rysair
Rysair is offline
Ik heb medelijden met deze jongen. Hij kan door dit trauma niet meer normaal met mensen om gaan blijkbaar, dus het ligt niet aan jou, maar aan hem. Wat Reverend zegt. Overigens denk ik ook niet dat je een vriend wil die zich zo gedraagt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 07:53
Verwijderd
Ik denk dat je hem het beste kan laten gaan. Je bent bang om met hem te gaan praten, dat hoort niet zo lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 07:55
Volk
Volk is offline
Waarom zou je bevriend willen zijn met iemand die jou beledigt en persoonlijk aanvalt? Waarom zou je bevriend willen zijn met iemand die geen vriend voor jou wil zijn en je maar laat stikken?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 10:47
Verwijderd
Citaat:
jah, maar dan wordt hij weer zwaar chagerijnig, en gaat hij weer weg.
Dan laat je hem lekker weg gaan. Als hij niet geholpen wil worden kan hij ook niet geholpen worden. Bovendien lijkt het me inderdaad gewoon een egoďstische hufter.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 10:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Klinkt als een geweldige jongen waar je een prima toekomst mee op kunt bouwen! Ga ervoor!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 12:51
olha1
olha1 is offline
Citaat:
Klinkt als een geweldige jongen waar je een prima toekomst mee op kunt bouwen! Ga ervoor!
Sarcasme ?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 20:33
bubbles94
bubbles94 is offline
ik heb gewoon zo'n enorme medeleiden met hem!
hij wil er eigenlijk met helmaal niemand mee praten, dus ik vond het toch wel bijzonder dat hij er toch bij mij over begon, ik dacht dat hij me vertrouwde, maar blijkbaar is dat dus niet het geval!
zijn er misschien nog digen die je tegen zo'n iemand kan zeggen?
ik heb het idee dat hij gewoon zo met zichzelf in de knoop zit!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 21:10
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik denk dat als je hem wil helpen je alleen maar kan zeggen dat hij naar een psycholoog moet. Je moet niet denken dat jíj degene bent die hem uit het dal kan helpen, dat is namelijk niet zo. Zo zal hij waarschijnlijk veel meisjes gestrikt hebben, meisjes die een moeilijke jongen wel aantrekkelijk vinden en willen beter maken. Moet je niet doen, je hebt wel betere dingen te doen. Denk in de eerste plaats aan jezelf.
Oud 03-02-2011, 17:40
bubbles94
bubbles94 is offline
hij wil niet met een psycholoog praten, want dat is niet 'stoer'
ik weet dat ik m niet kan helpen, maar ik wil m gewoon ook niet laten stikken!
en ja zo heeft hij al veel meisjes gestrikt
helaas wel!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 17:49
JustADreamer
JustADreamer is offline
Je kan iemand niet helpen als hij niet geholpen wil worden. Daarnaast, je bent nog te jong en onervaren om zíjn problemen te gaan oplossen. En geloof me, ik ben ooit ook zo stom geweest om maar bij een jongen te blijven omdat hij moeilijke jeugd gehad heeft, en zielig was en bla... Uiteindelijk scheelde het niet veel of ik had zelf ook in de goot gelegen. Sommige mensen durven gewoon niet de stap te maken om gelukkig te worden, om hun problemen aan te pakken. Maak jij alsjeblieft wél die stap, kies voor jezelf en voor je geluk. Uiteraard mag je hem best laten weten dat je er voor hem wil zijn, maar houdt ook je eigen grenzen in de gaten!
Oud 04-02-2011, 16:59
bubbles94
bubbles94 is offline
even een kleine update:
ik heb mijn excuus aan hem aangeboden omdat ik ook boos tegen hem heb gedaan,
maar het enige wat hij kwijt kon was jah okee, bedankt
dus ik vind het wel best! hij mag nu wel is naar mij komen vind ik!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 09:41
hookee
hookee is offline
Sowieso al om zelf te zeggen "ik heb een moeilijke jeugd gehad" is een excuus om alles wat hij daarna doet recht te praten. Zo lopen er ook al een tigtal verkrachters en moordenaars rond...
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
In dit geval lijkt het er sterk op dat hij zijn "zieligheid" als "cool" beschouwt. Dit wordt verstekt door zijn uitspraak niet met een psycholoog te willen praten (niet cool..)
En.. het blijkt te werken, de meiden vallen voor 'm. Wees blij dat zijn vorige slachtoffers je hebben ingelicht.
Laten vallen die hap, hij zal zijn "act" de rest van z'n leven volhouden, want het is blijkbaar het enige wat hij kan om interessant te lijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten